2021-06-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Så illa alltihop -förstår inte vad någon utav LW eller HD hade för nytta utav SD ?
Känslomässigt sårade han ju dem båda två ....

Det är väl självklart att varken HD eller Lena hade någon användning av tönten SD!!! Men du verkar ha. missat alla psykologiska beskrivningar i 1000tals sidor här på fb, plus alla länkar till massor av psykologsiska experter som förklarar manipulation, lögner och gaslightning, eftersom du ständigt ställer samma frågor? Varför tar du inte till dig all värdefull info du får? Varför inte???

Du kommer ju med den ständiga frågeställningen: "Varför GÅR de inte, HD och Lena? Det är väl bara att gå?" Ibland undrar jag om du är helt obildbar. Skärp dig för tusan!
Citera
2021-06-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Precis så ser även jag på LW vs HD, de har inte varit i samma utsatta position.
Av det man kan utläsa i fup och förhör så finns ingenting som tyder på att HD har varit gaslightad och i fara.

Att lyssna på YT-länken högg verkligen till i hjärtat, med tanke på L*enas önskan om något bättre i framtiden

Antingen har du inte läst mycket i fup och tråden eller så vet du inte vad gaslighting betyder.
När SD sa att HD sov fast hon varit vaken/ vaknat till (när han rännde med LW) är ett exempel på gaslighting.

Det betyder liksom kort att dribbla bort någon genom att få personen att tvivla på sina egna upplevelser, sinnen och minnesbilder. Genom att exempelvis förneka att man sagt eller gjort något som personen minns.

Med facit i hand kan man väl ändå anta att SD var kapabel till att göra en Fossmo om han ansett att LW var den han ville ha som fru.
Citera
2021-06-21, 23:03
Medlem
doktor-millers avatar
Både SD och HD är ju typ 30 när de får barn men verkar otroligt barnsliga, och HD reagerar inte när SD beter sig som en idiot mot den lilla babyn. HD verkar ju totalt nedtryckt redan här, eller också passar de perfekt ihop för att båda är lika märkliga. Utseendet kan de inte rå för men beteendet... VAD såg Lena hos denna mesiga tönt
Citera
2021-06-21, 23:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Antingen har du inte läst mycket i fup och tråden eller så vet du inte vad gaslighting betyder.
När SD sa att HD sov fast hon varit vaken/ vaknat till (när han rännde med LW) är ett exempel på gaslighting.

Det betyder liksom kort att dribbla bort någon genom att få personen att tvivla på sina egna upplevelser, sinnen och minnesbilder. Genom att exempelvis förneka att man sagt eller gjort något som personen minns.

Med facit i hand kan man väl ändå anta att SD var kapabel till att göra en Fossmo om han ansett att LW var den han ville ha som fru.
2015 versus 2018.
Citera
2021-06-22, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Både SD och HD är ju typ 30 när de får barn men verkar otroligt barnsliga, och HD reagerar inte när SD beter sig som en idiot mot den lilla babyn. HD verkar ju totalt nedtryckt redan här, eller också passar de perfekt ihop för att båda är lika märkliga. Utseendet kan de inte rå för men beteendet... VAD såg Lena hos denna mesiga tönt

Barnsliga, ja. Eller rent av retarderade båda två
Citera
2021-06-22, 00:40
Medlem
Citat:

Så hade det kanske kunnat bli, ja. Hoppas HD begriper det. Kanske därför hon ser så glad ut på nytagna bilder?
Citera
2021-06-22, 03:56
Medlem
Citat:
Precis vad jag skrev alltså. "Men det tror jag inte hon vill". Du läste nog lite snabbt.

Jag tror som du att SOA kommer styra upp.
Och att hon är för känslomässigt bunden till dem för att våga slå sig ner i nån annan stad.
Som ssk skulle hon säkert kunna få jobb i USA. Varför inte plocka med sig lillflickan och flytta dit när stora tjejen redan är på väg... Låter som en kass idé att bo kvar i Nya Hjärsta

Ni skriver massa förkortningar vad betyder de? Får man fråga sånt här? Annars behöver ingen svara.
Citera
2021-06-22, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yono20
Ni skriver massa förkortningar vad betyder de? Får man fråga sånt här? Annars behöver ingen svara.

Det är initialer för personer som finns i fup (finns länkar till fup på trådens första sida). SOA är SDs (S*tefans) fd svärfar, HDs pappa.
Citera
2021-06-22, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så hade det kanske kunnat bli, ja. Hoppas HD begriper det. Kanske därför hon ser så glad ut på nytagna bilder?

Jag har bara sett bilden från båten och som så ofta på HDs bilder så ser jag inte den strålande, lättsamma glädje som andra i tråden ser. (Scrollar man så bara ögonen visas i bild så tycker jag man ser om leendet är "äkta").

I mina ögon kan det lika gärna vara ett tillkämpat leende på en person som vännerna tagit med ut på en gemensam aktivitet. Kan lika gärna vara tabletter som fått henne att orka ut for all we know.

EDIT. Fast visst kan det mycket väl vara så att hon känner en lättnad. Oavsett om polletten har trillat ner än eller om hon fortsätter att förneka för sig själv hur illa hon blivit behandlad under åren.

Det gör kanske även SOA.
Senast redigerad av Firesnake 2021-06-22 kl. 06:55.
Citera
2021-06-22, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
2015 versus 2018.
Precis så, drömkvinnan hade tillfrisknat mirakulöst ,trots läkares ord om att hon aldrig kommer att göra det.
Tror dock inte att någon läkare vågar uttala sig så tvärsäkert om en sådan sak om det endast gäller depression, det låter jäkligt märkligt och sänker patientens tro och hopp om någon bättring.
Nåja, en del tycks tro att HD var i fara men något sånt kan inte jag se. Familjeutplånings-idéen för många år sedan var hon ju själv helt med på och pratar om det som om det vore en helt normal grej att göra.
Citera
2021-06-22, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Precis så, drömkvinnan hade tillfrisknat mirakulöst ,trots läkares ord om att hon aldrig kommer att göra det.
Tror dock inte att någon läkare vågar uttala sig så tvärsäkert om en sådan sak om det endast gäller depression, det låter jäkligt märkligt och sänker patientens tro och hopp om någon bättring.
Nåja, en del tycks tro att HD var i fara men något sånt kan inte jag se. Familjeutplånings-idéen för många år sedan var hon ju själv helt med på och pratar om det som om det vore en helt normal grej att göra.

Lyssnar man på förhör där hon pratar om det så tycker iaf jag det blir tydligt att hon får anstränga sig för att låta lättsam och oberörd där.

Sjuksköterskan i henne, som dessutom har arbetat inom psykiatrin, inser naturligtvis det aparta och farliga i att en make på allvar pratar om dödshjälp med och för sin deprimerade men kroppsligt helt friska fru, sina barns mamma, när hon uttryckt suicidtankar.
Citera
2021-06-22, 07:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Lyssnar man på förhör där hon pratar om det så tycker iaf jag det blir tydligt att hon får anstränga sig för att låta lättsam och oberörd där.

Sjuksköterskan i henne, som dessutom har arbetat inom psykiatrin, inser naturligtvis det aparta och farliga i att en make på allvar pratar om dödshjälp med och för sin deprimerade men kroppsligt helt friska fru, sina barns mamma, när hon uttryckt suicidtankar.
.
Var det före LW eller efter att de inlett sin relation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in