2021-06-20, 18:42
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Många krav på att C och V ska kompromissa, inga krav på S att kompromissa. Varför utkräver ingen ansvar av S? Det är trots allt i första hand deras fel, som regeringsparti, att det är en regeringskris.

Vad ska S kompromissa om menar du? De har ingen politik
Citera
Medlem
x-factory-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Absolut. Samma som kärringen som skrek ut arga frågor. Kan nån identifiera henne på rösten? Taktiken verkade vara att få Nooshi upprörd och då kanske göra bort sig.
Det lät som Ann Tiberg på TV4. Vi får kolla nyheterna nu kl 19. Hon lät otroligt aggressiv. Antagligen sosse eller miljöpartist själv.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Är du självmordsbenägen kan du förstås gå till sängs med dubbel-Judas räkna med att du får en ny kniv i ryggen när du sover.

Haha. Jag röstar inte på dem. Min röst går till M fr o m 2022

Tidigare har jag taktikröstat SD till riksdag och M till EU i flera val, men SD är ett parti för lägre arbetarklass, och när nu M nyktrat till så återvänder jag till M. Jag stöttar inte lägre arbetarklass.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Se där ja.., skrev detta för ett par timmar sedan i tråden :

Sätter nog även en peng på att en framtida tanke är att tex kommuner "renoverar" äldre lägenheter (dvs lite nya tapeter, dörrar etc) så kommer det att bli även marknadshyror för en liten investering.

Då verkar det gå snabbare än vad man trott då. Sedan skulle ju Löfven i framtiden bara hojta om : "-det gäller lägenheter som har genomgått omfattade renoveringar".

Bara lögn och bs ifrån den munnen.
Och lönsamt blir det också.

Fy fan, vilka fula fiskar. Hoppas någon gräver i detta.
Citera
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ingen avkräver att de går V till mötes, men gör de inte det så blir det misstroendeomröstning. Simpel matematik för alla utom vänsterliberaler.

Det är inte C, L, MP och S som reser misstroende. Alla dessa har att ta tillvara sina väljares intressen och C profilerar sig hårt som marknadsliberala och som att de vägrar samarbeta med ytterkanterna. Mitten (eller ”Mittens rike” som PM Nilsson lallar om) är ju C:s varumärke nu och de kan inte dumpa det hursomhelst utan att förlora kredd och riskera att tappa väljare som uppskattar att de inte vill släppa fram V:s och SD:s politik.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Nooshi har presic vunnit min röst !!!
Löfven skjuter sig själv i foten just nu !!
Du har imponerats av Nordkorea då.

Citat:
Klart det måste finnas ett tak på hur mycket en hyra kan kosta .
Det kan du ordna själv. Du bara öppnar din plånbok och subventionerar andras hyra ned till taket.
Problem solved.

Citat:
Fri marknadshyror är ju för fan likt en borglig politik detta trodde jag inte om socialdemokraterna !!
Du har ingen koll på hur Löfven kunde bilda regering förstår jag.
Senast redigerad av liksom-fb 2021-06-20 kl. 18:47.
Citera
2021-06-20, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Åh okej, då missförstod jag, jag trodde du menade att det skulle ske någon västentlig förändring. Jag tror du är den enda personen på det här forumet som bryr dig om vad ett parti vars mandat aldrig behövdes för att regera och som ändå kommer åka ut med arslet först vid nästa val trycker på för knappar i riksdagen. L har hela tiden varit ett meningslöst bihang på Januariöverenskommelsen. De kunde ha hoppat av förra året och jag hade inte brytt mig.

Frågan är ju om V:s inflytande på regeringen förändras, och där tror jag svaret är nej. Man kan bara hålla lekstuga så länge, att rösta bort regeringen för att tillsätta exakt samma regering igen kommer inte vara förtroendeingivande på sikt. Och V befinner sig i slutändan i samma situation som man alltid gjort. S-regeringen kan alltid vända sig till höger för att få igenom förslag som för landet i riktning mot höger, och för V att vända sig till oppositionen för att faktiskt bedriva politik är inte ett alternativ.
Skillnaden skulle vara att JÖKen är borta.
Citera
2021-06-20, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det får vi se. Det är jämnt mellan blocken.

Vad vill du se då, eftersom du hatar Löfven?
Citera
2021-06-20, 18:44
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Vad ska S kompromissa om menar du? De har ingen politik
De har maktpositioner att förhandla med.
Citera
2021-06-20, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Det är inte C, L, MP och S som reser misstroende. Alla dessa har att ta tillvara sina väljares intressen och C profilerar sig hårt som marknadsliberala och som att de vägrar samarbeta med ytterkanterna. Mitten (eller ”Mittens rike” som PM Nilsson lallar om) är ju C:s varumärke nu och de kan inte dumpa det hursomhelst utan att förlora kredd.

Och då blir det misstroendeförklaring. Vad är det du och andra vänsterliberaler inte förstår?
Citera
2021-06-20, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad vill du se då, eftersom du hatar Löfven?

Ja regeringen nu vill jag definitivt inte se med deras kompromisspolitik ihop med MP och C. Förfärligt och se hur de har styrt det här landet.
Citera
2021-06-20, 18:46
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Löfven har inget att vinna på att avgå frivilligt. Att han annars skulle bli den förste statsministern som fälldes i riksdagen spelar inte någon större roll.
Håller med om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Viktigare är att han kan hålla V ansvarigt för att ha fällt en "arbetarregering" och han har frihet att själv välja mellan talmansrundor och extraval om han inte avgår frivilligt.
Plus att han, ifall han låter det gå till Talmansrundor, kan visa på oppositionens oduglighet. (Givet att dom misslyckas).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in