2021-06-21, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Verkar som att alla partiers företrädare var inbjudna till Agenda utom SD. Public service tar priset i partiskhet.

Vad skulle de säga? Bygga bostäder på plats så invandrare väljer att stanna kvar?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Svårt att svara på eftersom det beror på om oppositionen är beredda att lojalt rätta sig efter vad partiet beslutar. Deras agerande hittills talar dock för att de inte är beredda att göra det. Man kan inte ha en fraktion som öppet fronderar mot partiet när man går in i valrörelsen.

Precis! Och därför ser det dessvärre mörkt ut för L. Dvs om man inte lyckas röka ut denna femtekolonn ur partiet. Men jag har svårt att se framför mig hur det ska gå till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tycker också att de varit oväntat tysta. Tror inte det betyder något men onekligen intrikant.

Jag tror att det beror på att M vill ha marknadshyror och det vill inte majoriteten av svenska folket. Ulf vill därför helst inte prata om marknadshyror, särskilt inte som han skall rösta bort regeringen som föreslår det han ju vill ha...
Att prata öppet om marknadshyror gynnar V och SD eftersom de står på folkmajoritetens sida i denna fråga. Intressant nog villl bara 38 % av centerpartiets väljare ha fri hyressättning.
Citera
2021-06-21, 00:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
När/var har Dadgostar sagt detta?

Det har hon naturligtvis inte sagt.
Citera
2021-06-21, 00:18
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Har du länk på det citatet?
Annars trollar du bara!

Jag har gett den länken flera gånger i tråden men nu har jag inte längre den fliken kvar i min browser. Det var dock i en intervju i Expressen efter att V sa att de skulle fälla regeringen, dvs. för ett par dagar sedan.
Citera
Medlem
Mrflinks avatar
Det kommer inte hända ett skit. Löven kommer att backa. Sossarna skulle aldrig avstå från regeringsmakten frivilligt. Vad skulle då alla inkompetenta regeringsmän och kvinnor göra då? Samhall har inte möjlighet att ta emot fler i arbetsträning.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej du har fel. Hon fick en klar fråga för någon dag sedan om hon kunde stödja någon annan regering än en sosse-regering och hon sa ett oreserverat nej.

Du missar att stödet kommer med krav.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Jag tror att det beror på att M vill ha marknadshyror och det vill inte majoriteten av svenska folket. Ulf vill därför helst inte prata om marknadshyror, särskilt inte som han skall rösta bort regeringen som föreslår det han ju vill ha...
Att prata öppet om marknadshyror gynnar V och SD eftersom de står på folkmajoritetens sida i denna fråga. Intressant nog villl bara 38 % av centerpartiets väljare ha fri hyressättning.

Poäng till dig. Jag är böjd att hålla med.
Citera
2021-06-21, 00:19
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du missar att stödet kommer med krav.

Nej det är du som missar detta, du har inte ens hört intervjun.
Vad som än händer kommer V aldrig stödja någon annan än sossarna. Det var ett tydligt besked om det.
Citera
2021-06-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Verkar som att alla partiers företrädare var inbjudna till Agenda utom SD. Public service tar priset i partiskhet.

Martyrskapet är stort som vanligt.

Vad ska SD tillägga i denna Agenda? Dom är mot marknadshyror samt regeringen. Aldrig varit så logiskt för ett parti att rösta bort regeringen. Vad ska dom få för kritisk fråga ens?

KD är där för att dom vill ha marknadshyror, således viss ologik i deras agerande och därför får de också kritiska frågor.

Lägg av nu.
Citera
Medlem
Jag tror Svetsaren faller imorgon. Det vore att tappa ansiktet för mycket om någon av parterna vek sig nu.

Men sen? Är det någon som ser en rimlig möjlighet annat än att Löfven återkommer (förutsatt att han inte utlyser extraval, vilket jag inte tror) ?

Sondering börjar.
Alt 1 : Uffe står inför omröstning. M, KD och SD ger Grönt. Resten säger rött -> Uffe blir ej SM. Sannolikt.

Alt 2. Uffe står inför omröstning. M, KD, SD ger grönt, C ger gult (lägger ner rösterna) -> Uffe blir SM. Osannolikt. Rödtjutet har lovat Steffe trohet och hatar SD

Alt 3. Uffe står inför omröstning. M, KD, SD ger grönt, L ger gult (lägger ner rösterna) -> Uffe blir SM (tror jag?). Mindre sannolikt. Sabuni har sagt att hon ska låta regeringen löpa linan ut till 2022.

Alt 4. Steffe står inför omröstning. M, KD, SD ger rött. C ger grönt eller gult, L ger grönt eller gult. V? Här är den springande punkten. Dadgostar ger troligen gult eftersom V inte kan stödja Uffe som SM. OM hon inte gör det, och istället ger rött, så antar jag att det går till extraval?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
V kommer inte att stödja en borgerlig regering, men inte heller en S-regering som inför marknadshyror. Det är ju det senare som de sannolikt röstar bort i morgon.

Det kan finnas öppningar för samtal på flera plan. Det är bättre för Sverige. Varför låsa in sig i ett hörn hela tiden?

V har fått igenom bra förslag för många av våra unga i Sverige. Nu har det varit tvärstopp efter JAK.

Pratar de med andra partier så kanske lösningar finns.
Att försöka utesluta partier visar sig nu inte fungera alls, förr eller senare faller korthuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in