2021-06-23, 10:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kloka reflektioner.
Ja hur lättmanipulerade vi människor är...

Och fallet fascinerar av den anledningen.

- Hur två (på ytan iaf) vanliga, välfungerande, välanpassade, aktiva yngre medelålders mammor i medelklassidyllen så pass lätt kan manipuleras och låta sig sugas in i en destruktiv "kärleks"karusell som mer och mer handlar om kontroll, hat och svek och snurrar fortare och fortare tills något totalt brister.

Ja LW tyckte synd om SD i polisförhör, precis som Elisabeth Smart och så många andra som utsatts för mer eller mindre grov misshandel av manipulativa män(niskor).

Många i SDs omgivning tycks ha fått en beskyddarinstinkt gentemot honom, trots att de själva drabbas av hans beteende. Som mamman i barnboken "Mamman och den vilda babyn."

Både LW och HD var emotionellt och intellektuellt på en högre nivå än SD. LW med sina många talanger, engagemang, kreativitet och intressen och HD med sin yrkeserfarenhet som sjuksköterska och mod att våga köra bil i annat land.

För HDs del tror jag skam är en förklaring till mycket.

*Nu blev det ett långt svar, sorry.

Ett mycket intressant svar, som inte alls kändes långt.
Dina reflektioner utifrån mitt inlägg är insiktsfulla och ger förståelse för hur människorna i det här dramat kan reagera.

Det är inte osannolikt att HD har slätat över mycket och bortförklart en hel del av SDs pinsamheter. Även kanske blivit avtrubbad och med tiden tyckt att det var helt normalt, han är bara lite tramsig och en pajas. Som @Medinsyn skrev, en glad färgklick.

Jag reagerade också på hur svärmoderna säger att barnet ärvt SDs hjärna och nederdelen av HD. HD slätar över det hela när SD reagerar med "vad menar du nu". Instinktivt kanske, vill släta över det i filmen, men jag undrade om det var en direkt förolämpning till HD och SD vet hur hans mor är?

Om min mamma hade agt något liknande, skulle jag aldrig tänka att hon menade något elakt, utan en felsägning. Anatomin måste för SDs mamma som var narkossköterska sitta som gjutet. Inte tar hon fel på panna och hjärna, och visst borde hon rättat sig.

HD är klippsk det tror jag också, och hon fattade direkt.
Samtidigt vet jag inte hur hon funkar när det gäller skam. Jag har förstått att kärnfamilj och fin fasad är viktigt (däri kanske en del av skambegreppet ligger inbyggt).

Men samtidigt verkar hon inte skämmas för efterloggningarna?

Men som Lena så klokt sa till FR, (A 168/375) om sig själv:

"har tappat all respekt för normala spärrar och hyfs, kan vräka ur mig precis vad som helst om både
henne och honom och deras relation och sätt att leva. ruskigt hur positioner kan förflyttas
"

Lena såg det.

Jag måste säga att jag beundrar Lenas otroliga skärpa och insikt i sitt eget beteende.

Det är första steget till att kunna komma ur "missbruktet", att erkänna att man är "missbrukare". Därför känns det extra sorgligt att när hon nu var på väg att läka, på väg att klara av att bli fri från SD, då blir hon mördad.

Oj, rörigt inlägg. Tankarna flyger iväg ibland...
Citera
2021-06-23, 10:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD fråntar sej dessutom allt ansvar för den uteblivna skilsmässan våren -17 genom att deklarera att HD ”gjorde fel” som inte skilde sej ”där och då”. Han blir då, som vanligt, oskyldig som en brud enligt sitt bakvända resonemang.

Att han är så ivrig att hävda att han inte är det minsta svartsjuk tror han kanske kan tala till hans fördel.
Det normala är väl annars att vara åtminstone något svartsjuk när ens drömkvinna/drömman ska dela hotellrum med sin nye Mycket Gode Vän.

Tycker jag.

Ja, du har så rätt!

Intressant det där med att du lagt märke till SDs "bakvända" retorik.

Det är förmodligen en taktik han har, men för de flesta är greppet förvirrande.
Man fastnar lite i vad han menar och det blir otydligt och svårbegripligt.

Du är som alltid observant på avvikelser. Siffror och andra märkligheter!
Citera
2021-06-23, 10:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja visst. Alla kan drabbas.

Gällande förlöjligande av kunskap så får det stå för den som skriver det.
After all så är det ju ett anonymt forum och man kan ju inte bevisa något utan att luta sig.
Jag störde mig på att bli misstrodd förr men inte nu.
Folk får tro vad de vill.
Men blir lite derailande av själva ämnet för tråden ibland.

Jag tror inte vi kommer få veta mycket mer om fallet via tråden.

Kanske görs nån dokumentär eller film om fallet i framtiden och ger tråden nytt liv.

Då kanske fler som kände de inblandade hittar hit och delar med sig av sina tankar.

Men jag hoppas speciellt LWs barn får vila från den sortens uppmärksamhet väldigt länge.
EDIT: även övriga oskyldiga anhöriga till både LW och SD.

Javisst, vi kan alla tro vad vi vill, men när någon förlöjligar någon som verkar kunna lite mer än andra, då faller det ofta tillbaka på den den som förlöjligar.

Om man däremot själv har motargument som håller i en argumentation, då finns det ingen orsak till att varken förlöjliga eller gå till motangrepp med nedsättande epitet, aggressiva påhopp osv. Det visar tvärtom på egen brist.

Tänker på det här som du återkommer till; att alla kan drabbas. Och i och med att jag läste en längre dialog mellan Lena och FR hamnade jag på det här:

A 168/321 ff
(läses nerifrån och upp)

Kan då inte låta bli att tänka på hur SD fått över JG till både det ena och andra, samtidigt som JG verkat enormt ambivalent. Han blir som en vindflöjel och vill å ena sidan återförenas med Lena , men vad är det som händer?

Kan ju inte låta bli att tänka att SD är bakom hans beteende här och ständigt sufflerar den känslige JG.
Kanske är det JG som en dag skriver boken?
"Lena Wesström
däremot åkte han efter S när S åkte hem. S stannade till utanför mig och jag gick ut till bilen och satt
några minuter och pratade innan han åkte hem
8 apr 2018 18:03

Lena Wesström
Sen i advent var han också på ett adevent, då sa han inte ens hej

FR
Va? Mkt märkligt! Ångrade han sig?

Lena Wesström
Tror jag berättade när han kom till danskarnas event vid Venastugan. Då messade han mig strax
innan och sa att han inte ville att jag skulle prata med honom då
Lena Wesström
Sen har han varit på ett par event under året
8 apr 2018 18:02

Lena Wesström
Nån dag senare skrev han och bad mig ta bort den, han hade ändrat sig. Sen dess har jag inte hört
av honom

Lena Wesström
Blev sittande en stund i bilen sen. HAN tog inititativ till att ta en gruppis och då gjorde jag också det.
"Till loggen" sa han. Jag la min bild i min logg. Tänkte att vi kanske blir vänner igen

Lena Wesström
Han hälsade och jag blev glad att se honom. Vi bytte några ord och sen frågade jag om jag skulle
gå med honom bort till cachen. Han nappade och vi gick ett par hundra meter från vägen. Det
regnade och vi småpratade. Inget allvar, men trevligt
8 apr 2018 18:01

FR
Hur gick det?

Lena Wesström
Jag mötte honom på en annan FTF, typ tidigt i höstas tror jag. Jag hade FTF:at bortåt Lindbacka,
han kom när jag kom ut ur skogen. Märkligt möte.
8 apr 2018 18:00

FR
Det är skönt.

FR
Har inte träffat honom sedan ftfn i somras.
8 apr 201818:00

FR
Samma här. Förstår inte hur s påverkar honom.
8 apr 2018 17:58

Lena Wesström
synd, jag tyckte mycket om honom
8 apr 2018 17:57

Lena Wesström
feg och opportunistisk
8 apr 2018 17:56

FR
YD är så feg.

Lena Wesström
så ynkligt
8 apr 2018 17:55

Lena Wesström
Men jag såg precis en logg från när jag och YD var på event på Svampen kvällen innan FAD. Vi var
verkligen goda vänner då. Fatta att han bara kunde vända sig helt emot mig och kasta allt, medan
han fortsätter dyrka och fjäska för S ...
8 apr 2018 17:54
"
Citera
2021-06-23, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Javisst, vi kan alla tro vad vi vill, men när någon förlöjligar någon som verkar kunna lite mer än andra, då faller det ofta tillbaka på den den som förlöjligar.

Om man däremot själv har motargument som håller i en argumentation, då finns det ingen orsak till att varken förlöjliga eller gå till motangrepp med nedsättande epitet, aggressiva påhopp osv. Det visar tvärtom på egen brist.

Tänker på det här som du återkommer till; att alla kan drabbas. Och i och med att jag läste en längre dialog mellan Lena och FR hamnade jag på det här:

A 168/321 ff
(läses nerifrån och upp)

Kan då inte låta bli att tänka på hur SD fått över JG till både det ena och andra, samtidigt som JG verkat enormt ambivalent. Han blir som en vindflöjel och vill å ena sidan återförenas med Lena , men vad är det som händer?

Kan ju inte låta bli att tänka att SD är bakom hans beteende här och ständigt sufflerar den känslige JG.
Kanske är det JG som en dag skriver boken?
"Lena Wesström
däremot åkte han efter S när S åkte hem. S stannade till utanför mig och jag gick ut till bilen och satt
några minuter och pratade innan han åkte hem

Lena Wesström
Sen i advent var han också på ett adevent, då sa han inte ens hej

FR
Va? Mkt märkligt! Ångrade han sig?

Lena Wesström
Tror jag berättade när han kom till danskarnas event vid Venastugan. Då messade han mig strax
innan och sa att han inte ville att jag skulle prata med honom då
Lena Wesström
Sen har han varit på ett par event under året

Lena Wesström
Nån dag senare skrev han och bad mig ta bort den, han hade ändrat sig. Sen dess har jag inte hört
av honom

Lena Wesström
Blev sittande en stund i bilen sen. HAN tog inititativ till att ta en gruppis och då gjorde jag också det.
"Till loggen" sa han. Jag la min bild i min logg. Tänkte att vi kanske blir vänner igen

Lena Wesström
Han hälsade och jag blev glad att se honom. Vi bytte några ord och sen frågade jag om jag skulle
gå med honom bort till cachen. Han nappade och vi gick ett par hundra meter från vägen. Det
regnade och vi småpratade. Inget allvar, men trevligt

FR
Hur gick det?

Lena Wesström
Jag mötte honom på en annan FTF, typ tidigt i höstas tror jag. Jag hade FTF:at bortåt Lindbacka,
han kom när jag kom ut ur skogen. Märkligt möte.

FR
Det är skönt.

FR
Har inte träffat honom sedan ftfn i somras.
8 apr 201818:00

FR
Samma här. Förstår inte hur s påverkar honom.
8 apr 2018 17:58

Lena Wesström
synd, jag tyckte mycket om honom
8 apr 2018 17:57

Lena Wesström
feg och opportunistisk

FR
YD är så feg.

Lena Wesström
så ynkligt
8 apr 2018 17:55

Lena Wesström
Men jag såg precis en logg från när jag och YD var på event på Svampen kvällen innan FAD. Vi var
verkligen goda vänner då. Fatta att han bara kunde vända sig helt emot mig och kasta allt, medan
han fortsätter dyrka och fjäska för S ...
8 apr 2018 17:54
"

Jag har läst detta tidigare men inte funderat så mycket på inlägget.

Men... det här är skrivet av LW bara ca 5 veckor innan hon blev mördad. Hon skriver att JG fortsätter att dyrka och fjäska för S.

Undrar om JG ringde till polisen (oroligt på natten) för att tipsa om att söka i HD:s lgh för att spåren gentemot SD ev skulle kallna något?
Citera
2021-06-23, 11:45
Medlem
Citat:
Du tar upp många saker här, så jag svarar på det som mitt inlägg handlade om.

Varför jag citerade denna text beror på det jag fetade och som du utelämnade, nämligen det att Lena tydligt säger till FR att hon tror att det är S som är anledningen till att J*ani tar med sig alla kooridinaterna och åker med TD istället för med Lena och co.

I ursprungsinlägget från dig, där skriver du:

"Det undrar jag också, det ses via JO att hon fått honom på sin sida."

i samband med just denna incident.

Och mitt svar på detta är att Lena som ändå är den av de personerna som är iblandad tror att det är SD. Lena misstänker inte HD. Hennes spekulation borde vara god som någon?

Och naturligtvis är det så SD spelar spelet. Han försöker få över andra på sin sida, mot Lena. Det är hans rävspel.

Att HD sedan pratar med J*ani om skilssmässa, det har jag för mig att det berode på att han hade skilt sig och att hon behövde prata om sådant med någon som hade egen erfarenhet.

Och som en skribent nyligen skrev här, så är det inte anmärkningsvärt att den förbisedda hustrun som blivit försmådd och kränkt, får dåliga tankar om sin rival. Här handlar det även om en person som har varit tidigare vän till paret, och känner HD. Klart att hon kan bli hatisk mot Lena.

Har man blivit trampad på, avspisad och ersatt, kan det kännas viktigt för självkänslan att man blir sedd, att man i andras ögon är värd något och att man är attraktiv. Allt detta kan av en otrohet knäckas och kännas som att man inte bara tappar fotfästet utan ockås att man tappar självkänsla och självförtroende.

Jag är inte alls säker på att den bild som Lena hade av HD är skev och att hon gravt misstolkar henne genom SD. Lena ser igenom SD.
Hon skriver ju till FR om hennes nya uppvaknande och FR kommenterar det:

A 168 A/ 372

(Läses nerifrån och upp)
"Lena Wesström
det kan han nog aldrig mer, hon har fått smak på livet
11 mar201800:13

Lena Wesström
just

FR
Men klart. Han hoppas väl att h ska ändra sig. Det gick ju så bra att kontrollera henne förr.

Lena Wesström
och jag skrattar ändå!

Lena Wesström
det är så elakt
11 mar201800:12

Lena Wesström
och sen skrattar jag åt det, bakom hans rygg

Lena Wesström
och jag fortsätter
11 mar 2018 00:12

Lena Wesström
han vrider sig som en mask

Lena Wesström
och jag nyper honom HÅRT

Lena Wesström
ja
11mar201800:12

FR
Men det är han som får stå i skiten. Inte du. ©

Lena Wesström
11 mar 2018 00:11

FR
Det regnar!
Va, vilket regn?@
11 mar 2018 00:11

Lena Wesström
hahahahaha
11 mar201800:10

Lena Wesström
och han låtsas att vi inte haft det sen hon sa ifrån för snart ett år sen
11 mar 2018 00:10

Lena Wesström
men vi har ju kontakt VARJE DAG

Lena Wesström
det störda är att han fortsätter LÅTSAS som om han respekterar henne

Lena Wesström
såklart

FR
Ja han själv kan inte göra ngt. Hon fattar sina egna beslut.
11 mar 2018 00:08

Lena Wesström
har tappat all respekt för normala spärrar och hyfs, kan vräka ur mig precis vad som helst om både
henne och honom och deras relation och sätt att leva. ruskigt hur positioner kan förflyttas
10 mar 2018 23:59

Lena Wesström
och jag är helt oblödig
10 mar 2018 23:58

Lena Wesström
å andra sidan vil han ju inte framstå som fullständigt efterbliven han också

Lena Wesström
vill ju å ena sidan inte medge några brister hos henne inför mig
1 0 mar 2018 23:58

Lena Wesström
han hamnar i en rävsax

Lena Wesström
jag TROR att han också tycker det är både obekvämt och konstigt

Lena Wesström
han törs inte säga nåt
10 mar 2018 23:57

FR
Vad säger s själv om det här?
10 mar 2018 23:51

Fredrik Roos
Obetalbart
10 mar 2018 23:46

Lena Wesström
ja
10 mar 2018 23:38

FR
Men ja. Väldigt märkligt. Var det s som bekräftade?
10 mar 2018 23:37

FR
Rolig Edit.@ Bra reklam för spåren. @
10 mar 2018 23:36

FR
Hur tänker hon egentligen. Helt sjukt.

Lena Wesström
helt rubbad

FR
Herregud. Hon är inte stabil.
"
Man slås lite av hur likt Lena pratar om HD som HD om henne med JG.

Som sagt, min tro är att det är SD som ligger bakom J*anis svek mot Lena.
Det är självklart Stefan som fått människorna de sk. Vännerna att ta avstånd från Lena.
För att på så sätt få Lena än mer ensam och vilja ha Stefan åtminstone
Citera
2021-06-23, 11:47
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Men... det här är skrivet av LW bara ca 5 veckor innan hon blev mördad. Hon skriver att JG fortsätter att dyrka och fjäska för S.

Undrar om JG ringde till polisen (oroligt på natten) för att tipsa om att söka i HD:s lgh för att spåren gentemot SD ev skulle kallna något?
Förmodligen ja. Eller så var det önsketänkande att äntligen få Stefans kuk för sig själv. Han visste ju hur mycket Hanna hatade Lena och de båda var konkurrenter till honom om Stefans kuk.

Vad jag vill säga är att Gerald Jerry Gray till 100% är en feg garderobsbög. Har alltså fått det bekräftat genom PM från trovärdiga källor.
Senast redigerad av grottmuttan 2021-06-23 kl. 11:51.
Citera
2021-06-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Förmodligen ja. Eller så var det önsketänkande att äntligen få Stefans kuk för sig själv. Han visste ju hur mycket Hanna hatade Lena och de båda var konkurrenter till honom om Stefans kuk.

Vad jag vill säga är att Gerald Jerry Gray till 100% är en feg garderobsbög. Har alltså fått det bekräftat genom PM från trovärdiga källor.
Jag skulle verkligen vilja veta mer om faggie
Citera
2021-06-23, 12:10
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag skulle verkligen vilja veta mer om faggie
Han gick nån skrivarkurs för poesi, det ska finnas exempel på denna poesi tidigare i tråden, där träffade han en ung man och de två började mötas ensamma sena kvällar för att skriva. En kväll blev det dock lite mer än bara poesi och Jerry ska ha drabbats av en hiskelig ”post nut syndrome”, varpå han ställde in kommande poesikvällar. Det dröjde dock inte jättelänge innan han kom smygandes tillbaka för mer men detta skulle då skötas under betydligt hemligare former, inga fler poesikvällar och endast kontakt över telegram osv. Allting ska ha slutat pga att Jerrys sambo trots allt började ana ugglor i mossen.
Citera
2021-06-23, 12:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Det är nog mer troligt att han hört HD säga nåt mer ofördelaktigt såsom hon uppenbart kan vräka ur sig - och hur deras dialoger gått IRL är inte svårt att räkna ut med tanke på hur de två hatiskt hetsar upp sig om LW endast 16 dagar innan mordet.

Inte ens i sin tjänst som sjuksköterska tidigare samma dag (se citat) kan hon behärska sig och hoppas hon är död.

För övrigt vet JG nåt mer som HD sagt i tiden upp till mordet, tyvärr utvecklar han inte vad.
HD har påstått att LW hotat henne i närtid till mordet, vilket hon inte vill kännas vid i förhör.
Antagligen nåt kopplat till bråket om cacher som HD provokativt startat upp.

Det finns nog mycket via JG som skulle falla på plats om han inte omhuldade exparet på ett så sjukt sätt.
Inte insyn i mordet men hur tonerna gått från 2017 och framåt.

"Hanna och jag pratade en hel del om försvinnande på tisdag, då S var på ett annat förhör.
Jag vill veta om polisen har uteslutit H's inblandning. Och har genomsökt hennes lgh."

Ab 150
Senast redigerad av develi 2021-06-23 kl. 12:58.
Citera
2021-06-23, 13:22
Medlem
Citat:
Kan det inte också vara så att många av de kvinnor som varit i kontrollernade förhållanden ofta upplever att de älskar mannen, trots allt. Det är väl en av hållhakarna som gör att kvinnan stannar?

Längtan efter de goda stunderna, som ofta känns himlastormande (då i förhållande till de dåliga) blir som ett slags gift.

Jag tyckte Lena ofta sa så; att när det var bra så var det bättre än något annat.

Kanske blir det en dålig liknelse; men om man har haft magsmärtor och illamående en längre tid, kan upplevelsen av att inte ha smärta och att inte må illa (faktiskt normaltillståndet) upplevas som himmelriket. Alltså att man upplever något som man i normala fall inte ens tänker på som något så oerhört positivt och skönt, att det kan liknas vid glädje/eufori/lättnad/välbefinnande.

Känslan av kärlek och glädje kan på det sättet förhöjas?

De goda stunderna, som kanske ofta handlar om att be om förlåtelse, vara särskilt uppmärksam, komma med presenter (berättade Lena), visa ömhet och närvarao, kan på detta sätt upplevas som enormt fina och goda.

Jag tänker på hur mycket HD har fått stå på sidan om, och när SD nu visar att han är uppmärksam och vill ha tillbaka HD, de ska åldras tillsammans osv, kan hon uppleva att han verkligen älkar henne, att han inte kan avstå ett liv utan henne. Han är beredd att göra vad som helst för henne.

Äntligen känner hon sig sedd, älskad och önskad. Något som hon under åratal fått uppleva tvärtom; oattraktiv, osedd, utbytt och bara något som "finns där" tillhands.

Du har så rätt i dina antagande, jag skulle kunna fetmarkera hela ditt inlägg!

Har man väl blivit kär i en dysfunktionell person (verkar ju oftast som ytterst normal i början) så känner man sig utvald o snabbt blir man beroende av de goda/himlastormande stunderna. De dåliga/destruktiva gångerna har man ju själv skapat... enligt förövaren. Det här gör en mer el. mindre" desperat" efter att blidka.

Viktigt i detta är också att förövare är "proffs" i sitt utövande medans offren oftast är amatörer i dysfunktionella beteenden.
Detta är ändå bara en liten del i allt förvirrande sammelsurium man hamnar i.

Tyvärr, är detta ur "hästens mun". Tog mig ur det helvetet efter 15 år.
Citera
2021-06-23, 13:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Citat:
Han gick nån skrivarkurs för poesi, det ska finnas exempel på denna poesi tidigare i tråden, där träffade han en ung man och de två började mötas ensamma sena kvällar för att skriva. En kväll blev det dock lite mer än bara poesi och Jerry ska ha drabbats av en hiskelig ”post nut syndrome”, varpå han ställde in kommande poesikvällar. Det dröjde dock inte jättelänge innan han kom smygandes tillbaka för mer men detta skulle då skötas under betydligt hemligare former, inga fler poesikvällar och endast kontakt över telegram osv. Allting ska ha slutat pga att Jerrys sambo trots allt började ana ugglor i mossen.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är nog mer troligt att han hört HD säga nåt mer ofördelaktigt såsom hon uppenbart kan vräka ur sig - och hur deras dialoger gått IRL är inte svårt att räkna ut med tanke på hur de två hatiskt hetsar upp sig om LW endast 16 dagar innan mordet.

Inte ens i sin tjänst som sjuksköterska tidigare samma dag (se citat) kan hon behärska sig och hoppas hon är död.

För övrigt vet JG nåt mer som HD sagt i tiden upp till mordet, tyvärr utvecklar han inte vad.
HD har påstått att LW hotat henne i närtid till mordet, vilket hon inte vill kännas vid i förhör.
Antagligen nåt kopplat till bråket om cacher som HD provokativt startat upp.

Det finns nog mycket via JG som skulle falla på plats om han inte omhuldade exparet på ett så sjukt sätt.
Inte insyn i mordet men hur tonerna gått från 2017 och framåt.

"Hanna och jag pratade en hel del om försvinnande på tisdag, då S var på ett annat förhör.
Jag vill veta om polisen har uteslutit H's inblandning. Och har genomsökt hennes lgh."

Ab 150
JG ringde polisen och bad dem genomsöka HD:s lägenhet.
Ville han sätta dit henne för att få SD för sig själv eller för att avleda misstankarna från SD?
Är han och HD fortfarande vänner?
Citera
2021-06-23, 14:44
Medlem
Vill man veta mer om hur HD kände, hur hon mådde - men framförallt hur en av hennes absolut bästa vänner upplevde HD (och SD) under tiden innan och efter mordet på Lena, kan man läsa förhören med Ther**e Bo**n. En högst förnuftig och äkta person. Som jag ser det.

Man får ett mycket bra grepp om läget för HD om man läser i Aktbilaga 150 från sidan 15 och framåt (finns flera förhör med TB där).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in