2015-08-20, 15:30
Medlem
Sjoestedts avatar
Kan jag f lite hjlp med Kraken? Hur stter man in pengar p deras hemsida. Hittar ingen flik dr man kan gra en deposit.
Citera
2015-08-21, 12:10
Medlem
r Kraekn det std krona? Jag tror btcx.se det r en inte dligt lokal vxel, eftersom det tminstone stdja vr valuta.
Citera
2015-08-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoestedt
Kan jag f lite hjlp med Kraken? Hur stter man in pengar p deras hemsida. Hittar ingen flik dr man kan gra en deposit.

inte s svrt , bara o kolla deras faq?

https://support.kraken.com/hc/en-us/...ake-a-deposit-
Citera
2015-09-14, 10:31
Medlem
simp00s avatar
Jag hade tnkt att skicka pengar till mitt kraken konto.
Men jag funderade p en sak.
Det str i faq att man ska konvertera pengarna till Euro fre man skickar dem.
Hur gr jag detta frn min swedbank internetbank?

Har fr mig att det konverteras automatiskt till mottagande landets valuta.
Men om inte, hur gr jag ?
Citera
2015-09-14, 20:25
Medlem
Jag tror att du kan vlja EUR nr du gr internationella verfringar p Swedbank.
Citera
2015-09-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simp00
Jag hade tnkt att skicka pengar till mitt kraken konto.
Men jag funderade p en sak.
Det str i faq att man ska konvertera pengarna till Euro fre man skickar dem.
Hur gr jag detta frn min swedbank internetbank?

Har fr mig att det konverteras automatiskt till mottagande landets valuta.
Men om inte, hur gr jag ?

Jag har ocks Swedbank och det r aldrig ngot problem. Kraken anvnder en bank i Tyskland s det blir euro automatiskt. r det frsta gngen du gr utlandsbet kommer du f ringa in till swedbank och svara p lite frgor de har,innan de ppnar upp det. Efter det kan du gra det nr som helst typ. Smidigt, blir bara lite vntetid innan de r p Kraken kontot.
Citera
2015-09-26, 16:06
Avstngd
Illuzionzs avatar
Lnar trden lite d jag ocks har en frga angende Kraken. Kndes ondigt att starta ny trd men gr jag ngot fel s fr mod ta bort...

Nr jag har verfrt pengar till mitt konto dr och ska kpa btc, d gr jag in p new order och sen ska jag bara vlja simple gissar jag? (Just under new order kan man vlja simple, intermediate och advanced).

Sen i EUR rutan str det ju redan vilken kurs btc ligger p gentemot EUR. Antar att jag bara ska lta den rutan vara som den r om jag vill kpa mina btc precis nu fr den kursen som r just nu? Och alternativen som r direkt till hger om EUR, market och limit ska jag inte rra och bara lta vara p limit?
Citera
2015-09-26, 21:00
Medlem
Det r bst att brja med simple om man r nybrjare

Du kan sjlv vlja pris om du vill ha ett bttre pris och kan vnta men det finns d en risk att ingen r beredd att matcha ditt pris.

Limit betyder att priset du stter r ditt sista bud. Om det inte finns s mnga sljare att matcha det du vill handla fr s hamnar resten som bud fr framtida sljare.

Market betyder att du betalar det som sljarna begr, ven om det blir ett smre pris. Detta kan bli riskabelt om ska handla mycket och inte kollar efter noga.

T.ex. om Order Book ser ut s hr:
Kod:
Price	Volume
$234.00	10.00
$239.00	2.00

Och du vill handla 12 BTC. Lgger du en limit-order p 12 BTC fr $234 kommer du att f 10 BTC direkt och sen hamnar 2 BTC till salu fr framtida sljare. Det kan inte bli dyrare n $234 per BTC men det r inte heller skert att det finns fler sljare s du kanske aldrig fr de sista 2 BTC.

Om du lgger en market-order p 12 BTC kommer du att fr alla 12 direkt men fr betala $234 * 10 + $239 * 2 = $234,83 per BTC. Dessa $0,83 kallas "slippage". Om du inte r noggrann kan det bli mycket dyrare n du hade hoppats
Citera
2015-09-27, 00:37
Avstngd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Det r bst att brja med simple om man r nybrjare

Du kan sjlv vlja pris om du vill ha ett bttre pris och kan vnta men det finns d en risk att ingen r beredd att matcha ditt pris.

Limit betyder att priset du stter r ditt sista bud. Om det inte finns s mnga sljare att matcha det du vill handla fr s hamnar resten som bud fr framtida sljare.

Market betyder att du betalar det som sljarna begr, ven om det blir ett smre pris. Detta kan bli riskabelt om ska handla mycket och inte kollar efter noga.

T.ex. om Order Book ser ut s hr:
Kod:
Price	Volume
$234.00	10.00
$239.00	2.00

Och du vill handla 12 BTC. Lgger du en limit-order p 12 BTC fr $234 kommer du att f 10 BTC direkt och sen hamnar 2 BTC till salu fr framtida sljare. Det kan inte bli dyrare n $234 per BTC men det r inte heller skert att det finns fler sljare s du kanske aldrig fr de sista 2 BTC.

Om du lgger en market-order p 12 BTC kommer du att fr alla 12 direkt men fr betala $234 * 10 + $239 * 2 = $234,83 per BTC. Dessa $0,83 kallas "slippage". Om du inte r noggrann kan det bli mycket dyrare n du hade hoppats

Jaha detta blev ju komplicerat.. Jag som trodde att det bara var att kpa btc direkt nr man frt ver pengar vill sga. Ingen aning om vad order book r ens. Varfr skulle det bli tv olika priser om jag kper alla 12 direkt?

Frvrigt nr man vl verfrt sina pengar till sitt krakenkonto gr det vl skitsnabbt att f dom till btc? Ja om man nu inte vill stta ett pris sjlv och se om det kommer till det nn gng.

Men, om jag vill kpa btc nu direkt s ska jag allts klicka i market? D blir det fr den kursen som gller nu? Och den r ju ganska stadig. Priset ndras ju inte s mycket nufrtiden frn dag till dag.

Kan ju tillgga att jag bara ska handla d och d jag ska inte hlla p och sja btc eller nt. S det kommer rra sig om att jag ser en vara och jag vill betala fr den nu. Antar att jag bara behver bry mig om att anvnda alternativ simple d?
Senast redigerad av Illuzionz 2015-09-27 kl. 00:55.
Citera
2015-09-27, 20:56
Medlem
Ledsen om jag krnglade till det

Det r allts inte Kraken som sljer och kper bitcoin. Det r alla anvndare som lgger upp kp- och sljordrar och Kraken tar ut en avgift frn kunderna fr att anvnda deras plattform.
S om ngon vill slja bitcoin fr $234 men bara har 10 BTC kan du inte kpa mer n s fr det priset. Om du inte har tid att vnta p att ngon annan vill slja till det priset det vill sga.

Om du njer dig med de priser som redan erbjuds s gr det blixtsnabbt att kpa, ja. Order Book hittar du hr.

Market funkar troligen bst fr dig om du inte ska kpa mycket stora mngder. T.ex. just nu ligger det ca 50 BTC till salu mellan $234 och $236. Om du allts gr en market-order fr 100 000 kr kommer du att f betala $2 mer fr dina sista bitcoin
Citera
2015-09-27, 21:14
Avstngd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Ledsen om jag krnglade till det

Det r allts inte Kraken som sljer och kper bitcoin. Det r alla anvndare som lgger upp kp- och sljordrar och Kraken tar ut en avgift frn kunderna fr att anvnda deras plattform.
S om ngon vill slja bitcoin fr $234 men bara har 10 BTC kan du inte kpa mer n s fr det priset. Om du inte har tid att vnta p att ngon annan vill slja till det priset det vill sga.

Om du njer dig med de priser som redan erbjuds s gr det blixtsnabbt att kpa, ja. Order Book hittar du hr.

Market funkar troligen bst fr dig om du inte ska kpa mycket stora mngder. T.ex. just nu ligger det ca 50 BTC till salu mellan $234 och $236. Om du allts gr en market-order fr 100 000 kr kommer du att f betala $2 mer fr dina sista bitcoin

N d det r lugnt, du gjorde skert inte det utan jag som r ny p denna sidan och jag r inte s jvla grym p btc verhuvudtaget!

Men okej d frstr jag mer vad du menade. Ja eftersom jag bara ska kpa sm mngder s ja jag njer mig med det priset som r just nu. D ska jag allts klicka i market nr jag ska handla? S blir det fr det lgsta priset som gller just d.
Citera
2015-09-28, 21:39
Medlem
Stmmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här