2021-06-21, 00:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Det säger hon ju inte.
Hon kommer aldrig släppa fram Löfven så länge han tänker införa marknadshyror, fattar vilken idiot som helst.

Ja men hon säger också att det är uteslutet att släppa fram UK. Detta kommer aldrig V göra.
Citera
2021-06-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haesten
Martyrskapet är stort som vanligt.

Vad ska SD tillägga i denna Agenda? Dom är mot marknadshyror samt regeringen. Aldrig varit så logiskt för ett parti att rösta bort regeringen. Vad ska dom få för kritisk fråga ens?

KD är där för att dom vill ha marknadshyror, således viss ologik i deras agerande och därför får de också kritiska frågor.

Lägg av nu.

Ebba sa i Agenda att KD är emot marknadshyror men att de ändå gillar förslaget om fri hyressättning i nyproduktion.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ja men som vi redan diskuterat så tror jag inte det räcker, med tanke på att L har en aktiv femtekolonn inom sitt parti. Tror du?

Jag skulle inte kalla dem för femtekolonn. De är ju öppna med vilka de är och vad de tycker.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad har det med någonting att göra? Det är inte en viktig fråga för SD.
Varför blir du så upprörd över att jag också vet att frågan om marknadshyror inte är viktigare för SD än att de skulle kunna tänka sig att vika sig för sitt moderparti, M?
Citera
2021-06-21, 00:27
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jo även om de inför marknadshyror. Det kom klara besked från V att de i det läget ändå kommer låta S regera. Lyssna på de 10 sista sekunderna av denna intervju: https://www.expressen.se/tv/politik/nooshi-dadgostars-krav-for-att-stodja-lofven/

Med respektera sitt regeringsunderlag syftar Dagostar på V och deras krav att släppa marknadshyrorna. Har du missat att V ser sig själva som regeringsunderlag?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag skulle inte kalla dem för femtekolonn. De är ju öppna med vilka de är och vad de tycker.

Ja de är en öppen femtekolonn. Det är ett mått på hur svagt och löjligt L är för tillfället.
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Jag fattar helt ärligt inte vad grejen är här. Gör en förbannad jävla folkomröstning om marknadshyror och låt folket bestämma det precis som med EMU.

Det är ju helt jävla sanslöst att göra detta till någon jävla realitysåpa när makten oavkortat ska ligga hos folket.

Vad L och C vill är helt ok så länge minst 50.01% håller med. Aldrig om enbart 15 eller 49%.

Dummaste jag varit med om!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Varför blir du så upprörd över att jag också vet att frågan om marknadshyror inte är viktigare för SD än att de skulle kunna tänka sig att vika sig för sitt moderparti, M?

Det är väl egentligen bara V som vill behålla nuvarande system? SD skulle sälja sig i frågan utan tvekan.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Ebba sa i Agenda att KD är emot marknadshyror men att de ändå gillar förslaget om fri hyressättning i nyproduktion.

Helgardering. Det är sånt man uppskattar politiker för.
Citera
2021-06-21, 00:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Imponerad av Nooshi Dadgostar i Agenda. Hon lyssnade på frågorna och svarade riktigt bra på dem. Konkreta svar.
Hårda frågor av programledaren, men det ger också chansen att briljera och visa att man kan förklara och debattera ämnet.
Som många här har jag inte röstat V innan, dock är jag vänster i många frågor.

Bor tex i BRF just nu men tycker inte marknadshyror ska införas, helt absurt.

Kan rekommendera pressträffen som var tidigare idag med:
https://www.svtplay.se/video/31660310/nyheter-direkt/presstraff-med-vansterpartiet-1?info=visa

Hon äger ju journalisterna 😂

Hon gjorde en mycket bra insats. Lugn. Pedagogisk. Tydlig.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fast om marknadshyror ej går igenom kommer ju C och L inte bli särskilt glada..

Då kommer ju de fälla Löfven troligtvis.

Inte 100 på att de fäller grggnäsan
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Med respektera sitt regeringsunderlag syftar Dagostar på V och deras krav att släppa marknadshyrorna. Har du missat att V ser sig själva som regeringsunderlag?

Du säger inte emot det jag säger. Hon gav tydligt besked att det är uteslutet att stödja UK.
Att hon vill bli respekterad av S motsäger inte detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in