2021-06-17, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
V kommer inte kunna rädda sitt ansikte efter beskedet i kväll där de sa att de kommer låta S regera oavsett vad de än gör.

Varför skulle de behöva rädda det? Det är inget som vanligt folk begriper iaf, vilket du mycket väl är införstådd med.
Citera
2021-06-17, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hur har M+KD+L+SD tänkt här egentligen?

Ta chansen, vid extraval så får svenska folket chansen att säga sitt.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Men inte så länge han vill införa marknadshyror.

Jo även om de inför marknadshyror. Det kom klara besked från V att de i det läget ändå kommer låta S regera. Lyssna på de 10 sista sekunderna av denna intervju: https://www.expressen.se/tv/politik/nooshi-dadgostars-krav-for-att-stodja-lofven/
Citera
Medlem
Citat:
V kommer inte kunna rädda sitt ansikte efter beskedet i kväll där de sa att de kommer låta S regera oavsett vad de än gör.

Lite Romson-inspirerat gråtande på en tv-sänd pk fixar nog biffen. Då får V-väljarna känslan av att Nooshi är genuin.
Citera
2021-06-17, 23:07
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det var du som drog upp det, men strunt samma.

Det blir inte en ny talmansrunda då?

Nej jag tror inte det.

V:s gränsrottsväljare är heligt för förbannade.

M och KD:s väljare har blivit mattade av att borgligheten ska sänka regeringen vid varenda chans.
Som det ser ut nu kan ingen backa.

Enda chansen som jag ser det är om C på något sätt backar från marknadshyrorna, och lite mer. Jag tror faktiskt inte folk på högerkanten förstår hur arga V kärnväljare är.
Citera
2021-06-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hur har M+KD+L+SD tänkt här egentligen?

L?

Man sätter helt enkelt press på både V och JÖK-ungarna.

Hur ska en opposition agera annars? Vad är det du undrar?
Citera
2021-06-17, 23:10
Bannlyst
Citat:
Eller så är detta ett lämpligt tillfälle för att dra sig tillbaks och låta Maggan ta över rodret. Oavsett hur de väljer kommer dock sossarna fortsätta att styra landet som vanligt.

Krävs isåfall att allt det Dagostar sagt senaste 72 dygnen vart fake. Så lät det iaf ej nyss på ekot (22:00). Hon var tokigare än någonsin. Å det ej pro marknadshyror om jag säger så.

Annars åker han ju . Eller du kanske anser att han ej åker trots att SD/M/KD/V kommer kicka bort hans fyllerumpa kl 10:00 på måndag?

Du kanske menar att han sitter kvar i nån annan form av demokratisk represention i nån parallell demokrati? Kanske att Stefan joinar klanerna?

Typ nån Matrix level värld?
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-06-17 kl. 23:18.
Citera
2021-06-17, 23:10
Bannlyst
Citat:
Jo även om de inför marknadshyror. Det kom klara besked från V att de i det läget ändå kommer låta S regera. Lyssna på de 10 sista sekunderna av denna intervju: https://www.expressen.se/tv/politik/nooshi-dadgostars-krav-for-att-stodja-lofven/

Det säger hon ju inte.
Hon kommer aldrig släppa fram Löfven så länge han tänker införa marknadshyror, fattar vilken idiot som helst.
Citera
2021-06-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Nej jag tror inte det.

M och KD:s väljare har blivit mattade av att borgligheten ska sänka regeringen vid varenda chans.

Enda chansen som jag ser det är om C på något sätt backar från marknadshyrorna, och lite mer. Jag tror faktiskt inte folk på högerkanten förstår hur arga V kärnväljare är.

Men varför ska C backa för att V-väljarna är arga?

V har ju även tydligt deklarerat att dom inte kommer stödja nån annan än Löfven t.o.m.

Borde inte V-väljarna vara arga för det?
Citera
2021-06-17, 23:12
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Det säger hon ju inte.
Hon kommer aldrig släppa fram Löfven så länge han tänker införa marknadshyror, fattar vilken idiot som helst.

Löfven behöver inte bli framsläppt eftersom han redan är statsminister. Vi kommer ha en S-regering tills en annan statsminister röstas fram och det sa V blankt nej till att ens kunna tänka sig.

Därmed har S mandat att fortsätta regera även om de inför marknadshyror.

game over
Citera
2021-06-17, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Nej jag tror inte det.

De misslyckade är alltid arga och alltid lika svaga, så de kommer inte att agera. Tyvärr på ett sätt men svårt att sympatisera med på ett annat.
Citera
2021-06-17, 23:13
Medlem
arcsins avatar
Det kommer inte hända någonting, och Löfven sitter kvar som statsminister efter valet 2022 också. Han är vår egen lille Putin som oavsett vad sitter kvar vid makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in