2021-06-22, 22:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
För att det smittar inte duh! Här kan kurt-sunes hälsoråd komma till pass.

Men smittspridningen avtar ju ju fler som blir vaccinerade och ju fler som dessutom genomgår infektionen desto fortare kommer pandemin att dö ut.

Förstår inte hur man kan haka upp sig så mkt på smittspridning nu när det finns ett vaccin.
Citera
2021-06-22, 22:59
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Kommer det en våg 4?

Ser helst att alla som behöver vaccineras och vi andra slipper lite som för influensorna.

Ett helvete att flyga dock med karantäner och näsblod efter alla pcr test.

Om du skrollar ned och tittar på tabellerna så ser du att vi är i slutet på andra vågen.....
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Citera
2021-06-22, 23:02
Medlem
Citat:
För att det smittar inte duh! Här kan kurt-sunes hälsoråd komma till pass.
Smittsamt verkar däremot covidskräcken vara hos de hypokondriska alarmisterna eftersom de jagar upp sig över att 1,4 promille av Sveriges befolkning under 1,5 års tid dött av covid-19.
Citera
2021-06-22, 23:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men smittspridningen avtar ju ju fler som blir vaccinerade och ju fler som dessutom genomgår infektionen desto fortare kommer pandemin att dö ut.

Förstår inte hur man kan haka upp sig så mkt på smittspridning nu när det finns ett vaccin.

Det finns många ovaccinerade kvar, är bara 25% Av befolkningen som fått 2 doser. Hög smittspridning ger fler sjukhusinläggningar, det är ett faktum.
Citera
2021-06-22, 23:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det finns många ovaccinerade kvar, är bara 25% Av befolkningen som fått 2 doser. Hög smittspridning ger fler sjukhusinläggningar, det är ett faktum.

ja fast ökar det nu verkligen?

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Citera
2021-06-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Varken hjärtsjukdomar eller cancer är smittsamt.
Så det är värre när folk dör av smittsamma sjukdomar?
Citera
2021-06-22, 23:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Smittsamt verkar däremot covidskräcken vara hos de hypokondriska alarmisterna eftersom de jagar upp sig över att 1,4 promille av Sveriges befolkning under 1,5 års tid dött av covid-19.

Lustigt att du använder dig av 1,4 promille. Varför skriver du inte att bara 14600 avlidit och närmare 80 000 vårdats på sjukhus? Lägg sedan till 11 000 långtidscovidare på det, lär komma fler. Du kan ju också ta upp att av dem som vårdats på sjukhus så kommer 10% att dö inom 6 månader. Aja, det är bara en snuva, sniff!
Citera
2021-06-22, 23:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
ja fast ökar det nu verkligen?

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/

Just nu verkar det ha infunnit sig en platå, jag hoppas på fortsatt nedgång och ett snart slut på det här eländet.
Citera
2021-06-22, 23:11
Medlem
Citat:
Lustigt att du använder dig av 1,4 promille. Varför skriver du inte att bara 14600 avlidit och närmare 80 000 vårdats på sjukhus? Lägg sedan till 11 000 långtidscovidare på det, lär komma fler. Du kan ju också ta upp att av dem som vårdats på sjukhus så kommer 10% att dö inom 6 månader. Aja, det är bara en snuva, sniff!

Är nog uppe i runt 100,000 långtidscovid. Mörkertalet är enormt.
Citera
2021-06-22, 23:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag är inte en vaccinmotståndare. jag är bara skeptisk mot vacciner som inte genomgått alla tester och studier. Förstår inte hur man kan blanda ihop detta med antivaxx. Det är inte samma sak. Jag har tagit alla rekommenderade vacciner som finns att ta.

Anar jag en liten hypokondriker?

Vad är det för tester som vaccinerna inte genomgått? Det är kutym att man kör fas 3 och sedan går i skarpt läge.
Citera
2021-06-22, 23:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Just nu verkar det ha infunnit sig en platå, jag hoppas på fortsatt nedgång och ett snart slut på det här eländet.
Det är inget elände.. Ta en promenad i solen och sätt dig på en uteservering vetja. Inga munskydd vad jag kan se. Inte ett enda faktiskt.
Citera
2021-06-22, 23:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Är nog uppe i runt 100,000 långtidscovid. Mörkertalet är enormt.

Ja det kan ligga där, läste i sydsvenskan att det var uppe i 11000:

https://www.sydsvenskan.se/2021-06-22/11000-med-postcovid-inom-primarvarden

En svensk studie visade att var 10:e blir en långtidscovidare:

https://www.sydsvenskan.se/2021-04-07/svensk-studie-var-tionde-far-langtidscovid

Citat:
Var tionde person med mild covid-19 drabbas av ”långtidscovid”. Det visar en ny svensk studie som undersökt coronasmittad sjukvårdspersonal över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in