2021-06-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
SD* och förbereder ett regeringsalternativ SD var inte heller med i agenda

Lite knepigt med mandatfördelningen dock.. de får nämligen bara ihop 174. (Sd, L, KD och M)
Citera
2021-06-21, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej du har fel. Hon fick en klar fråga för någon dag sedan om hon kunde stödja någon annan regering än en sosse-regering och hon sa ett oreserverat nej.

Det betyder inte att hon stödjer en (S)-ledd regering som förespråkar marknadshyror.
Citera
2021-06-21, 00:21
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Tveksamt om SD inte redan tackat nej på grund av deras minst sagt grumliga bostadspolitik.
Det gynnar SD att inte behöva förklara sig.

Baserar du detta på något mer än dina känslor? Det hör till god publicistisk sed att nämna de som tackat nej. Detta gjorde inte opartiska Svt vad gör hörde annat än att löfven skickade damberg.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Precis! Och därför ser det dessvärre mörkt ut för L. Dvs om man inte lyckas röka ut denna femtekolonn ur partiet. Men jag har svårt att se framför mig hur det ska gå till?

Regeringskrisen för ju upp frågan på bordet redan nu, vilket är positivt.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Jag har gett den länken flera gånger i tråden men nu har jag inte längre den fliken kvar i min browser. Det var dock i en intervju i Expressen efter att V sa att de skulle fälla regeringen, dvs. för ett par dagar sedan.
Om du nu har gett länken borde det väl inte vara så svårt att hitta den?
Jag tror du trollar eller så har du läst fel.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Haha...precis tvärtom har hon sagt, det är ju därför hon inte stöder regeringen.

Här har du:
(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris
Citera
2021-06-21, 00:22
Medlem
Citat:
Jag har gett den länken flera gånger i tråden men nu har jag inte längre den fliken kvar i min browser. Det var dock i en intervju i Expressen efter att V sa att de skulle fälla regeringen, dvs. för ett par dagar sedan.

Ok, skitsvar från dig...
Citera
2021-06-21, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Regeringskrisen för ju upp frågan på bordet redan nu, vilket är positivt.

Ja men som vi redan diskuterat så tror jag inte det räcker, med tanke på att L har en aktiv femtekolonn inom sitt parti. Tror du?
Citera
2021-06-21, 00:23
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Nej det är du som missar detta, du har inte ens hört intervjun.
Vad som än händer kommer V aldrig stödja någon annan än sossarna. Det var ett tydligt besked om det.

Javisst, men stödet kommer inte per automatik. Har du svårt att greppa detta? Om det kom med automatik finns det ju ingen anledning att rikta misstro mot regeringen.

Gå nu igenom tankekedjan igen så kanske det klarnar.
Citera
2021-06-21, 00:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Det kan finnas öppningar för samtal på flera plan. Det är bättre för Sverige. Varför låsa in sig i ett hörn hela tiden?

V har fått igenom bra förslag för många av våra unga i Sverige. Nu har det varit tvärstopp efter JAK.

Pratar de med andra partier så kanske lösningar finns. Att försöka utesluta partier visar sig nu inte fungera alls, förr eller senare faller korthuset.

Jag håller absolut med om det sista. Men ända sättet för V att få till stånd förhandlingar med regeringen tycks ju vara att fälla den.
Citera
2021-06-21, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Till skillnad från V så skulle SD lätt vara dörrmatta åt M om frågan kom upp.

Vad har det med någonting att göra? Det är inte en viktig fråga för SD.
Citera
2021-06-21, 00:24
Avslutad
Imponerad av Nooshi Dadgostar i Agenda. Hon lyssnade på frågorna och svarade riktigt bra på dem. Konkreta svar.
Hårda frågor av programledaren, men det ger också chansen att briljera och visa att man kan förklara och debattera ämnet.
Som många här har jag inte röstat V innan, dock är jag vänster i många frågor.

Bor tex i BRF just nu men tycker inte marknadshyror ska införas, helt absurt.

Kan rekommendera pressträffen som var tidigare idag med:
https://www.svtplay.se/video/31660310/nyheter-direkt/presstraff-med-vansterpartiet-1?info=visa

Hon äger ju journalisterna 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in