2021-06-15, 17:12
Avslutad
Gallant till Rangers.

Ristolainen till Devils?
Citera
2021-06-15, 23:23
Avslutad
Nå vad tror ni då vinner tampa inatt?
Citera
2021-06-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Det där med cap-hit manipulation tror jag ligan måste fixa. Finns en klar risk att bra lag låter stjärnor sitta stora delar av transportsträckan, vilket gör grundserien önnu mer ointressant.

Tror inte att ligan kommer agera enbart på Tampa denna säsong, men om det kommer tendenser till att det upprepas blir det nog åtgärder.

Årets framgånstrend i slutspelet verkar annars goaltending, depht och stabila backar. Bra målvakter, bredd på forwardssidan (tror Janmark är typexemplet) och stora defensivt stabila backar verkar vara det som det snackas om i år. Kan du inte omge dina stjärnor med bra support och riktig kvalitet mellan stolparna är du körd. känns inte som rocketscience, men kan ändå vara svårt att uppnå pga lönetaket, och lagens vilja att överbetala för storstjärnorna.
Citera
2021-06-16, 18:01
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Årets framgånstrend i slutspelet verkar annars goaltending, depht och stabila backar. Bra målvakter, bredd på forwardssidan (tror Janmark är typexemplet) och stora defensivt stabila backar verkar vara det som det snackas om i år. Kan du inte omge dina stjärnor med bra support och riktig kvalitet mellan stolparna är du körd. känns inte som rocketscience, men kan ändå vara svårt att uppnå pga lönetaket, och lagens vilja att överbetala för storstjärnorna.
Inte bara det fetade, utan hela detta stycke får mig att tänka "Lex Edmonton"...
Citera
2021-06-16, 19:45
Medlem
appendixxivs avatar
Brayden Point har gjort 15 mål i sina senaste 18 slutspelsmatcher. Signade för $6,75 milj tio dagar efter att Mitch Marner signade $10,9 milj av Leafs.
Marner har inte gjort ett mål sina senaste 18 slutspelsmatcher. Man får hoppas den gode marner bygger muskler under sommaren för det här duger inte
Citera
2021-06-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Brayden Point har gjort 15 mål i sina senaste 18 slutspelsmatcher. Signade för $6,75 milj tio dagar efter att Mitch Marner signade $10,9 milj av Leafs.
Marner har inte gjort ett mål sina senaste 18 slutspelsmatcher. Man får hoppas den gode marner bygger muskler under sommaren för det här duger inte

Marner är ett mysterium. Kvick och snabb spelare med noll i spelbegåvning, som totalt försvinner så fort det blir tryck.
Hur fan kan man betala honom mer än kucherov?
Han är inte bra nog att tejpa kuch klubbor.
Citera
2021-06-21, 20:52
Medlem
thesyss avatar
Tur att Lehner finns i Vegas, det är den enda ljuspunkten jag har ifall de går till final. Vilken insats han stod för i natt. Och uppfriskande med en totalt ärlig Lehner på presskonferensen efter matchen!
"I Went On Twitter for 2 Hours & Watched You Guys Talk Sh*t About Me"
https://www.youtube.com/watch?v=TOmA-HN3veU
Citera
2021-06-22, 12:41
Medlem
Känner att jag mer och mer börjar smyghålla på Vegas i slutspelet. Tror de har bäst chans att stoppa Tampa, som ser ruggigt starka ut. Men ligger man 18 mille över lönetaket borde man väl se bra ut. Börjar störa mig rejält på att Tampa får ligga så mycket över, och för mig skulle det devalvera värdet på en eventuellt SC-sger för dem. Hoppas man täpper till det i framtiden, och att Lehner, Janmark och Karlsson får lyfta bucklan till sist.
Citera
2021-06-22, 18:54
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Känner att jag mer och mer börjar smyghålla på Vegas i slutspelet. Tror de har bäst chans att stoppa Tampa, som ser ruggigt starka ut. Men ligger man 18 mille över lönetaket borde man väl se bra ut. Börjar störa mig rejält på att Tampa får ligga så mycket över, och för mig skulle det devalvera värdet på en eventuellt SC-sger för dem. Hoppas man täpper till det i framtiden, och att Lehner, Janmark och Karlsson får lyfta bucklan till sist.
Trots att jag gillar Bolts skarpt håller jag även en tumme för Vegas. Speciellt efter förra årets debacle när dom i princip var klara för final men straffade ut sig med decenniets dummaste fem-minutare.
Citera
2021-06-22, 19:35
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Jo lite störigt. Men samtidigt, to be fair, alla lag får ju ligga så mkt över när det e slutspel.Inga regler brutna, bara kringgått dem.
Annars var det väldigt märkligt hur tampa bara kunde åka rakt igenom en annars igentäppt mittzon, om o om igen.
Islanders kanske tröttnat på sin egen tråkhockey, tråkat ut sig själva? Också lustigt hur ingenting fungerade för dom, nästan så man hörde Benny hill musik i vissa sekvenser.

Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Tur att Lehner finns i Vegas, det är den enda ljuspunkten jag har ifall de går till final. Vilken insats han stod för i natt. Och uppfriskande med en totalt ärlig Lehner på presskonferensen efter matchen!
"I Went On Twitter for 2 Hours & Watched You Guys Talk Sh*t About Me"
https://www.youtube.com/watch?v=TOmA-HN3veU
Imponerad av Lehners insats när han vilat så mkt. Kul,önskar honom all framgång. Men jag tycker han säger emot sig själv lite när han säger att han inte bryr sig om allt "noise" och sen i samma presskonferens säger att han kollar Twitter i timmar innan 🤷‍♂️
Citera
2021-06-22, 21:13
Medlem
Tycker uppriktigt sagt det är strunt samma att Tampa lyckats tänja på lönetaksreglerna den här speciella säsongen. Problemet är väl snarare att de (liksom en del andra lag) kan göra det varje säsong.
Hur?

1) Lägre skatter. Lönetaket räknas ju på bruttolön och inte nettolön. Enbart det ger Tampa (och Florida) ungefär $13M mer säsong att spendera på spelare jämfört med ex samtliga kanadensiska lag.

2) Bättre väder. Jämför Winnipeg och Florida. Vad skulle de flesta välja?
(Räkna här även med ev familj, som inte har 41 bortamatcher per säsong samt ev slutspel.)
Här kan så klart även ex New York-lagen och Kings/Ducks räknas in, men de är i gengäld inte lågskattestater.
Citera
2021-06-23, 10:37
Avslutad
Citat:

Vegas kommer nog inte ens få chansen att försöka störa Tampa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in