2021-06-29, 20:13
Medlem
Passepartouts avatar
Sabuni har det inte lätt. Idag har LUF gått ut i Expressen och krävt en röd linje gentemot SD.
Citat:
Citat:
Vårt krav till Liberalerna är enkelt: Anta röda linjer mot Sverigedemokraterna nu. Fastställ och komplettera dem gärna på landsmötet i november, men göm er inte bakom faktumet att det är lång tid dit. Vill man ha ett parti som kommer överens behöver man skapa förutsättningarna för det.
Citat:
Det är bara att välja: gå till val med röda linjer, eller gå till val utan LUF.
https://www.expressen.se/debatt/luf-har-ar-vara-krav-for-att-ga-till-val-med-liberalerna/
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Tror nog Mp klarar spärren (även om det är det sista jag vill) Är helt övertygad om att de kommer få stödröster, hoppas jag har fel
Pressas S ned finns en chans att Mp äntligen åker ur, även om inte heller jag tror det.
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Så vad är oddsen på att alla de 175 ledamöterna från andra sidan verkligen närvarar och trycker på röd knapp vid en omröstning nästa måndag? Har det hänt tidigare att verkligen alla 349 ledamöterna närvarat vid en votering och röstat rätt utan felknapp osv.? Har för mig att riksdagen inte var fulltalig de tre gångerna som man röstade om talmannens kandidater 2018?
Citat:
Oktober 1980: Socialdemokraterna och Vänsterpartiet Kommunisterna väckte en misstroendeomröstning mot statsminister Thorbjörn Fälldin i protest mot regeringens ekonomiska politik. 174 röstade för en misstroendeförklaring, 175 emot.[4]

https://sv.wikipedia.org/wiki/Misstroendef%C3%B6rklaring
Citera
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Redan gör? Vart när och hur??

"Du får söka själv.. Bara idioter ifrågasätter!"
Citera
2021-06-29, 20:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
C-rebellen Helena Lindahl har nu meddelat via SvD att hon kommer följa partilinjen, så enda sättet för UK att vinna nu är att nån råkar trycka på fel knapp.

Det gick snabbt. Bara att hoppas att hon har dragit en fuling till Annie och ljugit då !
Citera
2021-06-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Bra, låt den rödgröna sörjans handlingsförlamning försätta ett år till, annars skylls allt på Uffe i nästa års valrörelse. Och förhoppningsvis med en M+KD budget, så Maggan inte kan köpa röster med väljarnas egna pengar. Det borde leda till en klar majoritet efter valet den 11 september 2022
Ja, jag lutar också åt att antiklimax är bästa utgången i långa loppet. Risken med ett extraval är att nyhetens behag hinner dö lagom till det ordinarie valet och sen blir det rödgrön smörja 2022-2026.
Citera
2021-06-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Tror nog Mp klarar spärren (även om det är det sista jag vill) Är helt övertygad om att de kommer få stödröster, hoppas jag har fel

Stödröster och stor support av SVT o MSM. Finns inte en nyhetssändning som inte har ett inslag om klimatet, kris och världens undergång väntar. Röstar du inte på MP blir du stämplad som klimatförnekare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
https://sv.wikipedia.org/wiki/Misstroendef%C3%B6rklaring
Jag har för mig att man kunde korrigera en felknapp i efterhand?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Alternativen som bjuds är Löfven (som stödjer sig på asylgalna MP, C och V) eller Kristersson som vill regera med SD-stöd. Så vad är din lösning, tuffing? Sitta skittuff i ett hörn och tjura med armarna i kors och vägra båda alternativen för att maxa din poäng på en imaginär ”Renhetsskala för Sverigevänner” som ingen bryr sig om? Fjant.
Exakt.

Det borde vara enkelt att förstå. Jimpan söker stöd för sin politik helt enkelt.
Citera
2021-06-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
Hur många gånger kan Stefan Lövfen avgå?
Han avgick ju häromdagen. Nu hotar han med att avgå igen. Ifall han inte få igenom sin budget. Vilket jäkla hyckleri.
Hahaha, han såg det inte komma för han var naiv... Svetsare Löfven har inte alla hästarna hemma...
Citera
2021-06-29, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Lööf är skicklig på att förhandla. Hon fick igenom Jöken.

En hora och landsförrädare får genom en "regeringslösning" där hela juntan på förhand har samma mål: fortsatt massinvandring och Sveriges förstörelse. Hon är ett as. Det är hon bra på att göra, suga globalist-kuk.

Hon ska hatas.
Citera
2021-06-29, 20:17
Medlem
Helena Lindahls besked är definitivt spiken i kistan för Kristersson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in