2021-06-17, 16:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herceg
Hur vet du det?
Står inte i Aftonbladets artikel vad jag kan se.
Stod på brudens fb.
Citera
2021-06-17, 16:19
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
"Hej! Vi har nu tillsatt platsen med en annan person men vi önskar dig lycka till i ditt jobbsökande".

Svårare än så är det faktiskt inte att svara. Nu riskerar väl puckona att behöva pynta ut pengar till Ronja på grund av det där uttalandet.

Exakt! Det är så klantigt gjort. Varför göra det så svårt för sig. Så svarar jag dom som blir nekad anställning i "mitt" företag.
Citera
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Du vet varför.

Nej du Åke därav frågan.
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Om firman istället vägrat någon som ingår som skyddad under diskrimineringslagen, hade du då ställt dig på dennes sida rent principiellt?

Nä verkligen inte. Jag är helt emot en diskrimineringslagstiftning. Om folk vill diskriminera så hittar de sätt oavsett om lagar finns. Det är också kontraproduktivt i längden mot de grupper som är diskriminerade att ha lagstiftning.
Citera
2021-06-17, 16:22
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Exakt! Det är så klantigt gjort. Varför göra det så svårt för sig. Så svarar jag dom som blir nekad anställning i "mitt" företag.

Inte bara klantigt. Märks att kärringen är bitter och hånfull. Förtjänar all skit pga detta. Ronja har inget med ev tidigare erfarenheter att göra.

För övrigt är det fel. Har man människokännedom får man människor med sig, men det har ju inte kärringen.
Citera
2021-06-17, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det lustiga är att hon själv givetvis dömer folk efter utsidan. Det är jag helt säker på för det gör alla. Det ingår i att vara människa.

Nä den där donnan har mycket att lära sig om världen. Men tveksamt om hon kommer lära sig något alls av detta faktiskt. Förutom att det känns skönt ett tag i kistan när man får vara med i Aftonbladet. Hon begriper förstås inte att det egentligen är något att skämmas för. Det är bara störda personer som tror det är något bra med att vara med i Aftonslaskan.
Självklart gör hon det. Hon jobbar ju stenhårt med sin utsida, t ex läppar och tatueringar. Varför gör hon det, om inte utsidan skulle vara viktig?

Problemet för henne är att hennes uppfattning om en bra utsida inte stämmer överens med potentiella arbetsgivares uppfattning om hur en förtroendeingivande medarbetare ser ut.

Det är tydligen OK för Ronja att tycka att utsidan är viktig, men ve den arbetsgivare som tycker samma sak.
Citera
2021-06-17, 16:23
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Hur tänker du att detta är en normal formulering när någon endast har gjort felet att söka ett jobb?

”Av ren erfarenhet så har vi bestämt oss för att inte anställa någon med konstupplåsta läppar. Erfarenheten är ett en sådan person inte tar jobbet på allvar, ingen arbetsmoral”, skriver städfirmans ägare och fortsätter:

”Dessutom är det bara läpparna man ser, blir oseriöst då det blir svårt att ta in helhetsbilden när någon hela tiden putar med läpparna.”

Vad menar du? Jag har inte påstått att det är en bra formulering. Har redan kritiserat den i ett tidigare inlägg.

Men det är ju inte det som egentligen är problemet. Det är att snöflingan inte fattar dubbelmoralen i att lägga ner stora resurser på att se ut som en kåt hora och sedan bli förvånad över att folk märker det.
Citera
2021-06-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Ja, hon vill väl inte missa flödet på insta,, vad KArdashian åt till lunch
Kommer ju hänga med läpparna över sin telefon halva passet

Kardashians äter fillers till frukost, lunch och middag, kryddat med silikonkaviar.
Citera
2021-06-17, 16:25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är tydligen OK för Ronja att tycka att utsidan är viktig, men ve den arbetsgivare som tycker samma sak.

Haha. Du skrev samma sak jag jag en minut före!
Citera
2021-06-17, 16:26
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Jävla skillnad på att vara född ful och att betala för att bli ful. Äckelsubban ska uteslutas ur samhällsgemenskapen punkt.

Mkt bra agerat av arbetsgivaren, mer sånt!

Skitsamma i hur hon ser ut. Hon skall städa!
De som städar på vårt företag är inga fotomodeller direkt.
Citera
2021-06-17, 16:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
Nej du Åke därav frågan.

Därför att hon tillhör en samhällsgrupp där det ses som normalt och t.o.m. fint.

(Namnen alltså. Det där med domen vet jag inte.)
Citera
2021-06-17, 16:29
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Skitsamma i hur hon ser ut. Hon skall städa!
De som städar på vårt företag är inga fotomodeller direkt.

Ja, men firman jobbar diskret i folks hem, enligt hemsidan.

Tänk vad grannarna skulle skvallra om Bert-Henrik har en sån tjej springande hos sig. Då är "inga fotomodeller direkt" det kunderna hellre vill ha, såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in