2021-06-23, 11:13
Medlem
Swan65s avatar
Kotkaniemi uppe i 9 slutspelsmål nu vid 21 års ålder. Samma facit som Gretzky. Underbart att se honom blomma upp och ta för sig på isen. Sanslöst även att Habs kommit så här långt, ok dom hade en stark inledning men sedan har ju deras formkurva gått spikrakt neråt. Och så kommer slutspelet.. bergodalbana verkligen
Citera
2021-06-23, 12:44
Medlem
2n00b4Us avatar
Vegas har verkligen spelat dåligt mot Montreal, många enkla misstag som har kostat dem.
Citera
2021-06-23, 18:27
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Tur att Lehner finns i Vegas, det är den enda ljuspunkten jag har ifall de går till final. Vilken insats han stod för i natt. Och uppfriskande med en totalt ärlig Lehner på presskonferensen efter matchen!
"I Went On Twitter for 2 Hours & Watched You Guys Talk Sh*t About Me"
https://www.youtube.com/watch?v=TOmA-HN3veU
Gillar du Robin Lehner? Hur kan man gilla han?

Hoppas han står nästa och släpper in ett halvt dussin vulkat gummi, då har han sommarn att fokusera på häftiga saker att säga till media istället för att hålla käften någon jävla gång. Asshooooole.
Citera
2021-06-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vegas kommer nog inte ens få chansen att försöka störa Tampa.

In med Lehner i målet så löser det sig för Vegas.
Citera
2021-06-23, 19:46
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Kotkaniemi uppe i 9 slutspelsmål nu vid 21 års ålder. Samma facit som Gretzky. Underbart att se honom blomma upp och ta för sig på isen. Sanslöst även att Habs kommit så här långt, ok dom hade en stark inledning men sedan har ju deras formkurva gått spikrakt neråt. Och så kommer slutspelet.. bergodalbana verkligen

Gretzky gjorde 9 mål på 12 matcher, Kk gjorde det på 25 matcher, viss skillnad. Kk har varit klappkass sedan han kom till NHL, men har blommat ut detta play-off med 5 baljor, det får man ge honom. Kommer lite i skymundan av Suzuki och caulfield men gör det ändå bra i playoff,när det gäller. Får dock spela mkt mot 3e backpar.

Jag hoppas Montreal ska förlora inför varje match de ska spela, och kommer naturligtvis fortsätta göra det, men det är ändå imponerande det de håller på med. Jävla intensitet från dem
Citera
2021-06-23, 19:49
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
In med Lehner i målet så löser det sig för Vegas.
Även om Vegas offensiv måste steppa upp så hade jag också valt att byta målvakt, vart var fleury vid 1-0, helt borta
Citera
2021-06-23, 20:13
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Gretzky gjorde 9 mål på 12 matcher, Kk gjorde det på 25 matcher, viss skillnad. Kk har varit klappkass sedan han kom till NHL, men har blommat ut detta play-off med 5 baljor, det får man ge honom. Kommer lite i skymundan av Suzuki och caulfield men gör det ändå bra i playoff,när det gäller. Får dock spela mkt mot 3e backpar.

Jag hoppas Montreal ska förlora inför varje match de ska spela, och kommer naturligtvis fortsätta göra det, men det är ändå imponerande det de håller på med. Jävla intensitet från dem
Alltså, hur tycker du att det är rimligt att kalla en spelare i NHL för "klappkass"?

Det blir i sammanhanget... vulgärt.
Citera
2021-06-23, 20:34
Medlem
appendixxivs avatar
Har du hört talas om att en spelare gjort en kass match i NHL? Ok tänk dig då att en spelare gör många sådana kassa matcher om och om igen - då blir man till slut en kass spelare i ligan. by NHL standards. Inget nytt
Citera
2021-06-24, 05:20
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Alltså, hur tycker du att det är rimligt att kalla en spelare i NHL för "klappkass"?

Det blir i sammanhanget... vulgärt.

Äh strunta i honom, han hatar finnar helt enkelt. Men den ynka cred han behagade ge Kotkaniemi är ändå något att hänga i midsommarstången..
Citera
2021-06-24, 17:27
Medlem
Funderar inför avgörandet i semifinalerna hur slitna målvakterna kan vara - Price, Fleury och Vasilievsky har spelat ganska mycket. Vasilievsky mest av alla. Lehner borde absolut ersätta Fleury i Vegas i natt. Price har spelat 16 matcher i slutspelet hittills och det är väl bara att köra på. Frågan jag ställer mig är om Islanders chans i sjunde matchen är om Vasilievskiy (17 matcher) helt plötsligt börjar visa tecken på utmattning och släpper några lösa puckar. Det är sent att ta i kapp det då.
Citera
2021-06-24, 18:39
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Funderar inför avgörandet i semifinalerna hur slitna målvakterna kan vara - Price, Fleury och Vasilievsky har spelat ganska mycket. Vasilievsky mest av alla. Lehner borde absolut ersätta Fleury i Vegas i natt. Price har spelat 16 matcher i slutspelet hittills och det är väl bara att köra på. Frågan jag ställer mig är om Islanders chans i sjunde matchen är om Vasilievskiy (17 matcher) helt plötsligt börjar visa tecken på utmattning och släpper några lösa puckar. Det är sent att ta i kapp det då.
Intressant infallsvinkel. Det tackar jag för!

Jag har tyvärr somnat tidigt senaste veckorna och missat nästan varje match i semifinalerna, så jag vet inte hur Vasilevski sett ut mot slutet. Han är dock en av ligans bästa målvakter och det hade varit en jäkla gambling att låta honom vila en sjunde avgörande semifinal.

Jag hade låtit honom starta matchen och bytt ut honom om jag såg tendenser till instabilt spel eller trötthet. Jag tycker sådant brukar synas utan att det för den delen behöver resultera i baklängesmål innan man som coach kan agera.

Självklart hade jag också haft en dialog med honom innan matchen, både idag och imorgon, mest för att checka av.

Men intressanta tankar!
Hur hade du gjort om du var Tampa's coach?
Citera
2021-06-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Intressant infallsvinkel. Det tackar jag för!

Jag har tyvärr somnat tidigt senaste veckorna och missat nästan varje match i semifinalerna, så jag vet inte hur Vasilevski sett ut mot slutet. Han är dock en av ligans bästa målvakter och det hade varit en jäkla gambling att låta honom vila en sjunde avgörande semifinal.

Jag hade låtit honom starta matchen och bytt ut honom om jag såg tendenser till instabilt spel eller trötthet. Jag tycker sådant brukar synas utan att det för den delen behöver resultera i baklängesmål innan man som coach kan agera.

Självklart hade jag också haft en dialog med honom innan matchen, både idag och imorgon, mest för att checka av.

Men intressanta tankar!
Hur hade du gjort om du var Tampa's coach?

Jag har inte heller sett så mycket av semifinalerna, såg mer av första rundan, men det går ju inte att peta Vasilevskiy i nuläget. Han är ju så bra som han är och odiskutabel etta. Men Vegas har ju fördelen av att ha Lehner i bakfickan. Det som är så lurigt inför en sjunde match är att det inte går att reparera något. Tampa måste vara storfarvoriter i sjunde, jag försöker mer hitta något som trots allt skulle kunna ge Islanders en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in