2021-06-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Japp, det kan man absolut.

Förstår inte vad du försöker få sagt, så tala gärna ur skägget.

Hmm.

Nu da? (det är inte ditt citat)

Det finns ingen motsättning mellan att vilja ha samma juridiska, ekonomiska och sociala rättigheter, skyldigheter och möjligheter i samhället och att tycka om våldtäkt , stalking och sexuella övergrepp á la 50 shades, eller hårdare tag än så privat.?

jag tänkte att ett faktiskt exempel kopplat till sauidaarabien och att kvinnor för köra bil där (även om vissa av de mer högljudda bilåkarförspråkarna inte fick "fira" detta unika uppvisande av jämstäldhet som Salman bin Abdul Aziz genomförde.
hade mer med tråden att att göra en BDSM disskussionen,
Citera
2021-06-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hmm.

Nu da? (det är inte ditt citat)

Det finns ingen motsättning mellan att vilja ha samma juridiska, ekonomiska och sociala rättigheter, skyldigheter och möjligheter i samhället och att tycka om våldtäkt , stalking och sexuella övergrepp á la 50 shades, eller hårdare tag än så privat.?

jag tänkte att ett faktiskt exempel kopplat till sauidaarabien och att kvinnor för köra bil där (även om vissa av de mer högljudda bilåkarförspråkarna inte fick "fira" detta unika uppvisande av jämstäldhet som Salman bin Abdul Aziz genomförde.
hade mer med tråden att att göra en BDSM disskussionen,

Precis, inte mitt citat. Du lägger ord i munnen på folk och bygger värdelösa halmgubbar istället för att ens försöka föra en vettig diskussion, precis som vanligt. Jävla tröttsamt, intellektuellt ohederligt och slött.

Om du anser att det finns en motsättning mellan att gilla BDSM och att vilja ha samma rättigheter etc i samhället så förklara hur du menar istället för att försöka förklara vad dina meningsmotståndare menar.

Saudi lyfts konstant upp som ett skräckexempel när det gäller jämställdhet, så jag förstår inte vad det är för jävla "gotcha" du försöker komma med. Orkar inte bry mig heller...
Senast redigerad av enhalvboj 2021-06-21 kl. 22:20.
Citera
2021-06-21, 22:21
Medlem
Citat:
Precis, inte mitt citat. Du lägger ord i munnen på folk och bygger värdelösa halmgubbar istället för att ens försöka ha en vettig diskussion, precis som vanligt. Jävla tröttsamt, intellektuellt ohederligt och slött.

Tolkar det som att du inte kan peka ut någon motsättning.

Sen är det väll din halmgubbe, eller citerade du jp? för det var väl din utgångspunkt i att avfärda hans resonemang, att 50 shades inte säger något mer om en person än någon som gillar våldtäktskildringar, stalking och sexuella övergrepp, inte ens hårdare tag en så privat, inte hans faktiska resonemang.

Citat:
Saudi lyfts konstant upp som ett skräckexempel när det gäller jämställdhet, så jag förstår inte vad det är för jävla "gotcha" du försöker komma med. Orkar inte bry mig heller...

Lite som Sverige då för att bägge länderna har förbud mot könsdiskriminerande lönesättning,
Citera
2021-06-21, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Vad tänker du att Peterson då menar med sitt uttalande? Kan du hänvisa så jag själv kan kolla upp det?

Ameeeeen vaaaafaaaan.... Jag har ju suttit här och spekulerat om Jordans spekulationer i hur många inlägg som helst. Läs bara bakåt i tråden.......
Citera
2021-06-21, 22:35
Avslutad
Citat:
FN har väll i stort spelat ut sitt syfte, och de har enligt många (även mig) misslyckats med sitt egentliga syfte, många gånger då de hade möjlighet att vara relvanta, till stor del precis som du säger, byråkratiskt och i jakt på ett "nytt" syfte som är likvärdigt med sitt ursprungliga. Oerhört dyrt , men det är en konsekvens av svällande byrokrati.

👍

Citat:
Jo att det som är "hindret" är att inte aktivt protesterar mot något som är "geopolitiskt viktigt" för en även om det är "dåligt".

Jag menar på att det är rimligt.

men inte hur det är rimligt för en kvinnosaksrörelse, den har ju inget problem med att kämpa mot påhittade,fiktiva eller i bästa fall atypiska "orättvisor", och peka ut vems fel det är, men undviker sammtidigt att göra det med realla orättvisor.

Motivet är inte orimligare än att majoriteten har än annan drivkraft, kanske är den mänsklig , och även om någon har påpekat att den är "vad tjänar jag på det" som fullt lika rimlig som JP "undermedvetna "fascination" för dominanshirarkier"

Gad Saad "kämpar" ju för en sådan rörelse mot saudi, så där är det svårt att peka på hans önska att förtrycka eller bli förtryckt, även om han naturligtvis kan ha andra motiv.....

Finns olika inriktningar och intresseområden inom feminismen.

Finns många kvinnor i arabländerna som organiserar sig och jobbar mot orättvisorna som drabbar kvinnorna i dessa länder. Öppnar skyddade boenden osv.

Jonas Sjöstedt kritiserade Saudiarbien öppet, han är både vänster och feminist.

Som du säger - man engagerar sig i det som är en närmast.

Jag förväntar mig dock inte att vår regering ska göra det - trots att de kallar sig feminister.

"Vi" kritiserar inte länder som Saudiarbien och Kina av givna anledningar.
Citera
2021-06-21, 22:59
Medlem
Citat:
Tolkar det som att du inte kan peka ut någon motsättning.

Sen är det väll din halmgubbe, eller citerade du jp? för det var väl din utgångspunkt i att avfärda hans resonemang, att 50 shades inte säger något mer om en person än någon som gillar våldtäktskildringar, stalking och sexuella övergrepp, inte ens hårdare tag en så privat, inte hans faktiska resonemang.

Lite som Sverige då för att bägge länderna har förbud mot könsdiskriminerande lönesättning,

Han verkar inte ha något uttalat resonemang när det gäller 50 shades och Saudiarabien. Inte du heller, eftersom du inte kan säga rakt ut vad du tycker eller menar.

Man kan gilla våldtäktsskildringar eller historier om stalking utan att vilja blir våldtagen och/eller stalkad i verkligheten. Man kan gilla krigsskildringar (och kanske tom syssla med krigsreenactment) utan att vilja uppleva ett riktigt krig.

Man kan leka herre och slav hemma, tillsammans med någon man själv valt, och vill leka tillsammans med, utan att för den delen vilja beröva andra/själv bli bedövad sina rättigheter ute i samhället. Någon kan drömma om att bli bunden och påsatt av en ung, attraktiv miljonär och samtidigt tycka att det är skit vilka dåliga rättigheter kvinnor har i Saudiarabien och att det bör förändras.

Jag vet inte hur jag ska kunna förklara något så självklart för dig på ett bättre sätt.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-06-21 kl. 23:07.
Citera
2021-06-21, 23:29
Medlem
Citat:
Han verkar inte ha något uttalat resonemang när det gäller 50 shades och Saudiarabien. Inte du heller, eftersom du inte kan säga rakt ut vad du tycker eller menar.

Man kan gilla våldtäktsskildringar eller historier om stalking utan att vilja blir våldtagen och/eller stalkad i verkligheten. Man kan gilla krigsskildringar (och kanske tom syssla med krigsreenactment) utan att vilja uppleva ett riktigt krig.

Man kan leka herre och slav hemma, tillsammans med någon man själv valt, och vill leka tillsammans med, utan att för den delen vilja beröva andra/själv bli bedövad sina rättigheter ute i samhället. Någon kan drömma om att bli bunden och påsatt av en ung, attraktiv miljonär och samtidigt tycka att det är skit vilka dåliga rättigheter kvinnor har i Saudiarabien och att det bör förändras.

Jag vet inte hur jag ska kunna förklara något så självklart för dig på ett bättre sätt.

precis på samma sätt som jag förklarade varför det inte behöver finnas någon motsätning mellan att vara femenist enligt samma defenition som du uppgivit och "privat" pyssla med eller gillla våldtäkt, sexuella övergrepp och stalking, eller i kungariket saudis enväldshärskares fall, tortyr av "kvinnosakskämpar" och drakonisk rättskipning.

så nu har vi båda bidragit med kall micropizza och gorbys.
Citera
2021-06-22, 05:20
Avslutad
Citat:

Aha, ytterligare en kall micropizza. Så vi är tillbaka med "jag är feminist i Sverige för att de är förtryckta i Saudi så därför är mina påhittade plågor här relevanta" (men jag tänker inte protestera utan snällt bära burka när där på besök).

Eftersom du verkar ha svårt att ens skriva nåt utan din 'fusklista' med haranger, wikilänkar och plattityder så gör jag ett lagom engagerat försök till att belysa vad jag skrev sist:

Sverige:
Enligt din wiki harang "samma juridiska, ekonomiska och sociala rättigheter, skyldigheter och möjligheter i samhället" som du kastar in hela tiden är den kampen 'klar' i Sverige. Den är över. Yesterday. Dead. Cold as fuck.

Således är ditt inlägg om att det inte finns motsättningar mellan den s.k. 'kampen' och att läsa och att gå igång på om att bli våldtagen bara fluff. I matematiska termer: du multiplicerar med '0'. Jämförelsen du drar upp är ogiltig då ena 'villkoret' är 'noll', icke existerande. Och kom inte dragandes med Saudi här för att du kan ge dig faan på att 50 G är bannad där och de andra länder där det överhuvudtaget finns nån gnutta till underlag för feministisk 'kamp'. Således är det andra 'villkoret' där 'noll', icke existerande. Så, det du säger betyder ingenting. Fluff.

Du klistrar in den där sketna jävla wiki harangen titt som tätt även fast den inte betyder diddly squat. Som ytterligare sill på löken lax så har du och andra en förmåga att i nästa andetag när feminismen kritiseras för sina extremister och deras gärningar hävda att "feminismen är många olika grenar och tolkningar" vilket gör det ännu mer patetiskt att använda den där jävla harangen.

Så, jag jämför dina inkastade copy/pastade wikiharanger som micropizza som legat kall under soffan några dagar.. Är det visuellt nog?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-06-22 kl. 05:27.
Citera
2021-06-22, 06:46
Medlem
Om jag får flika in i en nyuppväckt diskussion: Att feminister protesterar mot missförhållanden (riktiga eller påhittade) medan de halvt om halvt struntar i saudiarabiska kvinnor är egentligen inte så konstigt. De allra flesta protesterar mer när saker sker på hemmaplan och särskilt när de drabbar dem själva. Vi ser t.ex långt fler som är upprörda över förändringar på ISK konto än vi såg folk som var upprörda över slavande indier i byggandet av en ny fotbollsarena i Qatar (tror jag det var). Så sett är det egenligen inget konstigt.

Där skon verkligen klämmer är när samma fenomen kan ses på hemmaplan. Vi ser hela tiden olika former av protester mot lönegap, diskriminering vid föräldraledighet, ovilja att anställa kvinnor osv samtidigt som invandring från mellanöstern (därav saudiarabien) inte bara ignoreras utan faktiskt många gånger hyllas som något positivt och där kvinnor t.om gaddar ihop sig mot män som öppet motsätter sig skattefinansierad invandring.
Citera
2021-06-22, 08:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Om jag får flika in i en nyuppväckt diskussion: Att feminister protesterar mot missförhållanden (riktiga eller påhittade) medan de halvt om halvt struntar i saudiarabiska kvinnor är egentligen inte så konstigt. De allra flesta protesterar mer när saker sker på hemmaplan och särskilt när de drabbar dem själva. Vi ser t.ex långt fler som är upprörda över förändringar på ISK konto än vi såg folk som var upprörda över slavande indier i byggandet av en ny fotbollsarena i Qatar (tror jag det var). Så sett är det egenligen inget konstigt.

Där skon verkligen klämmer är när samma fenomen kan ses på hemmaplan. Vi ser hela tiden olika former av protester mot lönegap, diskriminering vid föräldraledighet, ovilja att anställa kvinnor osv samtidigt som invandring från mellanöstern (därav saudiarabien) inte bara ignoreras utan faktiskt många gånger hyllas som något positivt och där kvinnor t.om gaddar ihop sig mot män som öppet motsätter sig skattefinansierad invandring.

Ja, och det är just det som gör den moderna feminismen så vidrig. De skjuter framför sig andras lidande som slagträn för egen sak på hemmaplan. Samtidigt gör de noll och ingenting för deras sak. De VILL ha en offerskara att kunna liera sig med och använda som slagträ i debatt för att skaffa sig makt, fördelar och få utlopp för sitt manshat.

Sexköpslagen är ett extremt tydlig exempel på detta. De håller tjejer och traffickingoffer i ingemansland där kriminaliseringen av köpet pushar verksamheten utanför insyn och övervakning och i händer på kriminella.

Vägran att legalisera det hindrar tjejerna att få skatta på inkomster, få krediter och komma in i samhället. Polisen tar inte ens de svarta pengarna vid razzior. Pengar som också tillhör de kriminella i periferin. Vansinne.

På så vis håller de honeypotsen öppna för att kunna sätta dit männen och tjejerna fast i ingemansland där svarta pengar och avsaknad av inkomst gör att de inte kan komma ur miljön.. Hallickarna får ju behålla sina pengar så Sverige är fortfarande en extremt attraktivt land för sån verksamhet.

..det är så jävla cyniskt och vidrig att man nästan kräks i munnen.

Det är samma vidriga utnyttjande av offer när de drar upp kvinnors situation i Saudi som ett argument för behovet av feminism i Sverige men skiter i att protestera. De BEHÖVER ha kvinnor som lider för att hålla sig relevanta. Vidrigt.
Citera
2021-06-22, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, och det är just det som gör den moderna feminismen så vidrig. De skjuter framför sig andras lidande som slagträn för egen sak på hemmaplan. Samtidigt gör de noll och ingenting för deras sak. De VILL ha en offerskara att kunna liera sig med och använda som slagträ i debatt för att skaffa sig makt, fördelar och få utlopp för sitt manshat.

Sexköpslagen är ett extremt tydlig exempel på detta. De håller tjejer och traffickingoffer i ingemansland där kriminaliseringen av köpet pushar verksamheten utanför insyn och övervakning och i händer på kriminella.

Vägran att legalisera det hindrar tjejerna att få skatta på inkomster, få krediter och komma in i samhället. Polisen tar inte ens de svarta pengarna vid razzior. Pengar som också tillhör de kriminella i periferin. Vansinne.

På så vis håller de honeypotsen öppna för att kunna sätta dit männen och tjejerna fast i ingemansland där svarta pengar och avsaknad av inkomst gör att de inte kan komma ur miljön.. Hallickarna får ju behålla sina pengar så Sverige är fortfarande en extremt attraktivt land för sån verksamhet.

..det är så jävla cyniskt och vidrig att man nästan kräks i munnen.

Det är samma vidriga utnyttjande av offer när de drar upp kvinnors situation i Saudi som ett argument för behovet av feminism i Sverige men skiter i att protestera. De BEHÖVER ha kvinnor som lider för att hålla sig relevanta. Vidrigt.
Medan såna som du ställer dig bakom kvinnoförtrycket inom din religion för att svenska kvinnor har det utmärkt.
Citera
2021-06-22, 13:06
Avslutad
Citat:
precis på samma sätt som jag förklarade varför det inte behöver finnas någon motsätning mellan att vara femenist enligt samma defenition som du uppgivit och "privat" pyssla med eller gillla våldtäkt, sexuella övergrepp och stalking, eller i kungariket saudis enväldshärskares fall, tortyr av "kvinnosakskämpar" och drakonisk rättskipning.

så nu har vi båda bidragit med kall micropizza och gorbys.

Gillar feminister tortyr av saudiska feminister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in