2021-06-20, 22:20
Medlem
AreYouBacks avatar
Det är sällan man hört så mycket bullshit som från Damberg ikväll. Heere gud, finns det ingen skam i kroppen hos mannen?
Citera
2021-06-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Kanske långsökt att en die hard marxist skulle rösta på M.
Däremot kan hon väl vara frånvarande.

Sedan finns det väl möjlighet att någon i SD inte vill rösta på UK. Dvs kan gå åt andra hållet också.

Du greppar väl inte efter halmstrån? Röstningen skulle väl kunna slå åt andra hållet med? Luktar desperation..

Men det kommer val om ett år oavsett och mycket tyder på att utfallet där kan bli riktigt intressant.
Citera
2021-06-20, 22:21
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Ok men då är ju vägen rätt klar som det ser ut just nu.

Troligt scenario:
Löfven blir avsatt i morgon klockan 10:00 tid finns inte för avtal och annat ännu. (Motivation kanske inte heller finns.) Därefter talmansrundor,
Ja.
Och första sonderingen går väl då till UK. Och då vill det till att han har ett bra uppslag om han skall ta sig genom riksdagen.

Misslyckas han så blir det väl Löfven.
Och C kommer hålla upp JA, och säga leverera. Och då är frågan vad V säger. Dom måste då säga ok till marknadshyra eller stoppa Löfven.

Sedan finns det två vändor till då.

Citat:
vi kommer att antingen landa i att S, C, V och MP bildar en ny regering
Har jag svårt att se. Varför skulle C befatta sig med dom?

Citat:
eller så ser vi att det blir ett extraval.
Kan bli så också.
Citera
2021-06-20, 22:21
Medlem
JustZlatans avatar
Vad glad jag är att Dadgostar är partiledare och inte Sjöstedt. Det här kan få hennes opinionssiffror att rusa i höjden. Förhoppningvis kan V t.om. samarbeta med SD i framtiden. Sossarna kommer gråta av desperation.

I morgon ställer jag klockan så att jag vaknar innan omröstningen!
Citera
2021-06-20, 22:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Intressant, det har jag helt missat. Var hittar man det?

Det är väl iofs naturligt om de resterande partierna agerat enbart för att stänga ute SD men även rädda S.

Skulle ju även tydliggöra C’s vänstersväng i allt utom ett fåtal frågor och varför dom så tvunget behövde förnya den redan, för Sverige och de redan hårt prövade svenska skattebetalarna, DÖ’n.

Det sade Damberg i Agenda. Kanske är det här ett sätt att låta Annie Lööf rädda ansiktet inför ett mer formaliserat samarbete mellan V, MP, S och C i samband med nyval och riksdagsval 2022? Att kunna knyta både V och C till sig blir ju extra viktigt för sossarna om nu MP skulle åka ut (pga av väljarflykt till V).
Citera
2021-06-20, 22:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hur fungerar det om de uteblir. Sker kvittning eller är det hårt mot hårt som gäller? Fast det kanske spelar mindre roll i själva omröstningen, där finns marginal. Mer intressanta blir mandaten om Regeringen Löfven faller.

Jag tror inte att det går att kvitta ut vildar. Men M + V + SD + KD har 181 mandat även utan Kakbaveh, så det spelar ingen roll om hon röstar. Och hur många som röstar för regeringen spelar ingen roll alls. Löfven kan sitta kvar med 0 röster om så behövs.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej det blir väl rätt svårt för C att vägra befatta sig med sig själva, hur skulle det gå till tänkte du?
Ytterst enkelt. Man har inte med dom att göra. Vad är svårigheten med det?
Måste C hyra vakter som jagar bort Åkesson och Nooshi om dom närmar sig?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Sverige lider ju, politiskt, av en extrem likriktning där snällism, "ansvar" och god ton värderas högre än att stå upp för den politik man försöker sälja in till väljarna. Det är likadant från riksdag hela vägen ner till kommun. Gud nåde den som faktiskt blir arg, ryter från och kräver svar. Det brukar bli extremt obekvämt.

Svensk demokrati måste födas på nytt och vitaliseras. Jag välkomnar radikalism, kaos och kriser.

Och ur röken, radikalismen och kaoset - och talmansrundorna stiger Löfven återigen fram som ledare för Sverige.

Dags att växa upp och utveckla desillusion kanske?
Citera
2021-06-20, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Damberg sade det på Agenda nyss (27 min och 23 sek in i programmet) och jag har hört Lööf säga det under dagen - tror det var presskonferensen.

Ah ok, då missade jag det bara pga multitasking kanske.

Jag får kolla igen!

Oerhört besvärande för C men vore en god förklaring till varför C eventuellt skulle vika sig här.

L har väl lite ångest för att dom försökte sig på detta dödgrävande kökkenmödding till avtal öht..

Undrar hur liksom-fb ska klara sig ur denna dock..
Senast redigerad av Som-nam-na 2021-06-20 kl. 22:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Då kan vi konstatera IQ-fiskmås på dig. Det är nämligen precis vad jag hela tiden hävdat ska ske.

” Löfven kommer naturligtvis att leda nästa regering också fram till 2022, då jag tror att Kristersson tar över”

Nu är det bekräftat att du är ett troll. Ta ditt förnuft till fånga precis som Löfven och ta en paus.
Citera
Avslutad
Jag är ganska säker på att Stefan inte kommer röstas bort. Ganska säker på att vänstern ångrats i sista minut.
Citera
Avslutad
Citat:
Förstår inte denna helgonförklaring. Hon gick in såg allvarlig ut, pratade lugnt och sansat. Fick lite frågor svarade samma sak om och om igen..
Det säger något om vilken klass politiker i Sverige i allmänhet håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in