2021-05-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Vinner Toronto pekar det mesta på att de får möta Tampa i semifinal.
Vinner Winnipeg pekar det mot att de får möta Colorado.
Tror vi tyvärr får säga adjö till Canada i semifinalerna.
Det kanadensiska laget som går vidare kommer väl möta vinnaren av Avs/Vegas i conference finale?

https://www.nhl.com/sv/stanley-cup-playoffs
Citera
2021-05-30, 23:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Leafs utan Muzzin o Tavares, vilket e tufft.. speciellt muzzin i detta läge,men tror pressen är det tuffaste för dom. blir lite överraskad om leafs klarar den, mer talang på pappret men tror att de komma vika ner sig. Montreal rullar nu o har allt att vinna o Toronto allt att förlora känns d som. Marner har varit förvånansvärt blek o price förvånansvärt bra.

Att Playoff Price är bra i slutspelet borde väl aldrig förvåna? :P

Habs fick ett par backar skadade också senast. Men däremot, game 7 är game 7. Att komma in i en sådan, vetandes att man hade 3-1 i matcher, vetandes att man förlorat hur många sådana matcher i rad som helst... Och med den vanliga pressen i Toronto... Jag tror inte dom pallar. Det blir nog Habs som tar det här.

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Vinner Toronto pekar det mesta på att de får möta Tampa i semifinal.
Vinner Winnipeg pekar det mot att de får möta Colorado.
Tror vi tyvärr får säga adjö till Canada i semifinalerna.

Jag ger Leafs små chanser där, men jag ger Jets eller Habs ännu mindre chans mot Avs, om nu inte Vegas går vidare. Å andra sidan, slår Vegas Avs, så är det för att dom har hittat tillbaka och börjat göra mål på chanserna, och då är dom typ lika bra dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Det kanadensiska laget som går vidare kommer väl möta vinnaren av Avs/Vegas i conference finale?

Det är re-seed. Flest poäng mot minst poäng.
Citera
2021-05-30, 23:32
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif

Nej. Vilka som möts avgörs av placeringarna i grundserien.
Citera
2021-05-31, 12:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Så, Graves huvudtackling var ful. Han borde ha fått 5+match. Han borde få 4-5 matchers avstängning. Det är helt rätt att han ska få lite smällar efter en sådan grej. Men det Reaves gjorde det är inte ens nära okej. Det är bland det smutsigaste jag har sett i NHL, inklusive förr när det var fulare. Man slår inte någon som ligger utslagen. Allt under 50 matchers avstängning är för lite, och hade jag suttit i safety commission, så hade jag inte släppt in Reaves i NHL igen alls. Det hade varit tack och hej, vi kan inte ha dig här.
Citera
2021-06-01, 10:32
Medlem
appendixxivs avatar
Hände ju inget speciellt i nattens NHL så en liten fråga under tiden.. har det inte gått inflation i begreppet "he got ROBBED by..." när en målvakt gör en helt ok standardräddning. Att bli rånad på ett mål är ju om det är öppen kasse och målvakten gör en mirakelräddning typ
Citera
2021-06-01, 11:25
Medlem
1X2Helgarderas avatar
2 matchers avstängning för Reaves.
Citera
2021-06-01, 14:36
Medlem
Jaha! Respass för Toronto i första rundan för femte säsongen i rad. Marner och Matthews mäktade med två assist var de fem sista matcherna mot Montreal. Marner har inte gjort något mål alls mot Montreal och Matthews endast ett - på sju matcher. Säger väl det mesta. Tror ändå att Toronto måste ha tålamod med de båda. Kolla in Landeskog i Colorado, det tog typ åtta säsonger innan de var en contender. Både Matthews och Marner är så pass unga att de ha de bästa åren framför sig. Det här får nog räknas in i läroprocessen, och kanske ett sätt att härdas inför kommande år.
Citera
2021-06-01, 14:44
Medlem
Småintressant fakta att av dom 17 spelarna med högst lönetaksträff, är det bara Price som är kvar i slutspelet. Lagbygge?

Många av dom poängstarka kanadensarna verkar vara av svagare virke när det vankas slutspel nuförtiden, tiderna förändras.
Citera
2021-06-01, 15:25
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Jaha! Respass för Toronto i första rundan för femte säsongen i rad. Marner och Matthews mäktade med två assist var de fem sista matcherna mot Montreal. Marner har inte gjort något mål alls mot Montreal och Matthews endast ett - på sju matcher. Säger väl det mesta. Tror ändå att Toronto måste ha tålamod med de båda. Kolla in Landeskog i Colorado, det tog typ åtta säsonger innan de var en contender. Både Matthews och Marner är så pass unga att de ha de bästa åren framför sig. Det här får nog räknas in i läroprocessen, och kanske ett sätt att härdas inför kommande år.

Marner har inte gjort mål på sina senaste 17 slutspelsmatcher han spelat. Visst är han en playmaker i första hand, men det duger ändå inte. Inte när man har $11,000,000 i lön. Nåt säger mig att han enbart e en reg. season spelare och kommer förbli en sådan.

Hyman, Matthews, Marner fick spela i den formationen alla 7 slutspelsmatcher, ingen ändring gjordes fast de bara hade ett mål framåt. Nylander fick aldrig chansen, trots att han förutom price var bästa spelaren i serien. Konstigt coachat, man kände varthän det barkade efter match 5, varför inte skicka in hetaste spelaren i första linan. Aja, hade de gått vidare hade de ändå åkt på storpisk, långt ifrån gediget slutspelslag än så länge
Citera
2021-06-01, 15:45
Avslutad
Solen skiner och Leafs åkte, för jvla fint helt enkelt.

Justfan, draftlottery imorgon.
Senast redigerad av J-dilla 2021-06-01 kl. 15:49.
Citera
2021-06-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Marner har inte gjort mål på sina senaste 17 slutspelsmatcher han spelat. Visst är han en playmaker i första hand, men det duger ändå inte. Inte när man har $11,000,000 i lön. Nåt säger mig att han enbart e en reg. season spelare och kommer förbli en sådan.

Hyman, Matthews, Marner fick spela i den formationen alla 7 slutspelsmatcher, ingen ändring gjordes fast de bara hade ett mål framåt. Nylander fick aldrig chansen, trots att han förutom price var bästa spelaren i serien. Konstigt coachat, man kände varthän det barkade efter match 5, varför inte skicka in hetaste spelaren i första linan. Aja, hade de gått vidare hade de ändå åkt på storpisk, långt ifrån gediget slutspelslag än så länge

Nu håller jag inte på Toronto, elva mille för Marner är väldigt mycket pengar. I princip tycker jag att elva mille är för mycket för vem som helst utom kanske världens bäste. Har överlag svårt för GM som väljer att lägga extremt mycket pengar på några få spelare. Har det någonsin lett fram till en titel?

Samtidigt så är det väl svårt att få ihop ekvationen, för utan riktigt bra spelare blir det inte heller någon titel. Men som spelare måste man väl också fatta att om man själv tar en för stor del av löneutrymmet så kommer klassen på ens medspelare att gå ner.
Citera
2021-06-01, 16:10
Medlem
Giggsys avatar
Hoppas Willy trejdas till Arizona eller dylikt där han får vara the main man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in