2021-06-13, 12:11
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Om man köper silvermynt i tub, obruten, bör man hålla tuben förseglad eller är värdet mer baserat på skicket på mynten?

Tänker främst på nyproducerade mynt typ silver maples eller krugerrands.

Massproducerade investeringsmynt (bullion) behöver du inte vara så rädd om. De köper man ändå bara för metallen. Mynt i mindre upplagor som kan få ett samlarvärde bör förvaras i kapslar för att skydda dem från oxidering.
Citera
2021-06-13, 17:44
Medlem
Kometzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Gold And Silver Rise As More Investors Aren't Buying The Fed's Messages

As inflation continues to heat up, gold and silver markets are once again on the verge of breaking out.

Investing.com

Nästa silver raid på WSS äger officiellt rum den 1:a till 4:e juli 🇺🇲 och en ny runda billboards finansieras nu här på gofundme. 🦍🦍

Tack för info, jag hakar givet på även denna raid. Blev lite avis på ditt 10 oz silvermynt Noha's Ark, så nu blir det ännu en biblisk order den 1 juli. Ett 10 oz mynt till mej och ett 5 oz mynt till bästa kompisen som veckan efter fyller jämnt decennium. Jag resonerar hyggligt enkelspårigt så här: varför köpa en golfklubba eller nåt annat mög till honom när det (än så länge) finns SILVER...
Citera
2021-06-13, 22:13
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kometz
Tack för info, jag hakar givet på även denna raid. Blev lite avis på ditt 10 oz silvermynt Noha's Ark, så nu blir det ännu en biblisk order den 1 juli. Ett 10 oz mynt till mej och ett 5 oz mynt till bästa kompisen som veckan efter fyller jämnt decennium. Jag resonerar hyggligt enkelspårigt så här: varför köpa en golfklubba eller nåt annat mög till honom när det (än så länge) finns SILVER...

Tycker att ett 5 oz silvermynt låter som en alldeles UTMÄRKT present!

Lite som att ge bort bitcoins innan de stack iväg. Vem vet vad det myntet kommer vara värt om ett år. Och oavsett så har din kompis alltid ett stiligt mynt att titta på.

Comex registered silver is now less than 1000 oz per SilverBack
Senast redigerad av boris 2021-06-13 kl. 23:09.
Citera
2021-06-15, 21:50
Medlem
boriss avatar
Om ett par veckor går det inte längre att handla varor till lägre moms från andra EU-länder

Nya momsregler för e-handel från 1 juli: är du redo?

Hittar inget undantag för investeringssilver. Någon som vet?

Är det så illa får det bli 100% PSLV för mig. Synd för jag uppskattar verkligen de vackra .999 mynten. Junk silver är inte så intressant.

Ni som tänkt handla något, passa alltså på innan månadsskiftet. Sedan blir det Tavex-priser överallt

Edit: Skatteverket Nya regler vid gränsöverskridande handel mellan företag och privatpersoner
Senast redigerad av boris 2021-06-15 kl. 21:59.
Citera
2021-06-16, 07:08
Medlem
bajssprutans avatar
Det var det jävligaste. Med andra ord kan man inte heller beställa billigare grejer från tyska webshoppar. I och med att allt ska deklareras går även gråimport av diverse annat jag gillar bort. Där har jag dock minst 10 års stockpile.

Då är det bara att göra en sista rejäl inköpslista till månadsslutet.
Citera
2021-06-16, 17:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Vill köpa silver för hundra pannor ungefär, hur gör jag?
Citera
2021-06-16, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

Goldsilver.be.
Citera
2021-06-16, 18:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Goldsilver.be.

Tack.

1 kilos-tackor?
Citera
2021-06-16, 18:09
Medlem
Citat:
Tack.

1 kilos-tackor?

Själv så köper jag oftast 1oz mynt. Har köpt ett par kilos tackor tidigare när silver var runt 4kr grammet.
Jag hade nog satsat på en "monsterbox" om jag skulle köpa för 100k just nu.
Citera
2021-06-16, 18:14
Medlem
boriss avatar
Citat:

Det var inte illa!

En monsterbox kanske?

Finns med 250 - 500 x 1 oz mynt.
Citera
2021-06-16, 18:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Det var inte illa!

En monsterbox kanske?

Finns med 250 - 500 x 1 oz mynt.

Är det problematiskt att sälja silver privat?
Citera
2021-06-16, 18:29
Medlem
KalleAnkares avatar
Citat:
Är det problematiskt att sälja silver privat?
Antagligen, eftersom folk är värdelösa och jobbiga köpare som försöker blåsa dig, blattar kommer att råna dig om du tänker sälja på Tradera för att profitera på silverrraiden. Glöm den idén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in