2021-06-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Rätt munskydd som används på rätt sätt gör skillnad. Däremot håller jag med om att de blå ansiktsskydden i tunnaste papp som sluter allt annat än tätt runt ansiktet är ett skämt. De kan man i princip lika gärna vara utan. Inte blir det bättre av att folk springer omkring med dessa nere på hakan.
Det krävs riktiga grejer om man ska skydda sig.

Tyvärr kallas allt kort och gott för "munskydd". På frågan om munskydd hjälper eller inte måste man ha väldigt klart för sig vad man menar med munskydd.
Det är ungefär som att fråga sig om gevär är farliga och sedan inte göra någon skillnad på ett knallpulvergevär och en älgstudsare.
Riktiga grejer är ju gasmasker som en del tydligen har på sig i trånga miljöer som tunnelbanan har man hört.
Citera
2021-06-21, 15:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tror de skiter i det också. Bara symbolpolitik det där. Munskydd är och förblir ett skämt som vi kommer att skratta åt i framtiden.

Jasså du tror att de skämtar alltså, ok.
Citera
2021-06-21, 15:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Inget fel med munskydd finns för många i samhället som är "blinda" och inte vill ta till sig informationen i ex mataffärer om att hålla 1.5 meters avstånd. Då kommer munskydd bra tillhands.

Med tanke på att det inte synts röken av nån epidemi de senaste veckorna:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/203765167_10158550471352473_1454422316087667899_n. jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=NppuVMGe3DQAX_oppq9&_nc_h t=scontent-arn2-1.xx&oh=16ce2cf3362d0dd80217600f1a2d2c04&oe=60D5EF 80 (0 döda sedan flera dagar...)

Varför i jösse namn går folk då fortfarande omkring och förnedrar sig med dessa patetiska munblöjor, inte minst Steffe?

Till saken hör dessutom att alla länder och delstater som har haft masktvång och lockdowns, i dessa har smittspridning och död eskalerat efter dessa restriktioner införts...
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-06-21 kl. 15:14.
Citera
2021-06-21, 15:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vi är en hel del som använder munskydd så alla skiter inte i att skydda sig

Det är ju väldigt få, men all heder till dem/oss.
Citera
2021-06-21, 15:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Många av dessa är väl totalt anti mot använda munskydd

Jag skulle inte heller vilja ha ett använt munskydd, nytt rent och fräscht ska det vara.
Citera
2021-06-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju väldigt få, men all heder till dem/oss.
Väldigt få i början av pandemin men nu är vi rätt många svenskar som använder det.
Citera
2021-06-21, 15:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Väldigt få i början av pandemin men nu är vi rätt många svenskar som använder det.

Jag ser bara någon enstaka när jag är ute, men det är klart, jag åker ju inte tunnelbana och sånt.
Citera
2021-06-21, 15:13
Medlem
[quote=revodneb|76301266]Det är ju väldigt få, men all heder till dem/oss.[/QUOTEhttps://sverigesradio.se/artikel/7607440

Försäljningen av munskydd har varit enorm.
Citera
2021-06-21, 15:13
Medlem
Citat:
På den bild jag såg hade de munskydd, har du länk till bild med andningsskydd?

SVT play - inledningen.

Zoomar över ett landskap med massa andningsskydd, visst några med munskydd, men noterade alla andningsskydden, rakare i sin form - helvita.
Citera
2021-06-21, 15:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
SVT play - inledningen.

Zoomar över ett landskap med massa andningsskydd, visst några med munskydd, men noterade alla andningsskydden, rakare i sin form - helvita.

De flesta verkar ha munskydd om man kollar här:
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/ovrigt-kammaren/provning-av-yrkande-om-misstroendeforklaring-mot_H8C120210621zz
Citera
2021-06-21, 15:16
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Att smittan minskade 2 månader innan skolorna stängde beror på att smittan går i cykler i olika områden. Vi såg det även förra året.

Att smittan minskade från nyår berodde på att skolorna stängde redan runt Lucia pga den höga smittspridningen. I början av feb kunde man ånyo se en ökad smittspridning då skolorna återöppnat efter jullovet.

Rekommendationen om att jobba hemma har FHM meddelat kommer kvarstå under en stor del av hösten. Får vi se ökad smittspridning från okt och framåt tror jag det beror på att skolorna har öppna, för i dagsläget pekar allt på att skolorna kommer att öppna i höst.

Det stora wildcardet som är nu är om de vaccin som nu ges kommer att hjälpa mot kända och okända mutationer av viruset. Jag tror det är alldeles för tidigt att blåsa faran över.

Så när kurvorna inte stämmer överens med skollov är det naturlig cykel som är orsak. Men när kurvan stämmer med skollov är det skolloven som är orsak? Bra slutledningsförmåga där. Confirmation bias kallas det.
Citera
2021-06-21, 15:17
Medlem
Citat:
De flesta verkar ha munskydd om man kollar här:
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/ovrigt-kammaren/provning-av-yrkande-om-misstroendeforklaring-mot_H8C120210621zz

D stämmer var jag som såg fel.

Såg några stycken i ”publiken” som hade andningsskydd.

Dock anmärkningsvärt att tusentals utan munskydd tillåts samlas samtidigt som ALLA dessa politiker har munskydd.

För deras egna del - tillämpas försiktighetsprincipen - men skolbarn 6-18 packas tätt sittande - som vanligt - vid full blown smittspridning.

KlassLärare som velat skydda sig och barnen, har blivit tillsagda att de ”inte får” bära munskydd.

Barn som själva vill ha munskydd - har rektorer gått ut på skolplattformen och sagt att de måste gå till skolsyster för en genomgång/utbildning i att använda munskydden på ett säkert sätt.

Vips - inga barn ville sitta hos skolsyster - smart drag Freddy Kruger.

Skolsyster.

*nämen hej hej*

-”Är det någon hemma som tvingar dig att ha på dig munskyddet” ”eller är det du HELT SJÄLV som vill ha munskyddet?

-”Hur känns det att vara ensam att ha munskydd”?

-”Du vet att munskyddet kan vara farligt eller hur (nickande)”

Sverige är ett mkt mkt sjukt land.

Sen sitter våra folkvalda - ALLA i munskydd.

Äckligt.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-06-21 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in