Citat:
Ursprungligen postat av
FriedrichvonHayek
Reglerna som ändras inom EU är att näthandlare måste redovisa moms i köparens land om de totalt säljer mer än c:a 100 000 kr under ett år till detta land.
Har jag förstått det rätt så kommer det finnas en förenkling så de kan redovisa denna moms i EU-landet de är momsregistrerade i.
Så om jag nu förstått detta rätt så måste en näthandlare inom EU som säljer till svenskar redovisa svensk moms på varan dvs silver kommer säljas med 25% moms till svenskar.
Vi silvertokiga får väl anordna en silverbussresa till Estland någon gång om året och handla silver på plats utan moms istället.
hehe silverresa till estland ja varför inte. vad gäller för att bära med sig hem på "sin person" drar man åt bältet kan man ju får ner rätt mycket utan att byxorna ramlar av.
hur är det med arabländer, där borde man kunna köpa en feting guldkedja till bra pris. jag vet thailand var billigt för 30-40 år sedan ...
nån som vet ett land man kan göra både semester och nytta ?? gissningsvis nåt fattigt kanske för att köpa guld hos juvelereare kanske