2021-06-19, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Fast städfirman låtsas ju vara synsk, dom antar att Ronja inte kommer passa utan något bevis för det antagandet.
Nej, de gör en bedömning utifrån den info Ronja lämnar om sig själv.
Citera
2021-06-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, de gör en bedömning utifrån den info Ronja lämnar om sig själv.
Bedömning kan man ju bara göra genom att se Ronja jobba, nu agerar man just som man är synsk och tror sig veta något man inte har någon aning om.
Citera
2021-06-19, 16:52
Medlem
PaaloAaltos avatar
Tycker Ronja ska tacka städfirman för att hon efter ett (1!) år av sökande av jobb med denna profilbild äntligen fått vettig feedback: du har sökt i ett års tid med en efterbliven bild, som gör dig oanställningsbar.

Ronja borde bjuda på en avsugning med ankläpparna, svälja och gå vidare.
Citera
2021-06-19, 16:58
Medlem
Citat:
Bedömning kan man ju bara göra genom att se Ronja jobba, nu agerar man just som man är synsk och tror sig veta något man inte har någon aning om.

Men så funkar det ju med alla anställningar Du väljer ut någon du TROR kommer göra ett bra arbete och sållar bort de du TROR inte kommer göra det.

baserat på de uppgifter du fått på CV, bild och ev intervju.
Citera
2021-06-19, 17:03
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Jo, jag blir jävligt provocerad av hela horan och hennes story!

Tandläkare har åtminstone skaffat sig ett akademiskt yrke där man klarar sig själv! Här talar vi om vita sopor som befinner sig på botten av IQ-skalan!.

Lika illa som att anställa en typ med tribalgaddning över hela fejan,

Visst, om du tillhör klientelet som anlitar städhjälp, så har du rätt till en uppfattning. Själv har jag sett liknande utstyrsel i alla möjliga sammanhang; kassörer, frisörer, till och med inom sjukvården. Jag menar att yrket som städare knappast kräver en viss typ av utseende. Snarare är felet att arbetsgivaren är en medelålders kvinna som kanske har negativa erfarenheter av andra yngre kvinnor och det har hänt nyligen. Där tror jag det verkliga problemet ligger.
Citera
2021-06-19, 17:07
Avslutad
Citat:
Eh, det normala är att man anställer en person utan att ha sett personen jobba. Man väljer ut de man vill intervjua, intervjuar dem, tar referenser och anställer. Det är alltid en chansning att anställa och det är viktigt att sålla rätt. En arbetsgivare lär av erfarenhet vilken typ av person som funkar bra. En tjej som jobbar hårt på ett Paradise Hotel-utseende framstår inte som ambitiös och hårt arbetande, utan som en slacker som värderar party och glidarliv. Som arbetsgivare får du rysningar av det.
Citera
2021-06-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Tycker Ronja ska tacka städfirman för att hon efter ett (1!) år av sökande av jobb med denna profilbild äntligen fått vettig feedback: du har sökt i ett års tid med en efterbliven bild, som gör dig oanställningsbar.

Ronja borde bjuda på en avsugning med ankläpparna, svälja och gå vidare.

Vad skulle hon suga på ägaren då? Tror du ens att det skulle vara uppskattat? Den kriminella ägaren vill nog inte alls.

Tror Ronja ska vara glad för att hon inte fick jobbet.
Citera
2021-06-19, 17:13
Medlem
Problemet är att halva befolkningen ser ut som denna Rojna idag. Vi har vandrande aliens överallt numera. De hittar sina förbilder på Instagram.
Citera
2021-06-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr beefcake
sillisar intryckt i pattarna så fort hon fyllt 18. ankläppar, halstatuering, brösttatuering och hyvlad näsa. utbildad billackerare. Mamma till x antal ungar, 24 år gammal. om en ung tjej skickade ett cv till mej och det står att hon är utbildad billackerare så skulle jag genast sålla bort ansökan. kan inte bli mer white trash än så.

googla på hennes namn så får ni upp en 7 år gammal blogg där man får ganska bra insyn i vilken typ av person vi har att göra med. gjorde arbetsgivaren det, är jag ännu mer förstående till svaret han gav henne.

Det är ju därför hon sökte jobbet som städare. Vad fan trodde du, att Carl-Gustaw af Von Östermalm med kotlettfrilla skulle söka jobbet?
Citera
2021-06-19, 17:25
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Det är det inte. En arbetsgivare måste få välja bort folk med ett oseriöst utseende om denne önskar.
Så du tycker att feteläppar på en person innebär ett oseriöst utseende?

Hoppelihopp. 30-talet och nazismen knackar på.

Ska även bajspackare bli negativt särbehandlade?

Du är som en nazist.
Senast redigerad av BIB3l 2021-06-19 kl. 17:29.
Citera
2021-06-19, 17:26
Medlem
BIB3ls avatar
dp
Senast redigerad av BIB3l 2021-06-19 kl. 17:30.
Citera
2021-06-19, 17:58
Medlem
tkhasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Den arbetssökandes dåliga omdöme fortsätter när hon springer till Afton*ladet och gnäller för vem vill anställa en 'troublemaker'? Nu är hon ju ökänd i hela Sverige eller iaf bland de som läser ovan nämnda blaska. Nu återstår förmodligen bara den sista utvägen för den arbetssökande nämligen Samhall...

Inte bara bland de som läser Aftonblaskan, även GP tyckte av någon märklig anledning att det var en bra idé att publicera denna historia idag.

Jag tycker att det är helt okej, kanske till och med bra, om arbetsgivare ger feedback och talar om varför de inte ville anställa en viss person, men det skulle ju gå att göra på ett betydligt trevligare sätt än i det här fallet.

Jag tycker inte att ankläppar är snyggt, men jag undrar vad arbetsgivaren skulle göra om någon som redan hade fast anställning plötsligt skaffade det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in