2021-06-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
De har fortfarande majoritet (MP/C/V/S).
Ja men V kommer vilja ha inflytande då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Kan du länka till nån källa där man kan läsa mer om det?
Live sändning just nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Varför måste V rösta för en budget? Det räcker väl med att en majoritet inte röstar emot den? Eller?

En majoritet måste rösta för den. Avstår V blir det ingen majoritet
Citera
2021-06-23, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Då får det bli så. Då kommer Löfven administrera M+KD-budgeten.
Löfven kommer aldrig vilja styra med en M/KD budget, speciellt inte under ett valår.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Säga vad man vill om Annie, hon har i alla fall ett dynamiskt förhållande till vad som är viktigt.
Skulle vilja säga: vad som är riktigt.

Sanningen alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
----------

Det var det dummaste jag läst på länge.
Det är bara pajasar som tror att det finns någon grupp som bestämmer om allt.

Vad har dom bestämt om dig då ?
Annie är inte bara med i Bilderberg för det är småpotatis, utan hon är full medlem i CFR. Det är folk som står mycket närma de som bestämmer på planeten.
Citera
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
L, KD, M och SD har 174 mandat tillsammans. De kan rösta igenom en gemensam budget om inte C, V, MP och S tar fram en gemensam budget och röstar på den.

Kan du konkretisera hur det går till? Skulle inte V+S+MP+C=175 rösta emot en sådan budget vilket skulle ge den en majoritet av röster emot vilket gör att den faller? Jag vet att man fipplar med budgeten på något speciellt sätt som gör att jag har fel.
Citera
2021-06-23, 17:17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan det vara så att Annie Lööf positionerar sig inför ett extra val? Att hon känner att ett sådant är på gång eller t.o.m. vet. Hon kan ju då säga att hon gjorde allt för att Sverige skulle slippa att gå till valurnorna ett år innan ordinarie val. Det är alla andras fel framförallt det konservativa blockets nu när V är nöjda.

Kan man verkligen vinna ett val på att ha gjort allt för att det inte skall bli av?

Nån borde tala om det för alla världens diktatorer. Good news!
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Precis, men de kommer väl inte rösta emot budgeten? Och budgeten måste ju få en majoritet av rösterna emot sig för att falla, eller? Jag är säker på att jag har missuppfattat något här.

Moderaternas budget kommer vinna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Nej, att hon skulle kunna acceptera och släppa fram regeringen utan mer inflytande i nuläget är inte omöjligt men knappast att V kommer rösta på en i stora delar liberal budget där de inte har fått vara med och förhandla tror jag inte. M/KD lär kunna lägga fram en budget som accepteras av L och SD.
S är så gåta på regeringsmakten att dom valde att sitta kvar och regera med en borgerlig budget. det är så förnedrade politiskt.att det går att jämföra med att du låter grannen knulla din fru under tiden du tvättar och vaxar hans bil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Löfven kommer aldrig vilja styra med en M/KD budget, speciellt inte under ett valår.
Han förmodligen mera att vara statsminister så det kommer nog att gå bra.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Nej, att hon skulle kunna acceptera och släppa fram regeringen utan mer inflytande i nuläget är inte omöjligt men knappast att V kommer rösta på en i stora delar liberal budget där de inte har fått vara med och förhandla tror jag inte. M/KD lär kunna lägga fram en budget som accepteras av L och SD.

Nej de kommer naturligtvis att anpassa budgeten så den kan få acceptans från V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in