2021-06-20, 18:35
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är ju C och V som drar åt olika håll, så det är de som i så fall måste kompromissa. hade S fått bestämma hade den har frågan aldrig kommit upp på dagordningen.
Det är regeringens ansvar att undvika regeringskris, varken C eller V sitter i regeringen.
Citera
2021-06-20, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Exakt. Det var därför som Sabuni var tydlig med att påpeka att Jöken upphör i samma ögonblick som regeringen avgår eller röstas bort.

Naturligtvis. Höjer du en Liberal bägare imorgon när det blir formellt?
Citera
2021-06-20, 18:36
Medlem
Någon som vet vilka som ska dyka upp på agenda ikväll?
Blir det enbart kommentatorer eller någon ifrån partierna ?
Citera
2021-06-20, 18:37
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
"Regeringslögnen avslöjad: Marknadshyra förbereds i hela beståndet"

"Men vid en närmare titt på regeringens eget dokument visar det sig att Stefan Löfven inte berättar sanningen för svenska folket. I*Statens offentliga utredning 2021:50*kan man bland annat läsa att fri hyressättning även ska gälla lägenheter som har genomgått omfattande renoveringar."

https://aktuelltfokus.se/regeringslognen-avslojad-marknadshyra-forbereds-i-hela-bestandet/

Hohoho!!! Måhända kommer vi t,om få se socialdemokratiska röster som vill avsätta Löfven imorgon efter detta pikanta avslöjande!

Konstigt att det tog så lång tid innan alla kunde se att "kejsaren" är spritt språngande naken.

https://pbs.twimg.com/media/DD9OJ4yXsAAdvdx.jpg
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det återstår att se.

Är du självmordsbenägen kan du förstås gå till sängs med dubbel-Judas räkna med att du får en ny kniv i ryggen när du sover.
Citera
Avslutad
Jag måste ge en eloge åt SD, som var så snabba att lämna in krav på misstroendevotum. Väldigt vaket av SD att agera så snabbt när sprickorna i regeringsunderlaget visade sig. Skönt med ett parti som är så snabbfotat och upptäcker möjligheter, och inte är rädda för att utnyttja dem.
Citera
2021-06-20, 18:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Åh okej, då missförstod jag, jag trodde du menade att det skulle ske någon västentlig förändring. Jag tror du är den enda personen på det här forumet som bryr dig om vad ett parti vars mandat aldrig behövdes för att regera och som ändå kommer åka ut med arslet först vid nästa val trycker på för knappar i riksdagen. L har hela tiden varit ett meningslöst bihang på Januariöverenskommelsen. De kunde ha hoppat av förra året och jag hade inte brytt mig.

Frågan är ju om V:s inflytande på regeringen förändras, och där tror jag svaret är nej. Man kan bara hålla lekstuga så länge, att rösta bort regeringen för att tillsätta exakt samma regering igen kommer inte vara förtroendeingivande på sikt. Och V befinner sig i slutändan i samma situation som man alltid gjort. S-regeringen kan alltid vända sig till höger för att få igenom förslag som för landet i riktning mot höger, och för V att vända sig till oppositionen för att faktiskt bedriva politik är inte ett alternativ.

Det spelar roll om L lämnar regeringsunderlaget därför att det är svårt att regera med bara ett mandats övervikt, särskilt om det sitter en politisk vilde på det mandatet. Löfvens bekymmer har bara börjat om vi som jag tror landar i en sådan lösning.

För L är det en överlevnadsfråga att ta sig ur Jöken, och det här är ett gyllene tillfälle att göra det.

Vad gäller V:s inflytande så kan de ju lätt tvinga fram ett extraval om S och C inte gör som de vill. Det skulle inte förvåna mig om många S-väljare går till V vid ett extraval. Dadgostar har imponerat så långt.
Citera
2021-06-20, 18:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideSwedes
Den enda lösningen är att bygga hyresrätter, eller billiga bostadsrätter.

En etta på 50 kv2 ska inte kosta mer 250 000 och hyran ska vara 3.5k

En tvåa på 70 kv2 ska kosta 500-700 k och hyra ska vara 5.5k

En trea på 90 kv2 ska inte kosta mer 900k och hyran ska inte vara mer än 7.5k

En fyra på 120 kv2 ska inte kosta mer ön 1.2 miljoner och hyra ska vara max 9000

En femma får inte kosta mer än 1.7 miljoner och hyra ska inte vara mer än 10 500

Helst ska man bara betala vatten, el, värme som alla andra länder och hyran borde försvinna efter att man köpt lägenheten, men så är det inte i detta smutslandet.

I alla andra länder, får man fan en 4 för 600 k och man betalar bara vattnet, elen och värmen, det är bara detta kompex folket, alltså ni svenskar som är så komplicerade med tusen komplex och bidrag hit och dit.

Dom där siffrorna kan du drömma om såvida du inte vill att Sverige gör som andra länder och importerar indier som jobbar i byggbranschen för slavlöner och vi har lägenhetsbränder lite då och då. Med andra länder antar jag du inte menar något land i västeuropa?
Citera
2021-06-20, 18:40
Medlem
Citat:
Och vad händer sen menar du?

Det får vi se. Det är jämnt mellan blocken.
Citera
2021-06-20, 18:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Naturligtvis. Höjer du en Liberal bägare imorgon när det blir formellt?

Gravöl för Jöken är något som jag ser fram emot.
Citera
2021-06-20, 18:41
Medlem
Larasofts avatar
https://mobile.twitter.com/AnnTiberg?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7 Ctwgr%5Eauthor

Kvinnan som skrek ut frågor.
Citera
2021-06-20, 18:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
"Regeringslögnen avslöjad: Marknadshyra förbereds i hela beståndet"

"Men vid en närmare titt på regeringens eget dokument visar det sig att Stefan Löfven inte berättar sanningen för svenska folket. I*Statens offentliga utredning 2021:50*kan man bland annat läsa att fri hyressättning även ska gälla lägenheter som har genomgått omfattande renoveringar."

https://aktuelltfokus.se/regeringslognen-avslojad-marknadshyra-forbereds-i-hela-bestandet/

Bra find. Var också övertygad om att det skulle omfatta renoverade lägenheter. Synd att resten av vår värdelösa media inte lyckats snappa upp på detta eller valt att medvetet inte säga något.

Snippat från pdf:en
Citat:
Även en lägenhet som genomgått omfattande renoveringar kan betraktas som en ny lägenhet när ombyggnaden är tillräckligt genomgripande. Bedömningen av huruvida ombyggnaden är omfattande får göras från fall till fall. En lägenhet som genomgått endast enstaka förbättringsåtgärder kan däremot inte bedömas som ny. När ombyggnadens omfattning är motiverad till följd av nödvändiga underhållsåtgärder, kan lägenheten inte anses vara ny trots att åtgärderna i sig hade kunnat motiverat en annorlunda bedömning.
Senast redigerad av Teu 2021-06-20 kl. 18:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in