Citat:
Ursprungligen postat av
Fleudhesten
Precis så, drömkvinnan hade tillfrisknat mirakulöst ,trots läkares ord om att hon aldrig kommer att göra det.
Tror dock inte att någon läkare vågar uttala sig så tvärsäkert om en sådan sak om det endast gäller depression, det låter jäkligt märkligt och sänker patientens tro och hopp om någon bättring.
Nåja, en del tycks tro att HD var i fara men något sånt kan inte jag se. Familjeutplånings-idéen för många år sedan var hon ju själv helt med på och pratar om det som om det vore en helt normal grej att göra.
Det där att HD aldrig skulle bli annat än skal, det är väl SDs uttalande i TR?
Och där håller jag med dig; jag har väldigt svårt att tro att en läkare skulle ge en så pessismistisk bild av framtiden till någon, särskilt i den situationen. Jag tror att det är SDs sätt att försöka få rätten att förstå varför han var otrogen med Lena.
Och vad HD säger om familjeutplåningen, det är ju i förhör först efter hennes egen häktning och sedan i rätten. Då skyddar hon både sig själv och SD. Även SDs googling på plötslig spädbarnsdöd verkar hon inte reagera på, vilket jag undrar om HD ens visste om innan förhören. Det är saker som kommit fran i förhör, som Lena berättat till andra.
Jag har tidigare länkat JGs och SDs konversation där JG skriver till SD att han inte har berättat om SDs plan om att "hjälpa" HD ur hennes lidande till polisen. Inget i den konversationen visar på att HD skulle vare sig varit drivande i frågan eller samtyckt. Inte ens att HD visste om detta vid tillfället när det var aktuellt framkommer i konverationen.
Det skulle man ju kunna tänka sig att SD skulle ha sagt? T ex att HD ville själv, eller det var HDs idé. Eller HD tyckte också, vi tyckte båda...
Vi vet inget alls om HD ens visste detta vid det tillfället, när det var aktuellt.
Jag tvivlar faktiskt på att tankarna handlade om att SD själv skulle dö i denna "räddningsinsats"; det är en efterhadskonstrution som SD gör i rätten för att verka vara en "hjälte". Han får frågan om hur han tänker sig att detta går till, då känns han svävande och säger något om att köra bilen in i en bergvägg (eller liknande).
Det skulle inte förvåna mig om dessa tankar om utplåning kom för att han tyckte att det var jobbigt med deprimerad fru och skrikigt barn och att leva med Lena verkade lockande. Att lösningen på problemen var att helt enkelt ta bort det som var problemet. En spekulation naturligtvis.
Som jag ser det, finns det inga belägg för att HD varit med på planderna i det som vi läst/hört, mer än att hon i förhör och i rätten säger det. Så mycket som HD ljuger, har jag svårt att säga vad som är sanning och vad som är lögn.
Varför skulle just det här vara sanning, att HD viste om plnaderna om att utplåna familjen och godkände det då?