2021-06-23, 17:41
Medlem
Intensivtkloks avatar
Hur kul skulle det vara om man blev tvingad, på riktigt, att ta vaccin?

Detta är ett faktum nu i Filippinerna. President Duterte sa bland annat att "Det är valfritt om går och tar vaccinet eller går i fängelse" och att de som inte medverkar ska injiceras med "ivermectin för grisar".

Vi har det rätt bra här ändå...

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=wJKPv-XmArQ
Citera
2021-06-23, 17:47
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du har aldrig presentera fakta bara falska påståenden. Är man 65 och får covid riskerar man definitivt att plågsam dö. Om inte annat får man lida fruktansvärt.

Att hålla sig undan är definitivt de äldres chans men alla kan inte det. De som måste få hjälp av hemtjänst och vårdpersonal har dött som flugor under pandemin.

Att köra bil och riskera att råka ut för en allvarlig trafikolycka och dö en mycket plågsam död med krossade ben, punkterade blödande kropp, fastklämd i en bil är inte heller speciellt trevligt.. kan tänka mig att dessa individer lider något oerhört om de skulle drabbas av det.

Lyckligtvis drabbas råkar inte de flesta ut för en trafikolycka.. och den absoluta majoriteten som är med i en sådan klarar sig lindrigt undan med lite plåtskador.

Då du gnäller om falska påståenden.. varsågod.. vad är falskt? Konkret!
Citera
2021-06-23, 17:56
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Anders Tegnell för en månad sedan:

"– Om man vaccinerar barn är det ju inte så mycket för deras egen skull, utan för att minska smittspridningen. Det tycker jag gör det till en etiskt mer komplicerad fråga. Även om vaccinet är väldigt säkert, har vi ju lärt oss att inget vaccin är helt hundra, och nyttan för barnen själva är förmodligen ganska marginell."

Låt barnen bygga upp sina immunförsvar, de verkar klara det bra. Dra inte in dem för andras skull.
Det skiter dom Covidkuvade personerna fullständigt i. Alla ska med! Unga, friska till och med barn! Dessa monster är så förblindade att dom vill injicera våra barn med ett expressframställt vaccin där vi vet noll om långtidsbieffekter.

Fan dessa psykfall borde låsas in och försättas med tvångströja och munkavel. Alternativt så kan vi använda dom i framtida medicinska experiment. Dom älskar ju detta
Citera
2021-06-23, 18:25
Medlem
virvelbaggs avatar
Bara en iakttagelse. Men jag ser att "gapet" ökade med 10 avlidna i dag från i går. "Gapet" har legat på 50st länge nu. Men i dag ligger gapet på 61st.
Citera
2021-06-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Det skiter dom Covidkuvade personerna fullständigt i. Alla ska med! Unga, friska till och med barn! Dessa monster är så förblindade att dom vill injicera våra barn med ett expressframställt vaccin där vi vet noll om långtidsbieffekter.

Fan dessa psykfall borde låsas in och försättas med tvångströja och munkavel. Alternativt så kan vi använda dom i framtida medicinska experiment. Dom älskar ju detta

Förfärligt är detta. Stackars barnen som kommer leva med biverkningar(möjliga sådana: cancer, sterilitet, massa psykiska problem som redan har ökat senaste åren otroligt mycket) ifrån något giftigt skitvaccin bara för att några firmor vill tjäna miljarder på det.
Skulle inte förvåna mig om de som skapar eller tillverkar vaccinet själva muterat viruset i labb (verkar vara sannolikt att det kom ifrån labbet trots allt av det jag läst).

Föräldrar som vaccinerar sina barn med detta borde skjutas. Helt otroligt.

Varför delar dem inte ut vitamin D, C och Zink som bevisat säkert och hjälpa mot covid?!
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-06-23 kl. 18:32.
Citera
2021-06-23, 18:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 006Knasen
Det räcker gott med delta varianten. Utvecklingen i GB påminner om den som var runt jul.
Ett par veckor efter att de förklarat alfa varianten som en "variant of concern" så blev NHS
hårt belastad för att gå i taket strax därefter.

Nu ökar inläggningarna i GB av patienter som smittats med delta varianten och det dyker igen
upp Twitter inlägg från NHS personal som klagar över ett ansträngt läge i akut sjukvården.

Om mönstret upprepas här hemma så kommer kurvorna att plana ut och för att vända upp om nån månad.

Kommer Fohm att stämma i bäcken den här gången?

För Fohm så är alla smittade ett bidrag till flockimmuniteten så förmodligen tycker de delta är ganska bra. Den kommer ju nå många antivaxxers samt smitta barnen de inte vill vaccinera.
Citera
2021-06-23, 18:58
Medlem
AnnaDeas avatar
Så imorgon är det Midsommar.

Jag vart lovad dyrt och heligt att alla i Sverige skulle fått minst 1 dos av vaccinet och att jag var en idiot som trodde motsatsen.

Så hur ser det ut idag?

Hur många har fått en första dos?

Varför har inte alla fått en första dos?

Så vem hade rätt? AnnaDea eller Davidladde och vem fan var det mer? Var ju en till person som var så stursk och så extremt kuksäker med sina argument
Citera
2021-06-23, 19:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Efter att metastudien av BIRD i UK passerade peer review verkar saker börja hända!

Covid: Ivermectin to be studied as possible treatment in UK

https://www.bbc.com/news/health-57570377
Citera
2021-06-23, 19:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Så imorgon är det Midsommar.

Jag vart lovad dyrt och heligt att alla i Sverige skulle fått minst 1 dos av vaccinet och att jag var en idiot som trodde motsatsen.

Så hur ser det ut idag?

Hur många har fått en första dos?

Varför har inte alla fått en första dos?

Så vem hade rätt? AnnaDea eller Davidladde och vem fan var det mer? Var ju en till person som var så stursk och så extremt kuksäker med sina argument

Inte bara en första dos. Alla skulle vara vaccinerade hette det. Är väl inte ens 1/3 som fått bägge doserna. Räknar man dessutom att det ska gå två veckor från dos 2 är den nog inte mer än 1/5 som är skyddade. Men ändå ska det öppnas upp. Propaganda är vad det är. En himla tur att skolorna är stängda för annars hade det gått helt åt helvete.
Citera
2021-06-23, 19:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Indiska TV är nåt speciellt! Här pratas det om delta plus...

Titta o njut ;-)

https://youtu.be/P9mnn64ulBU
Citera
2021-06-23, 19:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Förfärligt är detta. Stackars barnen som kommer leva med biverkningar(möjliga sådana: cancer, sterilitet, massa psykiska problem som redan har ökat senaste åren otroligt mycket) ifrån något giftigt skitvaccin bara för att några firmor vill tjäna miljarder på det.
Skulle inte förvåna mig om de som skapar eller tillverkar vaccinet själva muterat viruset i labb (verkar vara sannolikt att det kom ifrån labbet trots allt av det jag läst).

Föräldrar som vaccinerar sina barn med detta borde skjutas. Helt otroligt.

Varför delar dem inte ut vitamin D, C och Zink som bevisat säkert och hjälpa mot covid?!

Därför att vitaminer inte hjälper mot kemiska stridsmedel som wuhan-framställt genmanipulerat virus.
Citera
2021-06-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nja, jag har närmare 300 i sammanlagt värde.

Börjar bli komiskt att läsa dina inlägg.Du hade för det första inte skrivit på flashback om du haft över 200 i IQ, då hade du varit i labb och tagit fram vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in