2021-06-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
En kvalificerad gissning är att jag är större än dig.

https://covidstatistik.se/aldersfordelning#dodsfall

Ja, med din totala panik över viruset så är en kvalificerad gissning att du har ett BMI >40

Du länkade just till data som säger 42 döda de senaste två veckorna..
Jag ser det som att du erkänner att du har fel
Citera
2021-06-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Men för all del.. ta du hur många Keminjektioner du vill om det får dig att må bättre och kanske tom känna dig "orädd" och stark.... eller för att det "ska vara bekvämt" att resa

Ja vi normala människor vaccinerar oss eftersom normala människor inte tror på konspirationsteorier som du. Fortsätt du posta i Konspirationer och alternativa teorier medans vi andra återgår till det normala livet.
Citera
2021-06-23, 15:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Haha - vad blåst du är.

Dessa 10 dagar då det inte rapporterades några avlidna - ska vi bara radera dessa dagar ur existensen för att du inte klarar av simpel matematik?

12:e Juni till nu (23:e Juni) har det rapporterats 42 avlidna.

Det är 12 dagar och då blir det 3,5 avlidna i snitt per dag (rapportdatum)

Verkar som fröken har lite svårt för division. Hur mycket sa du att 42 genom 2 var nu igen?
Citera
2021-06-23, 15:50
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Ja vi normala människor vaccinerar oss eftersom normala människor inte tror på konspirationsteorier som du. Fortsätt du posta i Konspirationer och alternativa teorier medans vi andra återgår till det normala livet.

Vad är konspirationsteorin? Den delen du valde att klippa bort i mitt inlägg?
- Att Medelåldern för de avlidna med C19 är 83år?
- Att 86% har underliggande sjukdommar?

Jag ser att ni Vaccinfanatiker har snappat upp det fantastiska med Censur för att inte bli konfronterade med fakta
Citera
Medlem
Citat:
a..bhu bhu bhu bhu... "rädd".. det var altså det vassaste du hade att dra fram ur din retoriska låda.

De som är egentligen är rädda är de som tar vaccinet... de tror på allt som media och politiker serverar, de drabbas av panik, de vill vara en "i mängden", tankeverksamhet slås av, kritisk granskning obefintlig.. bekvämt när någon annan tänker åt en så kan ni fortsätta med surfande på Facebook, Instagram och annan smörja.

Vi andra drar egna slutsatser baserat på tillgänglig officiel data. Tack och lov så håller intellektet ganska hög nivå så det är inga svårigheter att dra slutsatsen vem det egentligen löper en risk att drabbas.
- medelålder för de avlidna med C19 var 83 år
- 86% hade underliggande sjukdommar.

Men för all del.. ta du hur många Keminjektioner du vill om det får dig att må bättre och kanske tom känna dig "orädd" och stark.... eller för att det "ska vara bekvämt" att resa

Alltså angående det av mig fetade.
Inte jättekonstigt att 86% tillhör riskgruppen.
Att vara 65+ är en riskgrupp.
Tror du på allvar att alla över 65 år är halvdöda redan?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ja, med din totala panik över viruset så är en kvalificerad gissning att du har ett BMI >40

Du länkade just till data som säger 42 döda de senaste två veckorna..
Jag ser det som att du erkänner att du har fel

Ja, mitt BMI är närmare 80. 34 döda igår och 8 idag summerar rätt bra till 42 döda senaste 48 timmarna.
Citera
2021-06-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Verkar som fröken har lite svårt för division. Hur mycket sa du att 42 genom 2 var nu igen?

Du pratade per dygn..
Skall vi börja räkna på veckobasis nu för att skräckpropagandan skall fungera något så när
Citera
2021-06-23, 15:56
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Alltså angående det av mig fetade.
Inte jättekonstigt att 86% tillhör riskgruppen.
Att vara 65+ är en riskgrupp.
Tror du på allvar att alla över 65 år är halvdöda redan?

Nej det gör jag inte.. absolut inte.. det är en minimal risk att dö med C19 även för de som är 70+

Det finns ca 1.7 M 70plussare... ca 12.000 av dessa har avlidit med C19 (medelåldern 83år).. detta motsvarar 0.7%.. under 1,5år som pandemin har rasat.

99.3% ur riskgruppen klarade sig alldeles utmärkt med livet i behåll...

Vill du jag slår sönder ännu en av era myter med hårda fakta?
Citera
2021-06-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz

Äh, det räcker ju att man har ett fungerande immunförsvar för att inte vaccinera sig. Jag fick mindre biverkningar av covid än vad många får av vaccinen. Det behövs inga konspirationsteorier för att förstå att vaccin är onödigt om man inte är i riskgrupp.
Men om man har dålig hälsa är det ju jättebra att man kan få vaccin, så jag är glad för din skull att du kunde få det.
Citera
2021-06-23, 16:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej det gör jag inte.. absolut inte.. det är en minimal risk att dö med C19 även för de som är 70+

Det finns ca 1.7 M 70plussare... ca 12.000 av dessa har avlidit med C19 (medelåldern 83år).. detta motsvarar 0.7%.. under 1,5år som pandemin har rasat.

Hur många av samtliga 70 plusare tror du haft corona? Du verkar tro att alla har haft det. Har 10% av 70+ haft corona är dödligheten cirka 7%.
Citera
2021-06-23, 16:05
Medlem
Citat:
a..bhu bhu bhu bhu... "rädd".. det var altså det vassaste du hade att dra fram ur din retoriska låda.

De som är egentligen är rädda är de som tar vaccinet...

Ja det är mycket märkligt resonemang. Samma personer som hävdar att dödscovid är dödsfarligt och att alla måste vaccineras, är de som säger att de som inte vaccinerar sig är de som är rädda. Om dödscovid är så farligt som de påstår så kan det ju knappast vara den som inte vaccinerar sig som är rädd. Enligt deras eget resonemang så stirrar ju vi ovaccinerade döden i vitögat.
Citera
2021-06-23, 16:15
Medlem
Citat:

Jag önskar helst att du inte slår alls.

Jag, till skillnad från dig saknar en Sköld av folie kring hela kroppen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in