Citat:
Ursprungligen postat av
MajorRuffel
Funderar inför avgörandet i semifinalerna hur slitna målvakterna kan vara - Price, Fleury och Vasilievsky har spelat ganska mycket. Vasilievsky mest av alla. Lehner borde absolut ersätta Fleury i Vegas i natt. Price har spelat 16 matcher i slutspelet hittills och det är väl bara att köra på. Frågan jag ställer mig är om Islanders chans i sjunde matchen är om Vasilievskiy (17 matcher) helt plötsligt börjar visa tecken på utmattning och släpper några lösa puckar. Det är sent att ta i kapp det då.
Intressant infallsvinkel. Det tackar jag för!
Jag har tyvärr somnat tidigt senaste veckorna och missat nästan varje match i semifinalerna, så jag vet inte hur Vasilevski sett ut mot slutet. Han är dock en av ligans bästa målvakter och det hade varit en jäkla gambling att låta honom vila en sjunde avgörande semifinal.
Jag hade låtit honom starta matchen och bytt ut honom om jag såg tendenser till instabilt spel eller trötthet. Jag tycker sådant brukar synas utan att det för den delen behöver resultera i baklängesmål innan man som coach kan agera.
Självklart hade jag också haft en dialog med honom innan matchen, både idag och imorgon, mest för att checka av.
Men intressanta tankar!
Hur hade du gjort om du var Tampa's coach?