Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Ok.. för att ni Vaccinlobbyister ska upprätthålla någon som helst trovärdighet med er "senaste" mutation.. kan ni inte berätta hur det gick med de andra mutationerna ni skrek er hesa om.
Varför uteblev katastrofen för följande mutationer?
1. Brasilianska
2. Engelska
3. Sydafrikanska
Skriver du ett inlägg till mig och kallar mig för Vaccinlobbyister.
Ibland undrar jag varför du alltid är så arg och inte kan diskutera på et ok vis. Jag är ingen vaccinlobbyist, du har bara en förkärlek att klistra på åsikter på andra. Vilket är en ful ovana som jag hoppas att du lägger i från dig varje gång du lämnar tråden.
Jag gillar att tråden håller mig uppdaterad och jag gillar att få och dela ny info och då även om ny mutationer, som Deltanplus som vi diskuterade. Men jag förstår att du inte tycker om att folk delar fritt information rörande covid i all fall sådan som du inte ger ditt godkännande till, du gav ju inte en en gång dina åsikter när det förbudet lades på tråden att inte fritt få dela information rörande covid, utan sket fullständigt i det.
Varför skulle jag svara på dina skumma frågor. Diskutera hellre aktuella händelser, likt nya mutationer eller vad du nu finner som är intressant. Dessa eviga upprepad diskussioner som måste spegla två läger och som du så ofta hänger dig till är ointressanta för mig.
Men du är kanske genuint intresserad av att veta vad som skedde med dessa mutationer och har dålig koll själv?
Alfan har vi ju redan haft en våg av och den är på väg bort, helt oaktuell just nu. Men den ställde till ordentliga trassel i andra länder. Mer en hos oss. Vi fick den så sent och (ja, faktiskt) vaccinationen och våren hjälpte till.
Betan verkar trivas bäst i sin världsdel liksom Gamman även om vi också har hittat en del fall. Men i syd Amerika sprids nu Lambdan (vilket jag fick lära mig av tråden idag). Vilket kan vara anledningen till att Peru nu har rapporterats 0,57% avlidna av hela befolkningen. Sedan april någon gång har den stått för om jag inte minns fel 80% av fallen. Detta är ju häpnadsväckande stor dödlighet för Peru i covid som inga andra länder kommer i närheten av (ännu).