Hittade bannemig lösenordet, men det är sak samma. Nu kommer jag inte förbi 2FA eftersom den appen är avinstallerad. Har inte heller någon masterkey...
Funkar det inte att installera igen och koppla till samma googlekonto?
Helvetes jävla blodiglar www.kraken.com är, råkade fylla i fel IBAN när jag skulle ta ut USD och pengarna landade hos Danske Bank(har en annan bank som dock DB sköter överföringarna), ringde till dom och förklarade mitt problem och dom sa att pengarna finns hos dom och skulle skicka dom tillbaka till avsändaren(Bank Frick).
Detta var snart 4 veckor sedan och nu landade dom precis på mitt konto hos kraken igen och hela 93$ fattas.
såhär skriver kraken om 93$ i transaktionsavgifter. Helt otroligt, är det värt att bråka mer med dom? verkar ju helt sinnessjukt med nästan 100$ avgift.
I'm really sorry to hear that you were charged some unexpected fees. SWIFT transfers are the standard for international bank transfers, and as such, can attract a number of fees. Examples of some of the fees that may have been charged in the course of your SWIFT withdrawal (and the return of your withdrawal) can include:
• Incoming international transfer fees from your bank.
• Flat fees taken by anywhere from 0-3 intermediary banks.
• Currency exchange rate markup fees.
• Outgoing international transfer fees from the sending bank.
These fees, although unexpected, are common when transferring funds via SWIFT. Please contact your bank for more information in regards to any additional fees that you may have been charged.
Helvetes jävla blodiglar www.kraken.com är, råkade fylla i fel IBAN när jag skulle ta ut USD och pengarna landade hos Danske Bank(har en annan bank som dock DB sköter överföringarna), ringde till dom och förklarade mitt problem och dom sa att pengarna finns hos dom och skulle skicka dom tillbaka till avsändaren(Bank Frick).
Detta var snart 4 veckor sedan och nu landade dom precis på mitt konto hos kraken igen och hela 93$ fattas.
såhär skriver kraken om 93$ i transaktionsavgifter. Helt otroligt, är det värt att bråka mer med dom? verkar ju helt sinnessjukt med nästan 100$ avgift.
I'm really sorry to hear that you were charged some unexpected fees. SWIFT transfers are the standard for international bank transfers, and as such, can attract a number of fees. Examples of some of the fees that may have been charged in the course of your SWIFT withdrawal (and the return of your withdrawal) can include:
These fees, although unexpected, are common when transferring funds via SWIFT. Please contact your bank for more information in regards to any additional fees that you may have been charged.
Nä, tror det är ganska standard med avgifter när man skickat fel och de blir manuell handläggning.
En del av kostnaden är förmodligen för att dom har gjort en SWIFT betalning istället för en SEPA, antar det är för att du försökte ta ut USD istället för Euro. Ett tips till nästa gång är att göra SEPA överföringar med Euro istället då det är mycket billigare.
Utöver det så är det garanterat en kostnad för manuell handläggning då du skickat fel.
Senast redigerad av KingKerry 2021-12-08 kl. 17:50.
Jag vill föra över pengar med en sepa transfer till kraken.
Har prövat att föra över pengar till mitt kraken konto med Swedbank. Det fungerade inte(däremot fungerar swedbank -> coinbase felfritt). Eftersom jag hört att revolut skulle fungera så skapade jag ett konto på revolut bara för att föra över till kraken. Satte in pengar på mitt revolut konto med mitt bankkort men det fungerade inte heller. Har revolut -> kraken fungerat för någon annan nyligen eller ska jag sluta ödsla min tid med revolut?
Någon som känner till en svensk bank som jag kan använda för att föra över till pengar till Kraken via sepa transfer utan att det är kopplat till massa avgifter? Fungerar handelsbanken garanterat? Det här är fan helt otroligt är så jävla irriterad.
Senast redigerad av Evil_Santa 2021-12-23 kl. 14:37.
Har prövat att föra över pengar till mitt kraken konto med Swedbank. Det fungerade inte(däremot fungerar swedbank -> coinbase felfritt). Eftersom jag hört att revolut skulle fungera så skapade jag ett konto på revolut bara för att föra över till kraken. Satte in pengar på mitt revolut konto med mitt bankkort men det fungerade inte heller. Har revolut -> kraken fungerat för någon annan nyligen eller ska jag sluta ödsla min tid med revolut?
Någon som känner till en svensk bank som jag kan använda för att föra över till pengar till Kraken via sepa transfer utan att det är kopplat till massa avgifter? Fungerar handelsbanken garanterat? Det här är fan helt otroligt är så jävla irriterad.
Jag använder seb > revolut > kraken och det funkar felfritt för mig.
Man kan t.o.m. använda swish för att föra över från seb till revolut.
Sen kopplar jag mitt revolut kort till kraken.
Det blir ingen sepa transaktion tyvärr.
Prova appen lunar. Funkar för mig. Anslut ditt bankkonto till lunar och swisha över pengar till lunar och sen använder du ditt digitala kort där för att köpa på kraken eller andra exchanges. För mig har det också varit nåt konstigt strul med revolut. SEPA går inte öht. för mig men jag har kryptohatande ICA-banken, men Swedbank är väl struliga också generellt är rörande krypto?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!