2021-06-20, 16:06
Medlem
Kan det handla om en catfight mellan Dadgostar o Lööf?

Är det något som kan ställa till det för Lööfs planer så är det detta.
Man ska aldrig underskatta vad kvinnor kan hitta på när det handlar om att sänka en medsyster.
Svensk politik har blivit (lite) rolig.
Citera
Medlem
Har ni tänkt på att Nooshi Dadgostar har samma troskyldiga uppsyn som Fredrik Reinfeldt.
Samma stora ögon och samma bekymmersamma rynka i pannan.
Är det månde ett framgångskoncept ..?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Du menar att relationen mellan C och V är bättre nu. C ska vara underlag till en vänster regering utan utbyte. Stefan har ju problem lång tid framöver när han ger sig på en liberal resa.

C har inget annat val. De har bränt alla broar till det borgerliga blocket. Så ja, de får agera stödparti till Löfven utan ett JÖK-avtal fram till valet nästa år.
Citera
2021-06-20, 16:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hade kanske fungerat när Sjöstedt var partiledare då han och Lööf är kompisar, nu har V en ny partiledare. C vill inte ha med V eller SD att göra, V avskyr C som de tycker är för höger.

Mycket av detta är föråldrad retorik. De fyra rödgröna partierna har också en hel del som förenar dem.
Citera
2021-06-20, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Vad tror du någon gör om riksdagiset skulle utse t.ex. en enmansriksdag? Ringa telefonkön på 11414? Det finns inte ens någon påföljd angiven för riksdagis brott mot grundlagen, så det är inte ens en rättslig sak överhuvudtaget. Varför tror du att andra länder har skaffat sig sånt som författningar och maktdelning?

Vilken militär, den har ju borgarna avskaffat. Ska bÖgB och hans prideparad marschera på Helgeandsholmen? Det är dags för dig att ta dagens samhällssituation på allvar, för det är på allvar nu. Vi har inget rättsväsende, ingen militär, ingen polis, ingen media och ingen opposition och vi står inför en mycket djup permanent ekonomisk depression.
Nej, det är inte polisens uppdrag att göra något åt grundlagsbrott. Det som kommer hända är att systemet sätts ur spel och flera olika krafter kommer strida mot varandra. Folket, oppositionen och militären kommer ta tillbaka kontrollen.

Haha din lilla jävla foliehatt. Nog för att vår ÖB är en fjant, men tror du på riktigt att Löfven ska kunna stå där med pekfingret och göra något när två tre stycken militärer med K-pistar för ut honom ur Rosenbad?
Citera
2021-06-20, 16:08
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ingen har någonsin fällts i en misstroendeomröstning, inte ens en enstaka minister. Och verkligen inte en statsminister och hela regeringen. Har aldrig hänt i hhistorien.

Det hör till den politiska uppförandekoden att avgå innan, om man har sonderat att man har en riksdsgsmajoritet emot sig. Detta har skett många gånger.

Så det vore verklighen historiskt oansvarigt om Löfven nu inte gör det, utan tvingar hela riksdagen att samlas i dessa pandemitider för att rösta bort honom handgripligen. Kan han verkligen vara så tjockskallig?

Ja han verkar extremt tjockskallig. Fick mig ett gott skratt i morse över hans reaktioner på när reportern meddelade att Nooshi gav tumme ner. Då gnäggade han om att Nooshi "hade fel".

Vad spelar det för roll när det är hon sitter bakom avtryckaren?
Citera
2021-06-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Varför vill man ens bilda ny regering nu ett år innan val? Känns som man skulle förlora på det om man tex var M+KD. Med tanke på skicket Sverige är nu så skulle inte jag vilja va den som styr landet när vi går in till val nästa år. Men jag kanske missar något hur det skulle vara en fördel?
Det hade vi senast det var regeringskris 78 och 81. Ola Ullsten hade en ren folkpartiregering 78/79 som fungerade för att ingen ville ha nyval så nära inpå valet. Sedan fick Fälldin bilda en svag minoritetsregering, Fälldin III, som också var på grund av att ingen egentligen ville ha nyval så nära nästa val
Citera
2021-06-20, 16:10
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, jag välkomnar krisen därför att den gör det möjligt för L att frigöra sig från den fördärvliga Jöken redan nu och gå i opposition. De hade aldrig överlevt som parti om de väntat med det till i höst eller nästa vår.

Din agenda är däremot helt klart att L ska åka ut ur riksdagen.

Jag bryr mig inte så mycket om L är kvar i riksdagen eller inte. Det är av underordnad betydelse för mig hos vem dessa röster hamnar så länge de inte hamnar hos SD eller långt ut till vänster.

Jag är till skillnad från dig inte en partipolitiskt överintresserad person (PÖP).
Senast redigerad av Yayoi 2021-06-20 kl. 16:13.
Citera
2021-06-20, 16:10
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Många här brukar ju säga att Löfven gör allt för att behålla makten. Finns det inte då en chans att han tvärvänder nu och gör som Nooshi vill? Så får han ju behålla sin älskade makt
Citera
2021-06-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Hin fattar verkligen inte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/bnRll5/far-som-hon-vill-rostar-anda-bort-lofven

De föreslog att att fastighetsägarna, både de privata och kommunala, förhandlar med Hyresgästföreningen och kommer överens om hur man ska lösa frågan om hyror i nyproduktionen med syftet att öka bostadsbyggandet. De får tid på sig fram till 1 september. Om de kommer överens lovar regeringen att genomföra deras överenskommelse.

Men trots att Vänsterpartiet alltså får som de vill, efter en verklighetsanpassad tolkning av de fantasier som Dadgostar representerade, säger hon alltså nej. Politisk teater, twittrar Vänsterledaren.

Hon missar helt poängen som ND har, att om de inte kommer överens gäller förslaget från JÖK, dvs marknadshyror. Så jävla verklighetsfrånvarande.

Å andra sidan är väl ND:s förslag bara att hålla samma system. HGF och företagen kan inte komma överens om några lagändringar. Dvs V ger ett exakt likadant bud tillbaka

Edit:
Dessutom om man ska få fram fler bostäder är en förhandling mellan HGF och fastighetsägare helt meningslös
Senast redigerad av Merrelito 2021-06-20 kl. 16:14.
Citera
2021-06-20, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Många här brukar ju säga att Löfven gör allt för att behålla makten. Finns det inte då en chans att han tvärvänder nu och gör som Nooshi vill? Så får han ju behålla sin älskade makt
Och då röstar C och L ner Löfven...

Han sitter i en jävla rävsax. Nu kommer Sabuni gå över till andra sidan efter att Löfven röstas bort. Då vinner Kristerssons budget i höst. Löfven måste utlysa extra val. Något annat finns inte.
Citera
2021-06-20, 16:12
Medlem
barkeepers avatar
Det här var ju precis väntat. För långa olika viljor i JÖK:en, klart det skulle sluta såhär.

Och Annie Lööf har mage och stå och kalla alla motståndarna för en ”ohelig allians”. Men spegeln uteblir, hon har fan i mig inte skam i kroppen. Hon babblar om att ”få regeringen bildades var det väldigt många som bara hade åsikter MOT saker, men inga idéer”. Ska hon säga som röstade igenom Löfven enkom för att blockera SD. Alla löften hon fick då är ju beroende av att SD och MP godkänner dom.

Nej minsann. Jag gillar inte Kristersson, men nog fan blir det bättre än Löfven. Och släpp för guds skull inte in C och L i regeringen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in