2021-06-20, 23:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men vad händer reellt om L lämnar JÖKen? Regeringen kan fortfarande få igenom en budget i höst med aktivt stöd av S, C, MP och V. Kanske V kan tänka sig att ge aktivt stöd även om de inte förhandlar, bara inte budgeten innehåller alltför provocerande punkter.

Om Löfven förhandlar en ny deal med V, C och MP är det förstås denna som gäller, och inte Jöken. Jag har svårt att tro att V skulle gå med på någon Jök 2.0 i det läget.
Citera
2021-06-20, 23:10
Medlem
StarkMarks avatar
Man kan om ändock naivt börja hoppas på den stora återvandringens tid.

Nu har ju Miljöpartiet haft ett gigantiskt inflytande via sina ministerposter trots att knappt några få procent symoatiserar med dem. Resultatet har blivit en massinvandring som varit skadlig för både svenskar och för miljön.

Att det finns folk som fortfarande lyssnar till Löfvens eviga "ta ansvar" som om det inte han som varit med och gjort Sverige till ett multietniskt helvete.

Frågan är hur långt SD+ M+L är villiga att gå. De är för mjäkiga hela bunten för att få rätt kurs på skutan som heter Sverige. Se fram emot många år av ännu mer invandring, våldtäkter och kaos innan nästa ekonomiska kollaps inträffar. Då åker "allas lika värde" ut snabbare än snabbt.
Citera
2021-06-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
ND, sa tydligt att de skall rösta rött.. Så, röd knapp måste ju betyda att man röstar för fälla Svetsaren.

Nej hon sa fel, det är grön knapp som gäller. Se Hanif Balis tweet:
https://twitter.com/hanifbali/status/1406624595436834820
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det ligger nog i kakabavehs intresse att rösta som V och återinsätta Löfven som statsminister. Bidrar kakabaveh till extra val så är hon körd och kommer inte komma tillbaka till riksdagen på vänsterpartiets sedel.

Varför ska hon ge upp ett års riksdagsarvode?
Kakabaveh är utelsuten ur V, så hon kommer inte tillbaka.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Sabuni accepterar i detta läge vad som helst, eftersom de åker ut vid nästa val. Ett parti med drygt 2% har ingen talan, så fungerar demokratin. Där kan man snacka om dörrmatteparti.

Men Vänsterpartiet och Centern ligger på vardera ca 10%, så detta är riktiga partier med en talan.

Sabuni väljer självklart ett år ute ur riksdagen istället för fyra år. Åker L ut i extravalet har de ett år på sig att ta sig in i riksdagen igen.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Man blir alltid lika förvånad hur snygg Ebba Busch är när hon är på tv. Hoppas hon trycker hårt på röd knapp imorn.

Varför? Vill du ha kvar Stefan? Omröstningen gäller som sagt ett misstroende och då ska hon trycka grönt om hon yrkar bifall för detta.

Med tanke på hur många politiker som sagt fel de senaste dagarna skulle det inte förvåna mig om Stefan sitter kvar på grund av att ett gäng yrvakna politiker som inte jobbat på ett år inte fattar vilken knapp de ska trycka på.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Har nu kollat igen och jag tolkar det som att Damberg syftar på JÖKen. Dvs att svenska folket har ingen kunskap om JÖKen.

https://www.svtplay.se/video/30168836/agenda/agenda-13-juni-21-15

18.30 ställs frågan
Fast syftar inte "förståelse" på att svenska folket inte har någon förståelse för att regeringen faller pga en fråga som denna?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror inte att Kakabaveh hör till dem som röstar enligt plånboken.
Och jag är övertygad om att Kakabaveh så långt som möjligt följer partilinjen eftersom vildar är valda av partiets väljare på deras valsedel. Det brukar faktiskt vara så att vildar röstar i partiets linje på väljarnas mandat och inte ställer till med en egen lekstuga.
Citera
2021-06-20, 23:12
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hon sa fel.

Kul om hela V röstar fel och SteffeSvets sitter kvar.
Citera
2021-06-20, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xaroc
Kakabaveh är utelsuten ur V, så hon kommer inte tillbaka.
Vet jag också. Därför jag säger att Kakabaveh hellre sitter ett år till med arvode osv.
Citera
2021-06-20, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Fast hon är ändå väldigt noga med att poängtera att det är V som ställt till regeringskrisen.

Det är inte min uppfattning. Jag hade gärna hållit med dig, men jag försöker vara intellektuellt hederlig.
Citera
2021-06-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det ligger nog i kakabavehs intresse att rösta som V och återinsätta Löfven som statsminister. Bidrar kakabaveh till extra val så är hon körd och kommer inte komma tillbaka till riksdagen på vänsterpartiets sedel.

Varför ska hon ge upp ett års riksdagsarvode?

Hon är nog rätt körd i Vänsterpartiet i vilket fall som helst med tanke på att hon uteslöts ur partiet under väldigt infekterade former vad jag kunnat läsa mig till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in