Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Någon som täcker halva kroppen med tatueringar och har mer plast i ansiktet än en plastplåse ger ett oseriöst intryck och då arbetsgivaren inte bedriver någon välgörenhet utan tar beslutet utifrån vad denne tror blir bäst för sitt företag och sina kunder blir det därför fullt förståeligt att han inte anställer henne. Det har ingenting med misogyni att göra tvärtemot vad bi white knights tror. Städfirmaägaren hade troligtvis inte anställt en man med rakat huvud och tatueringar över halva kroppen heller, men antar att du inte hade haft några problem med det.
Langa gärna fram en trovärdig källa på att majoriteten av människor med många tatueringar eller plastikoperationer skulle vara mer oseriösa i sitt jobb eller i sin personlighet än icke dito.
Om du inte har någon sådan källa så baserar du dina föreställningar helt på människors yttre. Skulle du göra likadant mot personer som råkar ha medfödda deformiteter i kropp eller ansikte? Detta är nämligen lika vidrigt och fördomsfullt.
Vore jag egenföretagare så hade jag naturligtvis utgått från CV och personlighet när jag utsåg mina anställda. Undantaget personer som skyltar med människohatiska ideologier.
Att avfärda någon för ett litet avvikande utseende av rädsla för att förlora kunder vore bara ett sätt för mig att nära och hålla vid liv de fördomar som redan finns kring folk ur vissa samhällsgrupper.
Det fanns människor av din sort som resonerade likadant under Apartheid-eran - "jag kan ju inte anställa en färgad man för då skrämmer jag bort alla mina trogna Ku Klux Kunder".
Vilken tur att tiderna förändras och folks attityder förbättras av människor med en högre mänsklig moral än din.
Så kommer att ske även för tjejer som Ronja i framtiden. Och du - är du medveten om att tatueringar bärs av ett hyggligt antal människor ur västvärldens befolkning numera?
Var rätt längesen som sådant kunde ses endast på sjömän, prostituerade och fängelsekunder. Häng med i tiden för fasen.