2021-06-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Står väl förutom. Om du har läsförståelse?

Förutom innebär ”utöver” att hon lämnat DNA.
Citera
2021-06-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon har inte avsatt spår.

Synonymer till förutom;
utom, med undantag av, undantagen, bortsett från, frånsett.

Med undantag av att hon lämnat DNA…
Citera
2021-06-19, 22:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Okej testar igen. Detta videoklipp visar Stefan Davidsson med systern A. och föräldrarna F. och M.
Drömkvinnan i hans liv H. är också med.

Det här visar på ett avvikande beteende hos Stefan redan på ett tidigt stadium. Det visar även hur relationen mellan H. och Stefan var. Ett par år senare skulle Stefan börjar flörta med Lena och slutligen mörda henne. Detta videoklipp visar hur ett avvikande beteende hos en mördare syns redan tidigare i livet och säkerligen under uppväxten.

VIDEOKLIPPET (NAKENHET BORTTAGET)
--------------------------------------

https://gofile.io/d/P4em3S

-------------------------------------

Försöker läsa ikapp sen 7/6 och hamnade här nu och kollade på videon. 😲🙄 Blir mållös...

Tack för att du la upp videon.👍

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-06-19, 22:28
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror att han innerst inne ville vara med Lena, men att han hade för mycket att förlora på att lämna HD, Soa och Ba. Anseende, pengar, makt.
På något konstigt skruvat vis var det enklast att ta bort den biten som lockade honom och gav honom ångest, när han visste att Lena var uppvaktad av andra män.
'

Jag håller med. Men jag tror inte LW hade stått ut med en månad med honom ens om det blivit de två på allvar.

Nej, SOA´s pengar, makt och anseende var det som fick avgöra. Det störande momentet skulle bort.

#TeamÅsaHiding

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
Citera
2021-06-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
'

Jag håller med. Men jag tror inte LW hade stått ut med en månad med honom ens om det blivit de två på allvar.

Nej, SOA´s pengar, makt och anseende var det som fick avgöra. Det störande momentet skulle bort.

#TeamÅsaHiding

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
Nej, hon hade inte stått ut med honom, som jag förstått det, så sov de typ aldrig ens tillsammans, utan det var bara en massa smygande och snabbisar, trots att Stefan sa att de inte sysslade med snabbisar
Citera
2021-06-19, 22:40
Medlem
Citat:
Försöker läsa ikapp sen 7/6 och hamnade här nu och kollade på videon. 😲🙄 Blir mållös...

#TeamÅsaHiding
Aktbilaga 91

Kl 11.02 den 28 maj 2021 ringde *** till vakthavande stationsbefäl, polisområde Örebro, tel 010-5673375 och meddelade att jag kl 11.00 e-postade en dom med ett häktningsbeslut avseende den dömde på e-postadress [email]stationsbefal.po-orebro@polisen.se[/] samt även på e-postadress registrator.bergslagen@polisen.se . Stationsbefälet (en kvinna) svarade då att de hade mottagit domen. Jag upplyste henne om att på sidan 2 finns ett häktningsbeslut. Stationsbefälet sa att då tar de hand om häktningen.
Ca 11.30 ringde en annan person från polisen Örebro och frågade om det var korrekt att de skulle efterlysa den tilltalade. Jag förklarade att jag redan tidigare hade pratat med stationsbefälet i Örebro och att det var riktigt samt att jag fick uppfattningen att hon helt var införstådd med detta. Han sa då att han ville kontrollera det igen.
Citera
2021-06-19, 22:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon som har plus AB?

"Bara 18 minuter efter att han dömts för mordet på Lena Wesström hittades 47-åringen död. Nu riktar experten Sven Erik Alhem kritik mot rättens agerande."

Sven Erik Alhem om mordet på Lena i Örebro
Tyvärr inte så mycket nytt, men Alhem är kritisk.

Alhem säger att han hade hemställt att hovrätten skulle förklara honom häktad. (varför gjordes inte det?)

Sedan säger LWs pappa att det blev en sorts avslut, men ett snopet sådant, "en liten lättnad när det blev en fällande dom", "en liten "upprättelse är det ju för Lena"
"Det känns bättre, men inte helt bra, det hade hade känts bättre om han hade fått avtjäna sitt straff."

Alhem avslutar: "Hovrätten hade även utan ett häktningsyrkande från åklagarna kunnat häkta den åtalade.

– Hovrätten har en fullständig handlingsfrihet att, ex officio, det vill säga även utan yrkande, besluta om häktning. Men det gjorde man uppenbarligen inte. Och det kan man möjligen säga att även det är lite konstigt."
Citera
2021-06-19, 23:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Tyvärr inte så mycket nytt, men Alhem är kritisk.

Alhem säger att han hade hemställt att hovrätten skulle förklara honom häktad. (varför gjordes inte det?)

Sedan säger LWs pappa att det blev en sorts avslut, men ett snopet sådant, "en liten lättnad när det blev en fällande dom", "en liten "upprättelse är det ju för Lena"
"Det känns bättre, men inte helt bra, det hade hade känts bättre om han hade fått avtjäna sitt straff."

Alhem avslutar: "Hovrätten hade även utan ett häktningsyrkande från åklagarna kunnat häkta den åtalade.

– Hovrätten har en fullständig handlingsfrihet att, ex officio, det vill säga även utan yrkande, besluta om häktning. Men det gjorde man uppenbarligen inte. Och det kan man möjligen säga att även det är lite konstigt."

Jag tror att HR utgick från SDs personalia att han var ostraffad, levde under ordnade förhållande, alltså en person som inte behövde bli häktad fram till dom, med facit i hand så tog dom fel, shit happens, sen hade väl också frivården yttrat sej med ett skriv till TR om att SD var en skötsam person med fast arbete och sociala förhållanden. Inte så jävla lätt för HR då nej.
Citera
2021-06-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tror att HR utgick från SDs personalia att han var ostraffad, levde under ordnade förhållande, alltså en person som inte behövde bli häktad fram till dom, med facit i hand så tog dom fel, shit happens, sen hade väl också frivården yttrat sej med ett skriv till TR om att SD var en skötsam person med fast arbete och sociala förhållanden. Inte så jävla lätt för HR då nej.
Tyvärr inte helt lätt, de har inte gått igenom 14000 sidor fup, utan har fått ta del av inspelningar från tingsrätten samt vad som framkom i hovrätten.
Alla Stefans konstiga anspelningar via geoburkar mm, har inte framkommit, itan det är här i tråden som det uppmärksammats, hans insinuationer.
Hoppas att det pågår en internutredning över alla fel som gjorts, inte lätt att veta, eftersom det sker lite undercover, med full sekretess såklart
Citera
2021-06-19, 23:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tyvärr inte helt lätt, de har inte gått igenom 14000 sidor fup, utan har fått ta del av inspelningar från tingsrätten samt vad som framkom i hovrätten.
Alla Stefans konstiga anspelningar via geoburkar mm, har inte framkommit, itan det är här i tråden som det uppmärksammats, hans insinuationer.
Hoppas att det pågår en internutredning över alla fel som gjorts, inte lätt att veta, eftersom det sker lite undercover, med full sekretess såklart

Ja den där sekretessen spökar mega mycket.
Citera
2021-06-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Samtidigt fanns det nog också indikationer på att SD saknade ett stöd som kunde ha hjälpt honom att hantera en fällande dom. Breven till TR och till åklagaren samt avslutningsanförandet i HR visade på att stödet från advokaterna inte räckte till utan att klienten snarast försökte försvara sig själv.

En annan aspekt är att advokaterna, om jag förstått rapporteringen från rättegången korrekt, inte ens hade ett yrkande avseende påföljd i händelse av att domstolen skulle fälla deras klient. Resultatet blir en klient som är dåligt mentalt förberedd på en fällande dom och kanske en extra indikation på att personen borde ha häktats innan domen meddelades.
Citera
2021-06-20, 00:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

#TeamÅsaHiding

Hur två kvinnor kunde slåss om denna mupp är otroligt.

Är det SD som filmar systern och zoomar in när hon äter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in