2021-06-11, 11:12
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Är det några som ska stoppa Bolts är det väl Isles. Trotz trollspö verkar vara magiskt.

Även om jag gärna ser Karlsson möta Hedman i finalen blir jag inte ledsen om Montreal tar hem alltihop faktiskt. De har gjort det fantastiskt bra hittills. Och jag har alltid gillat underdogs.
Citera
2021-06-11, 11:14
Medlem
Så rök även Avalanche! Tycker deras lag är för klent på backsidan, framför allt defensivt. Makar och Girard är kreativa men många gånger väldigt svaga defensivt. Och när de som är tilltänka att vara defensivt stabila, som Nemeth, inte hållit måttet då funkar det inte.

Kollar man på vad Avalanche gjorde på trejddeadline är även det ganska misslyckat. Nemeth har fått svidande kritik av fansen och spelat färre och färre minuter i förhållande till de 20 plus/match det pratades om vid trejden. Söderberg har ofta inte ens varit ombytt. Jämför det med exempelvis Palmieri i Islanders så är skilladen stor.

Nu hoppas hockeyhjärnan på Tampa - Vegas i final, för det blir nog fantastisk hockey. Men hjärtat slår lite för Islanders och Montreal eftersom det är kul med underdogs.
Citera
2021-06-11, 19:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Är det några som ska stoppa Bolts är det väl Isles. Trotz trollspö verkar vara magiskt.

Även om jag gärna ser Karlsson möta Hedman i finalen blir jag inte ledsen om Montreal tar hem alltihop faktiskt. De har gjort det fantastiskt bra hittills. Och jag har alltid gillat underdogs.

Vegas är det största hotet mot Bolts skulle jag säga. Trotz har gjort underverk med att koka soppa på en spik med Isles, men nu är motståndet för bra helt enkelt. Vegas däremot, ser vansinnigt starka ut. Jag tror på Vegas - Tampa i final, men där känns det 50/50.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Så rök även Avalanche! Tycker deras lag är för klent på backsidan, framför allt defensivt. Makar och Girard är kreativa men många gånger väldigt svaga defensivt. Och när de som är tilltänka att vara defensivt stabila, som Nemeth, inte hållit måttet då funkar det inte.

Kollar man på vad Avalanche gjorde på trejddeadline är även det ganska misslyckat. Nemeth har fått svidande kritik av fansen och spelat färre och färre minuter i förhållande till de 20 plus/match det pratades om vid trejden. Söderberg har ofta inte ens varit ombytt. Jämför det med exempelvis Palmieri i Islanders så är skilladen stor.

Nu hoppas hockeyhjärnan på Tampa - Vegas i final, för det blir nog fantastisk hockey. Men hjärtat slår lite för Islanders och Montreal eftersom det är kul med underdogs.

Jag tycker inte Avs är klena. Det var ett väldigt, väldigt bra lag dom förlorade mot, och dom var verkligen inte chanslösa. Men visst, ska man identifiera någon svaghet, så är det väl just att backbesättningen är lite offensivt balanserad. Inte så att den är svag, men den är inte lika bra som Vegas eller Tampas backbesättning.
Citera
2021-06-11, 19:54
Medlem
Intressant hur dåliga amerikaner är när det verkligen gäller. Inte en enda amerikan i topp tio i slutspelet. Bara kanadensare och europeer. Tror även att Hedman och William Karlsson kommer att nå topp tio. Förbannat starkt av Karlsson. Kan nog bli bästa poänggörare för Vegas i det här slutspelet.
Citera
2021-06-11, 19:56
Medlem
MrMadoffs avatar
Sluta hoppas på att Islanders ska vinna för att dom är underdogs blablabla. Vinner Islanders är det en förlust för elit hockeyn då det laget spelar så fantastiskt oerhört tråkig försvars hockey
Citera
2021-06-11, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Sluta hoppas på att Islanders ska vinna för att dom är underdogs blablabla. Vinner Islanders är det en förlust för elit hockeyn då det laget spelar så fantastiskt oerhört tråkig försvars hockey

Det får stå för dig, tycker deras försvarshockey är för jvla fin. Sedan är Isles inga underdogs.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel

Fattar inte att folk trodde på Nemeth, har aldrig förstått vad folk ser i honom. Att förvänta sig toppmimuter av en medioker bottom-6 D är ett skämt.
Senast redigerad av J-dilla 2021-06-11 kl. 20:17.
Citera
2021-06-11, 21:33
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Det får stå för dig, tycker deras försvarshockey är för jvla fin. Sedan är Isles inga underdogs.

Inte jag som sa det heller. Läs minst 3 inlägg ovanför mitt så ser du att det är en allmän åsikt här på forumet.

Om man vill se fin försvarssport så är hockey det sista man ska kolla på!!!!!
Citera
2021-06-12, 00:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNerfHerder
Intressant hur dåliga amerikaner är när det verkligen gäller. Inte en enda amerikan i topp tio i slutspelet. Bara kanadensare och europeer. Tror även att Hedman och William Karlsson kommer att nå topp tio. Förbannat starkt av Karlsson. Kan nog bli bästa poänggörare för Vegas i det här slutspelet.

Äh, tillfälligheter.

Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla

I min värld så är dom det när dom möter regerande mästarna, som slagit ut två lag som spelat fantastisk hockey.

Citat:
Fattar inte att folk trodde på Nemeth, har aldrig förstått vad folk ser i honom. Att förvänta sig toppmimuter av en medioker bottom-6 D är ett skämt.

Medioker är inte rätt ord. Han är en habil tredjeparsback. Bra djup-förbättring. Men han ska inte spela 20 minuter per match, nej. Problemet var inte att Avs plockade in Nemeth, utan att det finns för lite tuffhet bland dom bästa backarna. Makar är fantastisk, men hade han bytt plats med Pietrangelo, så tror jag att Avs hade gått vidare, och Vegas åkt hem.
Citera
2021-06-12, 15:53
Medlem
appendixxivs avatar
De 4 semifinalisterna klara:

-Profillöst Ahl-lag med stjärnmålis
-Tråkigaste dödgrävarhockeylaget sen dead puck era
-Regerande mästarna som ligger $20.000.000 över cap hit
-Vegas gold knights

Jag vet vilka jag håller på, Låt det börja
Citera
2021-06-12, 18:44
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv

-Vegas gold knights

Islanders har gjort flest mål i slutspelet av alla lag de senaste 3 åren. Jag fóredrar deras sluga kontringhockey med artister likt Barzal framfór många lags aggresiva forechecking och att slänga pucken på mål. Islanders matcher har varit extremt sevärde det här slutspelet
Citera
2021-06-12, 19:04
Medlem
appendixxivs avatar
Jo, hörde att de tydligen gjort näst flest mål detta playoff, över 3 i snitt om det kan stämma. Inte sett en enda match m dom om jag ska va ärlig 😃
Citera
2021-06-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv

-Vegas gold knights

Montreal är lite meh, men islanders tycker jag har lirat bra och sevärd hockey.
Det där med cap-hit manipulation tror jag ligan måste fixa. Finns en klar risk att bra lag låter stjärnor sitta stora delar av transportsträckan, vilket gör grundserien önnu mer ointressant.
Vegas är tusan så välbyggda. Stone-karlsson är ligans kanske två bästa tvåvägs forwards.
(Ok boston? ).
Alla snackar om hur grymma drei+mac är, men i jämförelse är dom helt djävla kassa i defensiven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in