Citat:
Ursprungligen postat av
Daskmoert
Svulten på live-evenemang som man är hade jag nog gått om någon bjöd med mig, dock ser jag inte hur konceptet skulle bli bättre som show än som podd.
Undrar hur många riktigt gedigna Flashbackare som kommer dyka upp, vore kul att se kulturkrocken mellan ovårdade dödsknarkare, helyllenazister, slemgubbar, psykfall och de välstylade kvinnorna man ser desperat skrika efter biljetter på Facebook. Tror ni "tjackisar" är lika roliga IRL som i Inas skämt?
Det som jag kommer främst att tänka på när det gäller deras podd som show är de gamla klassiska Lindeman showerna med Hasse & Tage, där de bara stod rätt upp och ner, samt läste är en tidning och gjorde showen från det. Hur roligt som helst, men frågan är väl om något liknande håller idag för dagens publik. Vad jag läst i GP, så verkar showen genomtänkt och väl genomgång.
Det största bekymret som jag ser kan nog vara utifrån var de väljer att lägga uppträdande. Jag är övertygad om att denna shower passer bättre i mindre lokaler, där de kommer nära publiken och folk redan är lite avslappnad, samt på festhumör som en typisk krogshow.
Däremot verkar det snarare som de kör på så stort som möjligt för att därmed sälja mer biljetter eller få bättre gage om de nu har det. Det kan nog bli mer trixigt att få en sådan publik med sig och följs den av en eller två dålig recensioner, så är turnen nog rökt.
I värsta fall om showen blir sågad, så kan det nog spilla över på podden med.