2021-06-20, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kanske åklagaren hade fått nog av tjuriga domstolar.
Var det två eller tre gånger under utredningen som hennes begäran om häktningsförlängning avslogs av domstolen?
Sedan drabbades hon av den mästrande domaren i TR.
Hon ville inte stressa HR utan ge dem tid att komma fram till en dom.
Om hon hade begärt häktning och fått avslag hade kritiken mot henne blivit mycket kraftig.

Det var väl vad åklagaren räknade med.
Jättelätt skulle jag säga. Dessutom borde de ha använt insatsstyrkan eller något liknande för att hämta honom så att han inte hade kunnat hitta på något.

Det finns ingen anledning till att en person som blir dömd till livstid ska fortsätta att vara ute i frihet en dag längre än nödvändigt. Jag förstår inte alls hur HR tänkte.
Jag kan instämma till fullo, ansvaret gällande häktning av Stefan, låg på hovrätten fritt att besluta om.
Hiding/Johansson lade fram allt, även en häktningsframställan, även om hovrätten själva hade rätt att häkta Stefan närsomhelst.
Domaren själv, vill inte uttala sig mer... det säger väl en hel del?
Citera
2021-06-20, 09:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag kan instämma till fullo, ansvaret gällande häktning av Stefan, låg på hovrätten fritt att besluta om.
Hiding/Johansson lade fram allt, även en häktningsframställan, även om hovrätten själva hade rätt att häkta Stefan närsomhelst.
Domaren själv, vill inte uttala sig mer... det säger väl en hel del?

Och inte försvarsadvokaterna heller.
Citera
2021-06-20, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och inte försvarsadvokaterna heller.
Nej, de måste ha förstått att det såg mörkt ut, med allt som talade emot Stefan.
Citera
2021-06-20, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Haha, nej, jag har också försökt förklara det där. Gett upp nu. Det går helt enkelt inte in att två saker faktiskt kan vara möjliga samtidigt, och att vi inte säger att develis teorier är omöjliga, bara att vi kan se fler möjliga teorier än bara en, och att det är lite märkligt att vara så insnöad på en enda teori efter att bara ha läst FUP med omnejd.

Men nä, givetvis tolkas man då av develi som att man är exakt lika insnöad som hen, och att man försöker bevisa att den yttersta motsatsen till develis teori är sann. Innebörden av uttrycket ”efter sig själv dömer man andra” blir så tydligt.

Att develi inte ens kan känna igen eller förstå att människor som HD uppenbarligen är helt nedbrutna efter att ha levt i 20 år med gaslightande sociopaten SD, eller att develi stör sig på att vi ”förklarar allt med nedtryckta kvinnor” eller vafan hen brölar om, tyder fan på bristande kunskaper och dålig förmåga att känna igen olika psykiska svårigheter som är uppenbara för oss andra.

Lönlöst att diskutera med människor utan varken intellektuell mognad eller någon ödmjukhet alls.

Dunning-Kruger-vibbar får jag.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det dröjde inte länge från intro om bipolär sjd till att fokus hamnade på mig.
Med samma hjulspår:
Om man inte håller med om den gaslightade HD så haglar påhoppen.

Läs mods kommentarer så hamnar du mer rätt eftersom jag inte är trådens ämne.
Du har nu fyllt ett helt inlägg att diskutera mig, till en annan person.

Du kunde väl iaf försöka vara mer trovärdig?
Nåt så urbota dåligt..

Nej du. Den HD som du försöker sälja in kommer jag tyvärr inte anpassa mig till.

Inget ont får sägas om Hanna, hon ska skyddas...

Kan inte tro annat än att Hanna är en väldigt speciell person efter vad som framkommit här.
Tror både Stefan, Hanna, och övriga knäppagänget ses som lite udda av många och därför har de bildat en egen liten krets. Hade inte Hanna varit lite eller mycket skruvad från början hade hon inte hängt ihop med Stefan. Hannas familj är ju också helskum som inte tagit avstånd till Stefann efter allt som kommit fram.

Svårt att få en riktig bild av Lena tycker jag då det mesta som skrivs om henne verkar färgat av svartmålning eller helgonförklaring. Något med henne var uppenbarligen också helskruvat.

Naturligtvis har Lena och Hanna påverkats negativt av Stefan skruvade beteende men helt klart från början kan det absolut inte ha varit på någon av dessa tre, Hannas familj eller övriga i inre kretsen.
Citera
2021-06-20, 10:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Fan va jag vill höra hela hans slutanförande. Det verkar ju faktiskt låtit sjukare än det såg ut i text. Som att han även försöker övertyga sig själv men man hör hur det krackelerar. Hur fan är det ens möjligt att han levt så länge utan att ställa till med mer?
Vi vet inte vad han kan ha ställt till med.
Det kan finnas mycket som har gått under radarn.
HD har funnits där som ett skydd och hjälpt till att dölja och mörka hans misstag.
Citera
2021-06-20, 10:14
Medlem
Champagneoclocks avatar
Har det varit någon begravning och annons i tidningen för SD?
Citera
2021-06-20, 10:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze

Kan inte tro annat än att Hanna är en väldigt speciell person efter vad som framkommit här.
Tror både Stefan, Hanna, och övriga knäppagänget ses som lite udda av många och därför har de bildat en egen liten krets. Hade inte Hanna varit lite eller mycket skruvad från början hade hon inte hängt ihop med Stefan. Hannas familj är ju också helskum som inte tagit avstånd till Stefann efter allt som kommit fram.

Svårt att få en riktig bild av Lena tycker jag då det mesta som skrivs om henne verkar färgat av svartmålning eller helgonförklaring. Något med henne var uppenbarligen också helskruvat.

Naturligtvis har Lena och Hanna påverkats negativt av Stefan skruvade beteende men helt klart från början kan det absolut inte ha varit på någon av dessa tre, Hannas familj eller övriga i inre kretsen.
Ja, extremt överdrivet, annars är det case closed, typ som om det var mer legalt att skriva om henne innan domen föll.

HD har ingen koppling till aktuellt åtal och har därmed lika lite med domen att göra - men är i centrum, det är ett mångårigt triangeldrama.
Att SD har mördat Lena visar Hovrättsdomen.

Lena var inne i en nedåtgående spiral av destruktivitet. Hon hade absolut sina egna tillkortakommanden och en extrem rädsla för att lämnas gav en patologisk bindning.
Hennes enda strå av makt blev att hota med ett avslöjande. Hon var i underläge och är inte jämförbar med HD relaterat till SD, lika lite som hennes mer eldbefängda personlighet var.
Ihop med en, i andra lägen positiv egenskap, så vände det sig emot henne själv:

Hennes styrka som enveten och driftig blev en kamp för upprättelse bland alla tomma löften och svek.
.... Och samtidigt extremt farligt, vilket hon inte förstod vidden av sen HD tog ut skilsmässa. För SD blev det ordagrant blodigt allvar.
Hon verkar inte ha förstått att hon hamnade i en ännu farligare position; hur pressad SD blev vid kontrollförlust med fokus att återfå HD och en forna status quo.

Det är i just den delen jag inte ser HD som hjärntvättat offer och risk att hon vill ha en upprättelse som inte spelar i samma division.
Hon är inte längre en kvinna som är passiv som psykiskt sjuk anno 2017/18.
Hon övervakar, ställer krav, har insyn i hans konton och hon sätter riktlinjer mor LW.

Hon cirkulerar hela tiden kring SD, trots ny partner, skilsmässa och flytt. Hon vågar sig på att vara otrogen, lämna och ljuga. Roar sig på hotell och borde vara död för länge sen relaterat till riskfaktorer i sjuka relationer.

Att hon önskar Lena död och egocentrerat funderar på vad ett sånt scenario skulle innebära för henne - är bara för mycket.
Lena har knappt ens försvunnit.

Att sen omlogga hennes cacher påminner om triumferande, hur en katt slickar sig om munnen efter att ett byte är tillintetgjort.

Här är en låt som Lena lyssnade på.
La den med lyrics, vacker men vemodig i sammanhanget då hon hade börjat vända fötterna i rätt riktning.

https://youtu.be/eAu4YGc0jhA
Citera
2021-06-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, extremt överdrivet, annars är det case closed, typ som om det var mer legalt att skriva om henne innan domen föll.

HD har ingen koppling till aktuellt åtal och har därmed lika lite med domen att göra - men är i centrum, det är ett mångårigt triangeldrama.
Att SD har mördat Lena visar Hovrättsdomen.

Lena var inne i en nedåtgående spiral av destruktivitet. Hon hade absolut sina egna tillkortakommanden och en extrem rädsla för att lämnas gav en patologisk bindning.
Hennes enda strå av makt blev att hota med ett avslöjande. Hon var i underläge och är inte jämförbar med HD relaterat till SD, lika lite som hennes mer eldbefängda personlighet var.
Ihop med en, i andra lägen positiv egenskap, så vände det sig emot henne själv:

Hennes styrka som enveten och driftig blev en kamp för upprättelse bland alla tomma löften och svek.
.... Och samtidigt extremt farligt, vilket hon inte förstod vidden av sen HD tog ut skilsmässa. För SD blev det ordagrant blodigt allvar.
Hon verkar inte ha förstått att hon hamnade i en ännu farligare position; hur pressad SD blev vid kontrollförlust med fokus att återfå HD och en forna status quo.

Det är i just den delen jag inte ser HD som hjärntvättat offer och risk att hon vill ha en upprättelse som inte spelar i samma division.
Hon är inte längre en kvinna som är passiv som psykiskt sjuk anno 2017/18.
Hon övervakar, ställer krav, har insyn i hans konton och hon sätter riktlinjer mor LW.

Hon cirkulerar hela tiden kring SD, trots ny partner, skilsmässa och flytt. Hon vågar sig på att vara otrogen, lämna och ljuga. Roar sig på hotell och borde vara död för länge sen relaterat till riskfaktorer i sjuka relationer.

Att hon önskar Lena död och egocentrerat funderar på vad ett sånt scenario skulle innebära för henne - är bara för mycket.
Lena har knappt ens försvunnit.

Att sen omlogga hennes cacher påminner om triumferande, hur en katt slickar sig om munnen efter att ett byte är tillintetgjort.

Här är en låt som Lena lyssnade på.
La den med lyrics, vacker men vemodig i sammanhanget då hon hade börjat vända fötterna i rätt riktning.

https://youtu.be/eAu4YGc0jhA
Precis så ser även jag på LW vs HD, de har inte varit i samma utsatta position.
Av det man kan utläsa i fup och förhör så finns ingenting som tyder på att HD har varit gaslightad och i fara.

Att lyssna på YT-länken högg verkligen till i hjärtat, med tanke på L*enas önskan om något bättre i framtiden
Citera
2021-06-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det ger ingen ro, kan inte förstå att det tog ett år att undersöka Lenas mejl för återställande av lösenord.
Det kryper i kroppen när det framkommer alla "misstag" som begåtts. Känslan av att det kanske inte är misstag, utan systematiskt mörkande av någonting större som måste hindras från att komma fram.
Där tror jag att geotourpengarna spelar in. Tyvärr.

Kan inte heller riktigt släppa detta med geotourpengarna. Vi verkar tämligen ensamma här i tråden om detta, du och jag. Försökte få loss en redovisning från kommunen för nåt år sen men det var som att springa in i en bergvägg av kompakt tystnad.
Citera
2021-06-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze

Haha yes! Känns rätt rimligt eftersom så många verkar tycka samma sak. Se detta inlägg av mig igår t.ex.

Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
LW verkar ju ha varit av samma kaliber som SD vad gäller märklighet, ärligt talat så ger även HD sådana vibbar. De känns och ser ut exakt som sådana där udda typer som samlas i sina små grupper för att andra människor inte vill umgås med socialt handikappade nördjävlar. Precis sådana man föreställer sig ta något som Geocaching på alldeles för stort allvar.

Och ja, det är SD som creepfilmar.

Att LW är skum grundar jag mest på FUP samt det faktum att hon kände stark attraktion till ett sådant klappweirdo som SD (vafan liksom). Är relativt ”ren” i sinnet än så länge för har inte läst tråden alls förutom det som skrivits senaste dagarna. Kan tänka mig att tråden är skev haha.
Citera
2021-06-20, 11:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan inte heller riktigt släppa detta med geotourpengarna. Vi verkar tämligen ensamma här i tråden om detta, du och jag. Försökte få loss en redovisning från kommunen för nåt år sen men det var som att springa in i en bergvägg av kompakt tystnad.
LW nämner en summa som jag tror var på 50k, ska ha det i åminne och se vad det berörde men det handlade iaf om geotouren.
Citera
2021-06-20, 11:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ni är inte ensamma om de funderingarna.
Jag har tagit upp det många gånger i tråden, men däremot har jag aldrig kontaktat kommunen eller någon annan inblandad.
Detta borde vara något för tidningarna eftersom kommunen och dess organisationer sekretessar uppgifter som ska vara offentliga. Tidningarna skulle kunna överklaga och gräva i detta när kommunen skyller på någon underorganisation eller på att inblandade har slutat. Någon slags koll borde de ändå ha på hur de fördelar sina bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in