2021-06-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu igår rapporterades det 34 döda, idag 8. Ska vi dela med 2 blir det väl 21 döda om dygnet då. Men du kanske vill dividera med 10, men då vill det till att inte en käft rapporteras avliden närmaste 8 dygnen och riktigt så lång är ju inte midsommarhelgen. Sedan kommer det förstås en rejäl klump efter midsommar som kommer skyllas på "eftersläpning". Det välbekanta ordet som man vill använda när man vill släta över de sinnessjukt höga dödstalen.

Så ja lille vännen.
Jag säger ju till dig att skita i FoHMs rapporter.
Kolla regionerna själva istället, så slipper du hjärtinfarkten
Citera
2021-06-23, 15:20
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Viruset anpassar sig alltid till värden, d v s blir lindrigare och lindrigare, samtidigt som sjukvården blir bättre på att hantera virus/sjukdomar allteftersom. Det är sen gammalt.

Det vi behöver ha med oss är att denna pandemi är minst lika mycket en hysteri och infodemi. D v s det starka krafter (t ex media, extremister, diktaturer) som lever på att "sälja" skräck, rädsla, osäkerhet o s v
Det ser faktiskt inte ut som om varianterna blir lindrigare, tvärt om. Med alfan vet man ju att den ökade risken för sjukhusvård till det dubbla om man tror ju att så är fallet för deltan också. Jag vet inte vad du får det i från att mutationerna blir lindrigare. De kanske slår lindrigare men det beror ju troligen på vaccinet och inte viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Nu igår rapporterades det 34 döda, idag 8. Ska vi dela med 2 blir det väl 21 döda om dygnet då. Men du kanske vill dividera med 10, men då vill det till att inte en käft rapporteras avliden närmaste 8 dygnen och riktigt så lång är ju inte midsommarhelgen. Sedan kommer det förstås en rejäl klump efter midsommar som kommer skyllas på "eftersläpning". Det välbekanta ordet som man vill använda när man vill släta över de sinnessjukt höga dödstalen.

Haha - vad blåst du är.

Dessa 10 dagar då det inte rapporterades några avlidna - ska vi bara radera dessa dagar ur existensen för att du inte klarar av simpel matematik?

12:e Juni till nu (23:e Juni) har det rapporterats 42 avlidna.

Det är 12 dagar och då blir det 3,5 avlidna i snitt per dag (rapportdatum)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
jag anser att det ska vara en självklarhet att välja bort, på de viset du resonerar så verkar det ok... dock skulle den skatten aldrg fösvinna utan ändras på och bli dyrare tror jag

Så är det. Men redan med tobak, sprit och bränsle ä, räknas ju denna upp hela tiden.

Problemet med sossepacket är ju att de beskattar arbete och företagande på samma vis.

Man kan ju undra vad målet med det är?!
Citera
2021-06-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Så är det. Men redan med tobak, sprit och bränsle ä, räknas ju denna upp hela tiden.

Problemet med sossepacket är ju att de beskattar arbete och företagande på samma vis.

Man kan ju undra vad målet med det är?!
ja man kan bara spekulera
Citera
2021-06-23, 15:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Så ja lille vännen.
Jag säger ju till dig att skita i FoHMs rapporter.
Kolla regionerna själva istället, så slipper du hjärtinfarkten

En kvalificerad gissning är att jag är större än dig.

https://covidstatistik.se/aldersfordelning#dodsfall
Citera
2021-06-23, 15:28
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det förekommer diverse påståenden om hur olika typer av dieter påverkar corona/covid på olika vis.

Har någon några fakta att redovisa eller är det mest tyckande och tro?
Hittills verkar alla dieter vara bäst för att förhindra att bli sjuk i covid-19 enligt flashbackkollektivet.

Den som inte tror på en viss diets förträfflighet hävdar att undersökningen är falsk eller finansieras av mörka krafter som vill visa att just den dieten är dålig. Rätt underhållande faktiskt.

Jag själv äter det jag tycker är gott och trivs bra med det.
Som en arbetskamrat uttryckte det:
"Jag lever hellre gott och lyckligt till jag är 70 år än trist och tråkigt till jag blir 90."

De som uppskattar en diet ska givetvis äta sådan kost, men det är rätt dumt att tvinga in sig i en "populärdiet" bara för att den för tillfället är populär.
Citera
2021-06-23, 15:30
Medlem
Citat:
En kvalificerad gissning är att jag är större än dig.

https://covidstatistik.se/aldersfordelning#dodsfall

Ignorerar du vecka 24 nu där det rapporterades 0 döda?
Citera
2021-06-23, 15:32
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi vet inte ännu hur smittsam den är jämfört med delta så återstår att se om den kommer växa.

Den kanske är en orsak till stor smittspridning i tex Chile trots omfattande vaccinering.

Minus varianter dyker upp hela tiden men de blir ju aldrig nåt problem....
Ja självklart dyker minusvarianter upp hela tiden, men de försvinner väl bara bort, det var en ogenomtänkt och osmart kommentar från mig. Rent önsketänkande kanske.

Peru har en betydligt högre dödlighet en andra länder. 0,57% avlidna av hela befolkningen redan nu och det är ju inte så att de är klara med covid även om smittan är på väg ner/planat ut där nu. Det är ju ungefär det man trodde att dödligheten låg på om alla hade blivit smittade. De har kanske mycket återinfektioner tack vare Lambdan?

Nej, det går ju inte alls bra för syd Amerika som jag förstår det finns Lambda även i Argentina och Ecuador liksom Chile som du skrev. Det är ju inte så att det går glimrande i de länderna heller. Men vi slapp ju någorlunda den brasilianska så kanske vi slipper Lambda också. Men ändå intressant att hålla ögonen på.
Citera
2021-06-23, 15:37
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Det är ju precis tvärtom, flera av mutationerna har varit värre än den första.
Minska du ditt surfande på nätet, det kommer göra att du inte kommer vara rädd för varken vaccin eller "munblöja".

a..bhu bhu bhu bhu... "rädd".. det var altså det vassaste du hade att dra fram ur din retoriska låda.

De som är egentligen är rädda är de som tar vaccinet... de tror på allt som media och politiker serverar, de drabbas av panik, de vill vara en "i mängden", tankeverksamhet slås av, kritisk granskning obefintlig.. bekvämt när någon annan tänker åt en så kan ni fortsätta med surfande på Facebook, Instagram och annan smörja.

Vi andra drar egna slutsatser baserat på tillgänglig officiel data. Tack och lov så håller intellektet ganska hög nivå så det är inga svårigheter att dra slutsatsen vem det egentligen löper en risk att drabbas.
- medelålder för de avlidna med C19 var 83 år
- 86% hade underliggande sjukdommar.

Men för all del.. ta du hur många Keminjektioner du vill om det får dig att må bättre och kanske tom känna dig "orädd" och stark.... eller för att det "ska vara bekvämt" att resa
Citera
2021-06-23, 15:39
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ignorerar du vecka 24 nu där det rapporterades 0 döda?

Trevligt... vad fasen kommer Vaccinfanatikerna komma med nu.. ännu en ny mutation som slår till om "en månad"?

(jag har sparat många sådana inlägg)
Citera
2021-06-23, 15:46
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det ser faktiskt inte ut som om varianterna blir lindrigare, tvärt om. Med alfan vet man ju att den ökade risken för sjukhusvård till det dubbla om man tror ju att så är fallet för deltan också. Jag vet inte vad du får det i från att mutationerna blir lindrigare. De kanske slår lindrigare men det beror ju troligen på vaccinet och inte viruset.

Ok.. för att ni Vaccinlobbyister ska upprätthålla någon som helst trovärdighet med er "senaste" mutation.. kan ni inte berätta hur det gick med de andra mutationerna ni skrek er hesa om.

Varför uteblev katastrofen för följande mutationer?
1. Brasilianska
2. Engelska
3. Sydafrikanska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in