2021-06-20, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Många här brukar ju säga att Löfven gör allt för att behålla makten. Finns det inte då en chans att han tvärvänder nu och gör som Nooshi vill? Så får han ju behålla sin älskade makt
Då drar C bort sitt stöd och faller Löfven ändå.
Citera
2021-06-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Då har M KD SD L 174 mandat. Krävs att en politisk vilde eller någon annan röstar emot nuvarande regering så får vi regeringsskifte
Eller att C tar ansvar och lägger ner sin röst.
Citera
2021-06-20, 16:15
Medlem
Amfomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Vi befinner oss mitt i en pandemi, väldigt oansvarigt att dra igång en valrörelse då där folk ska trängas bland nya virusmutationer.

Trams. Det skulle gå utmärkt att genomföra ett val med hjälp av Mobilt BankID om S går med på det - vilket i och för sig inte är troligt för då har dom svårare att trixa med valresultatet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Vilken militär, den har ju borgarna avskaffat. Ska bÖgB och hans prideparad marschera på Helgeandsholmen? Det är dags för dig att ta dagens samhällssituation på allvar, för det är på allvar nu. Vi har inget rättsväsende, ingen militär, ingen polis, ingen media och ingen opposition och vi står inför en mycket djup permanent ekonomisk depression.

Nja S avskaffade försvaret.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Jag bryr mig inte så mycket om L är kvar i riksdagen eller inte. Det är av underordnad betydelse för mig hos vem dessa röster hamnar så länge de inte hamnar hos SD eller långt ut till vänster.

Är till skillnad från dig inte en partipolitiskt överintresserad person.

Bra att du klargjorde det. Jag bryr mig om det därför att jag anser att Sverige behöver ett borgerligt liberalt parti, särskilt om vi skulle få en borgerlig regering efter nästa val.
Citera
2021-06-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det beror på att vi har en så ostadig situation.

Om det är ostadigt nu, tänk om några år eller längre, fram, nya hungriga politiker kommer in och rör om ordentligt, tror detta är bara början,
så kommer det vara regeringskris allt oftare ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Nej, det är inte polisens uppdrag att göra något åt grundlagsbrott. Det som kommer hända är att systemet sätts ur spel och flera olika krafter kommer strida mot varandra. Folket, oppositionen och militären kommer ta tillbaka kontrollen.
Folket bryr sig inte det minsta skit alls om någonting som händer i deras eget samhälle eller med deras barns framtid. Opposition existerar inte. Och militären är nedlagd.

Citat:
Haha din lilla jävla foliehatt. Nog för att vår ÖB är en fjant, men tror du på riktigt att Löfven ska kunna stå där med pekfingret och göra något när två tre stycken militärer med K-pistar för ut honom ur Rosenbad?
Så du inbillar dig verkligen i dina fantasidrömmar att bÖgB skulle genomföra en militärkupp om Riksdagiset bryter mot grundlagen? Skulle inte det bryta mot grundlagen?? Jag har ett svårt meddelande till dig, men det är viktigt för dig själv att du förstår din egen situations grava allvar. Den enda politiska kraft som finns i Sverige är islamisterna. Det finns inga andra som har någon form av fungerande politisk organisation, eller ens bryr sig.

Det som händer nu är förmodligen att sossarnas icke folkvalda partistyrelse utser Stefan Löfvéns efterträdare. De vågar inte överlåta det åt sin noggrant kontrollerade toppstyrda partikongress i november. De vill ha den här dramatiken och framställa honom/henne som "demokratins räddare" som kompromissade och införde, eller inte, marknadshyror ändå.
Citera
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ja , den mest sannolika utvecklingen blir att S/MP-regeringen sitter kvar efter att ha ingått ett nytt fyrpartiavtal, denna gång mellan S, MP, C och V. Röken ersätter Jöken.

Nog för att C är hycklare i olika sammanhang men de kan väl inte så öppet sitta med V?

Där tror jag hela problemet med korthuset JÖK ligger.

Tiden det tar att förhandla för V med regeringen tar lite för lång tid. Det krävs ett hot om regeringskris för att de skall lyssna och söndagen innan måndagen då misstroendeförklaring väcks börjar svetsarn mumla i tv-rutan.

Dvs kommunikationsvägen från V till C tar många omvägar och är minst sagt långsam.

Så här blir det när man hycklar. C påstår att de inte tillåter V att ha inflytande. Varför dyker hon upp på en presskonferans på en Söndag för att behaga V då?
Citera
2021-06-20, 16:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Om det är ostadigt nu, tänk om några år eller längre, fram, nya hungriga politiker kommer in och rör om ordentligt, tror detta är bara början, så kommer det vara regeringskris allt oftare ..

Det hänger på hur opinionen ser ut också. Kan ett block få majoritet så blir det stabilitet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Hahaha.. När jag växte upp var Sverige ett mini DDR där man inte ens fick äga en telefon! Svensk Radiotjänsts TV-pejlare smög runt och spionerade på medborgarna. All var reglerat och styrt uppifrån. Skolan modellerades efter skolsystemet i Östtyskland. Miljonprogrammet uppfördes i sovjetstil och kritiserade man sossarna för att det blev fult och ingen ville bo i skiten, så visste man som medborgare inte sitt eget bästa, ungefär som i Kina eller Nordkorea.

Tacka vet jag avregleringarna..
Ja det va tider det. Det var bättre förr, före flourtanten blev bortrationaliserad.
Citera
Medlem
Marknadshyror är som det mesta inom ekonomisk politik en så komplex fråga - för man kan ha hjärtat på rätta stället men det blir fel i praktiken.

Tror väl att båda läger egentligen vill att flera ska kunna bo för rimliga priser, fast man sitter och gissar olika kring hur framtiden kan bli och väger för/nackdelar olika.

Situationen i Stockholm har ju varit absurd länge - för stor andrahandsmarknad.

Att "bygga mer" låter ju som en bra lösning men det är lätt för alla sidor att säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Har ni tänkt på att Nooshi Dadgostar har samma troskyldiga uppsyn som Fredrik Reinfeldt.
Samma stora ögon och samma bekymmersamma rynka i pannan.
Är det månde ett framgångskoncept ..?

Ja jäklar... Shit, du bröt förtrollningen. Får bara säga Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in