Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Han verkar inte ha något uttalat resonemang när det gäller 50 shades och Saudiarabien. Inte du heller, eftersom du inte kan säga rakt ut vad du tycker eller menar.
Man kan gilla våldtäktsskildringar eller historier om stalking utan att vilja blir våldtagen och/eller stalkad i verkligheten. Man kan gilla krigsskildringar (och kanske tom syssla med krigsreenactment) utan att vilja uppleva ett riktigt krig.
Man kan leka herre och slav hemma, tillsammans med någon man själv valt, och vill leka tillsammans med, utan att för den delen vilja beröva andra/själv bli bedövad sina rättigheter ute i samhället. Någon kan drömma om att bli bunden och påsatt av en ung, attraktiv miljonär och samtidigt tycka att det är skit vilka dåliga rättigheter kvinnor har i Saudiarabien och att det bör förändras.
Jag vet inte hur jag ska kunna förklara något så självklart för dig på ett bättre sätt.
Aha, ytterligare en kall micropizza. Så vi är tillbaka med "jag är feminist i Sverige för att de är förtryckta i Saudi så därför är mina påhittade plågor här relevanta" (men jag tänker inte protestera utan snällt bära burka när där på besök).
Eftersom du verkar ha svårt att ens skriva nåt utan din 'fusklista' med haranger, wikilänkar och plattityder så gör jag ett lagom engagerat försök till att belysa vad jag skrev sist:
Sverige:
Enligt din wiki harang "samma juridiska, ekonomiska och sociala rättigheter, skyldigheter och möjligheter i samhället" som du kastar in hela tiden är den kampen 'klar' i Sverige. Den är över. Yesterday. Dead. Cold as fuck.
Således är ditt inlägg om att det inte finns motsättningar mellan den s.k. 'kampen' och att läsa och att gå igång på om att bli våldtagen bara fluff. I matematiska termer: du multiplicerar med '0'. Jämförelsen du drar upp är ogiltig då ena 'villkoret' är 'noll', icke existerande. Och kom inte dragandes med Saudi här för att du kan ge dig faan på att 50 G är bannad där och de andra länder där det överhuvudtaget finns nån gnutta till underlag för feministisk 'kamp'. Således är det andra 'villkoret' där 'noll', icke existerande. Så, det du säger betyder ingenting. Fluff.
Du klistrar in den där sketna jävla wiki harangen titt som tätt även fast den inte betyder diddly squat. Som ytterligare sill på löken lax så har du och andra en förmåga att i nästa andetag när feminismen kritiseras för sina extremister och deras gärningar hävda att "feminismen är många olika grenar och tolkningar" vilket gör det ännu mer patetiskt att använda den där jävla harangen.
Så, jag jämför dina inkastade copy/pastade wikiharanger som micropizza som legat kall under soffan några dagar.. Är det visuellt nog?