Citat:
Ja du skrev "kvinnorörelsen". Precis, det var därför jag frågade om du med "kvinnorörelsen" syftade på tex FN.
FN kan kanske ses som vänsterextremister, eller iaf idealister. FN har inte samma pondus och genomslag längre. Jag tror att det blev för stort, det blev för byråkratiskt, för stelt och långsamt. Några misslyckade uppdrag och skandaler har också skakat dem och skamfilat deras image. Och nu har de bjudit in saudierna. Ett förhistoriskt kungahus som mördar journalister och avrättar folk pga "häxeri". Dess kvinnliga medlemmar försöker fly....Det säger en del.
Hoppas dock att FN kan transformeras och få tillbaka sin slagkraftighet.
FN kan kanske ses som vänsterextremister, eller iaf idealister. FN har inte samma pondus och genomslag längre. Jag tror att det blev för stort, det blev för byråkratiskt, för stelt och långsamt. Några misslyckade uppdrag och skandaler har också skakat dem och skamfilat deras image. Och nu har de bjudit in saudierna. Ett förhistoriskt kungahus som mördar journalister och avrättar folk pga "häxeri". Dess kvinnliga medlemmar försöker fly....Det säger en del.
Hoppas dock att FN kan transformeras och få tillbaka sin slagkraftighet.
FN har väll i stort spelat ut sitt syfte, och de har enligt många (även mig) misslyckats med sitt egentliga syfte, många gånger då de hade möjlighet att vara relvanta, till stor del precis som du säger, byråkratiskt och i jakt på ett "nytt" syfte som är likvärdigt med sitt ursprungliga. Oerhört dyrt , men det är en konsekvens av svällande byrokrati.
Citat:
Kan du utveckla ovanstående? Har ingen aning om vad du menar eller vad sambandet är.
Jo att det som är "hindret" är att inte aktivt protesterar mot något som är "geopolitiskt viktigt" för en även om det är "dåligt".
Jag menar på att det är rimligt.
men inte hur det är rimligt för en kvinnosaksrörelse, den har ju inget problem med att kämpa mot påhittade,fiktiva eller i bästa fall atypiska "orättvisor", och peka ut vems fel det är, men undviker sammtidigt att göra det med realla orättvisor.
Motivet är inte orimligare än att majoriteten har än annan drivkraft, kanske är den mänsklig , och även om någon har påpekat att den är "vad tjänar jag på det" som fullt lika rimlig som JP "undermedvetna "fascination" för dominanshirarkier"
Gad Saad "kämpar" ju för en sådan rörelse mot saudi, så där är det svårt att peka på hans önska att förtrycka eller bli förtryckt, även om han naturligtvis kan ha andra motiv.....