2021-06-19, 20:43
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Ronja hade tur som slapp den arbetsgivaren. Förstår hennes trauma. Hoppas chefen får straff av människorna i bygden, litet kundtapp vore bra markering mot översitteriet.

Jag hade inte heller anställt Ronja men jag hade nöjt med mig att skriva "Tack för visat intresse, men bla bla bla, bättre lycka nästa gång".

Förvånad att chefen inte insett att man inte kan trampa folk på tårna hursomhelst utan att få igen på ett eller annat sätt. Inte speciellt diplomatisk människa.

Nej hon har ju rätt grava problem. Dömd för att ha hotat en fibertekniker med gevär. Teknikern hade aviserat sin ankomst, men tanten fick plötsligt för sig att det var en bedragare o tog fram geväret. Stor gränslöshet.
Citera
2021-06-19, 20:48
Avstängd
konstapels avatar
En grundregel är att man aldrig ska skicka bild på sig själv i ansökan och företag som kräver det är inte seriösa.
Det är bara modell- och skådespelarjobb som motiverar att kräva en bild.
Citera
2021-06-19, 20:52
Medlem
Lillreds avatar
Skulle vara kul att veta om Ronja sett tråden som är över 60 sidor lång
Citera
2021-06-19, 20:55
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hon kunde lika gärna ha sökt jobbet i en clownkostym och stor röd lösnäsa.
Hon fattar inte koden.

Öh, koden på en städfirma?
Citera
2021-06-19, 20:56
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det spelar ingen roll vad jag tycker. Det som spelar roll är vad arbetsgivaren tycker. Men ja, om du går in på hennes FB-sida så ser du att hon har ett högst oseriöst utseende. Jag förmodar att du inte hade haft några problem med att ett skinhead med hakkors tatuerade över hela armarna och kroppen blivit nekad arbetsintervju.
Fast du vet inte ett jota om hur seriös Ronja är som person då du så korkat själv väljer att bedöma hela hennes karaktär efter något så simpelt som utseende.

Det är du, dina gelikar samt den fördomsfulla ägarinnan till städfirman som visar på ett blåst och oseriöst intellekt med era ogrundade fördomar och misogyna attityder.

Citat:
Det handlar inte bara om att hon har stora läppar. Det handlar om att hela hennes utseende präglas av olika ingrepp. Det CV-bilden visade var bara toppen på isberget. Det står dig fritt fram att starta ett företag och anställa sådana WT-luder om du vill, men ingen annan ska vara tvingad att göra det.

Du är det enda skräpludret här som uppenbart projicerar din egen lössläppthet på tjejer som Ronja.

Provat att se världen utanför ditt besatta bibliotek av Only Fans-filmer? Patetiska lilla incelfjant.
Citera
2021-06-19, 21:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Fast du vet inte ett jota om hur seriös Ronja är som person då du så korkat själv väljer att bedöma hela hennes karaktär efter något så simpelt som utseende.

Det är du, dina gelikar samt den fördomsfulla ägarinnan till städfirman som visar på ett blåst och oseriöst intellekt med era ogrundade fördomar och misogyna attityder.

Du är det enda skräpludret här som uppenbart projicerar din egen lössläppthet på tjejer som Ronja.

Provat att se världen utanför ditt besatta bibliotek av Only Fans-filmer? Patetiska lilla incelfjant.

Någon som täcker halva kroppen med tatueringar och har mer plast i ansiktet än en plastplåse ger ett oseriöst intryck och då arbetsgivaren inte bedriver någon välgörenhet utan tar beslutet utifrån vad denne tror blir bäst för sitt företag och sina kunder blir det därför fullt förståeligt att han inte anställer henne. Det har ingenting med misogyni att göra tvärtemot vad bi white knights tror. Städfirmaägaren hade troligtvis inte anställt en man med rakat huvud och tatueringar över halva kroppen heller, men antar att du inte hade haft några problem med det.
Citera
2021-06-19, 21:04
Medlem
Rent av sorgligt så många inskränkta surgubbar som hänger här.
Olämplig för ett jävla städjobb för att hon har stora läppar. Och inte nog med det, hon har tatueringar också! Det är ju bara kriminella och sjömän som har tatueringar.

Tror man att arbetsmoral kan avgöras av en bild på en person så har man troligtvis en ganska begränsad erfarenhet av arbetslivet och världen i stort.
Citera
2021-06-19, 21:10
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
Olämplig för ett jävla städjobb för att hon har stora läppar. Och inte nog med det, hon har tatueringar också! Det är ju bara kriminella och sjömän som har tatueringar.

Tror man att arbetsmoral kan avgöras av en bild på en person så har man troligtvis en ganska begränsad erfarenhet av arbetslivet och världen i stort.
Kanske, men sen är det kanske lika begränsat att tro att de ingripande förändringar en person gör i sitt utseende inte på något sätt speglar deras personlighet?

Personligen skulle jag inte anställt någon skickade in en sån bild p.g.a. att a) det visar att hon inte förstår hur man ger ett professionellt intryck, vilket är ett problem i alla branscher men särskilt en där man regelbundet har kundkontakt, och b) en del kunder sannolikt inte vill ha en städare som ser ut på det viset, med uppumpade läppar och halstatueringar och liknande.
Citera
2021-06-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen

Torde vara brist på arbetskraft.

Vandrande konstverk är särskilt eftertraktade på arbetsmarknaden.
Särskilt såna med IQ 25.

Anställer hellre en kvinna med "anknäbb" än en 25-årig "muskelknutte" med hela kroppen fylld av bläck.
Män under 30 går fetbort! Blir jag anmäld för diskriminering då?
Citera
2021-06-19, 21:17
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillred
Skulle vara kul att veta om Ronja sett tråden som är över 60 sidor lång

Tipsa Expressen om tråden och be dem länka den till henne. Skulle vara intressant att få del av hennes tankar kring detta, mer än vad som framgick av artikeln.
Citera
2021-06-19, 21:19
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Torde vara brist på arbetskraft.

Vandrande konstverk är särskilt eftertraktade på arbetsmarknaden.
Särskilt såna med IQ 25.

Anställer hellre en kvinna med "anknäbb" än en 25-årig "muskelknutte" med hela kroppen fylld av bläck.
Män under 30 går fetbort! Blir jag anmäld för diskriminering då?
Är det baserad på kön och/eller ålder så är det olagligt.

Är det baserat på utseende, som i Ronjas fall, är det lagligt.
Citera
2021-06-19, 21:23
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Någon som täcker halva kroppen med tatueringar och har mer plast i ansiktet än en plastplåse ger ett oseriöst intryck och då arbetsgivaren inte bedriver någon välgörenhet utan tar beslutet utifrån vad denne tror blir bäst för sitt företag och sina kunder blir det därför fullt förståeligt att han inte anställer henne. Det har ingenting med misogyni att göra tvärtemot vad bi white knights tror. Städfirmaägaren hade troligtvis inte anställt en man med rakat huvud och tatueringar över halva kroppen heller, men antar att du inte hade haft några problem med det.
Langa gärna fram en trovärdig källa på att majoriteten av människor med många tatueringar eller plastikoperationer skulle vara mer oseriösa i sitt jobb eller i sin personlighet än icke dito.

Om du inte har någon sådan källa så baserar du dina föreställningar helt på människors yttre. Skulle du göra likadant mot personer som råkar ha medfödda deformiteter i kropp eller ansikte? Detta är nämligen lika vidrigt och fördomsfullt.

Vore jag egenföretagare så hade jag naturligtvis utgått från CV och personlighet när jag utsåg mina anställda. Undantaget personer som skyltar med människohatiska ideologier.

Att avfärda någon för ett litet avvikande utseende av rädsla för att förlora kunder vore bara ett sätt för mig att nära och hålla vid liv de fördomar som redan finns kring folk ur vissa samhällsgrupper.

Det fanns människor av din sort som resonerade likadant under Apartheid-eran - "jag kan ju inte anställa en färgad man för då skrämmer jag bort alla mina trogna Ku Klux Kunder".

Vilken tur att tiderna förändras och folks attityder förbättras av människor med en högre mänsklig moral än din.
Så kommer att ske även för tjejer som Ronja i framtiden. Och du - är du medveten om att tatueringar bärs av ett hyggligt antal människor ur västvärldens befolkning numera?

Var rätt längesen som sådant kunde ses endast på sjömän, prostituerade och fängelsekunder. Häng med i tiden för fasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in