2015-08-20, 15:30
Medlem
Sjoestedts avatar
Kan jag få lite hjälp med Kraken? Hur sätter man in pengar på deras hemsida. Hittar ingen flik där man kan göra en deposit.
Citera
2015-08-21, 12:10
Medlem
Är Kraekn det stöd krona? Jag tror btcx.se det är en inte dåligt lokal växel, eftersom det åtminstone stödja vår valuta.
Citera
2015-08-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoestedt
Kan jag få lite hjälp med Kraken? Hur sätter man in pengar på deras hemsida. Hittar ingen flik där man kan göra en deposit.

inte så svårt , bara o kolla deras faq?

https://support.kraken.com/hc/en-us/...ake-a-deposit-
Citera
2015-09-14, 10:31
Medlem
simp00s avatar
Jag hade tänkt att skicka pengar till mitt kraken konto.
Men jag funderade på en sak.
Det står i faq att man ska konvertera pengarna till Euro före man skickar dem.
Hur gör jag detta från min swedbank internetbank?

Har för mig att det konverteras automatiskt till mottagande landets valuta.
Men om inte, hur gör jag ?
Citera
2015-09-14, 20:25
Medlem
Jag tror att du kan välja EUR när du gör internationella överföringar på Swedbank.
Citera
2015-09-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simp00
Jag hade tänkt att skicka pengar till mitt kraken konto.
Men jag funderade på en sak.
Det står i faq att man ska konvertera pengarna till Euro före man skickar dem.
Hur gör jag detta från min swedbank internetbank?

Har för mig att det konverteras automatiskt till mottagande landets valuta.
Men om inte, hur gör jag ?

Jag har också Swedbank och det är aldrig något problem. Kraken använder en bank i Tyskland så det blir euro automatiskt. Är det första gången du gör utlandsbet kommer du få ringa in till swedbank och svara på lite frågor de har,innan de öppnar upp det. Efter det kan du göra det när som helst typ. Smidigt, blir bara lite väntetid innan de är på Kraken kontot.
Citera
2015-09-26, 16:06
Avstängd
Illuzionzs avatar
Lånar tråden lite då jag också har en fråga angående Kraken. Kändes onödigt att starta ny tråd men gör jag något fel så får mod ta bort...

När jag har överfört pengar till mitt konto där och ska köpa btc, då går jag in på new order och sen ska jag bara välja simple gissar jag? (Just under new order kan man välja simple, intermediate och advanced).

Sen i EUR rutan står det ju redan vilken kurs btc ligger på gentemot EUR. Antar att jag bara ska låta den rutan vara som den är om jag vill köpa mina btc precis nu för den kursen som är just nu? Och alternativen som är direkt till höger om EUR, market och limit ska jag inte röra och bara låta vara på limit?
Citera
2015-09-26, 21:00
Medlem
Det är bäst att börja med simple om man är nybörjare

Du kan själv välja pris om du vill ha ett bättre pris och kan vänta men det finns då en risk att ingen är beredd att matcha ditt pris.

Limit betyder att priset du sätter är ditt sista bud. Om det inte finns så många säljare att matcha det du vill handla för så hamnar resten som bud för framtida säljare.

Market betyder att du betalar det som säljarna begär, även om det blir ett sämre pris. Detta kan bli riskabelt om ska handla mycket och inte kollar efter noga.

T.ex. om Order Book ser ut så här:
Kod:
Price	Volume
$234.00	10.00
$239.00	2.00

Och du vill handla 12 BTC. Lägger du en limit-order på 12 BTC för $234 kommer du att få 10 BTC direkt och sen hamnar 2 BTC till salu för framtida säljare. Det kan inte bli dyrare än $234 per BTC men det är inte heller säkert att det finns fler säljare så du kanske aldrig får de sista 2 BTC.

Om du lägger en market-order på 12 BTC kommer du att får alla 12 direkt men får betala $234 * 10 + $239 * 2 = $234,83 per BTC. Dessa $0,83 kallas "slippage". Om du inte är noggrann kan det bli mycket dyrare än du hade hoppats
Citera
2015-09-27, 00:37
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Det är bäst att börja med simple om man är nybörjare

Du kan själv välja pris om du vill ha ett bättre pris och kan vänta men det finns då en risk att ingen är beredd att matcha ditt pris.

Limit betyder att priset du sätter är ditt sista bud. Om det inte finns så många säljare att matcha det du vill handla för så hamnar resten som bud för framtida säljare.

Market betyder att du betalar det som säljarna begär, även om det blir ett sämre pris. Detta kan bli riskabelt om ska handla mycket och inte kollar efter noga.

T.ex. om Order Book ser ut så här:
Kod:
Price	Volume
$234.00	10.00
$239.00	2.00

Och du vill handla 12 BTC. Lägger du en limit-order på 12 BTC för $234 kommer du att få 10 BTC direkt och sen hamnar 2 BTC till salu för framtida säljare. Det kan inte bli dyrare än $234 per BTC men det är inte heller säkert att det finns fler säljare så du kanske aldrig får de sista 2 BTC.

Om du lägger en market-order på 12 BTC kommer du att får alla 12 direkt men får betala $234 * 10 + $239 * 2 = $234,83 per BTC. Dessa $0,83 kallas "slippage". Om du inte är noggrann kan det bli mycket dyrare än du hade hoppats

Jaha detta blev ju komplicerat.. Jag som trodde att det bara var att köpa btc direkt när man fört över pengar vill säga. Ingen aning om vad order book är ens. Varför skulle det bli två olika priser om jag köper alla 12 direkt?

Förövrigt när man väl överfört sina pengar till sitt krakenkonto går det väl skitsnabbt att få dom till btc? Ja om man nu inte vill sätta ett pris själv och se om det kommer till det nån gång.

Men, om jag vill köpa btc nu direkt så ska jag alltså klicka i market? Då blir det för den kursen som gäller nu? Och den är ju ganska stadig. Priset ändras ju inte så mycket nuförtiden från dag till dag.

Kan ju tillägga att jag bara ska handla då och då jag ska inte hålla på och säja btc eller nåt. Så det kommer röra sig om att jag ser en vara och jag vill betala för den nu. Antar att jag bara behöver bry mig om att använda alternativ simple då?
Senast redigerad av Illuzionz 2015-09-27 kl. 00:55.
Citera
2015-09-27, 20:56
Medlem
Ledsen om jag krånglade till det

Det är alltså inte Kraken som säljer och köper bitcoin. Det är alla användare som lägger upp köp- och säljordrar och Kraken tar ut en avgift från kunderna för att använda deras plattform.
Så om någon vill sälja bitcoin för $234 men bara har 10 BTC kan du inte köpa mer än så för det priset. Om du inte har tid att vänta på att någon annan vill sälja till det priset det vill säga.

Om du nöjer dig med de priser som redan erbjuds så går det blixtsnabbt att köpa, ja. Order Book hittar du här.

Market funkar troligen bäst för dig om du inte ska köpa mycket stora mängder. T.ex. just nu ligger det ca 50 BTC till salu mellan $234 och $236. Om du alltså gör en market-order för 100 000 kr kommer du att få betala $2 mer för dina sista bitcoin
Citera
2015-09-27, 21:14
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Ledsen om jag krånglade till det

Det är alltså inte Kraken som säljer och köper bitcoin. Det är alla användare som lägger upp köp- och säljordrar och Kraken tar ut en avgift från kunderna för att använda deras plattform.
Så om någon vill sälja bitcoin för $234 men bara har 10 BTC kan du inte köpa mer än så för det priset. Om du inte har tid att vänta på att någon annan vill sälja till det priset det vill säga.

Om du nöjer dig med de priser som redan erbjuds så går det blixtsnabbt att köpa, ja. Order Book hittar du här.

Market funkar troligen bäst för dig om du inte ska köpa mycket stora mängder. T.ex. just nu ligger det ca 50 BTC till salu mellan $234 och $236. Om du alltså gör en market-order för 100 000 kr kommer du att få betala $2 mer för dina sista bitcoin

Nä då det är lugnt, du gjorde säkert inte det utan jag som är ny på denna sidan och jag är inte så jävla grym på btc överhuvudtaget!

Men okej då förstår jag mer vad du menade. Ja eftersom jag bara ska köpa små mängder så ja jag nöjer mig med det priset som är just nu. Då ska jag alltså klicka i market när jag ska handla? Så blir det för det lägsta priset som gäller just då.
Citera
2015-09-28, 21:39
Medlem
Stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här