2021-06-19, 18:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
"Rejäla doningar! Med denna kan man brida sönder det mesta"

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/852e880f-9d31-4846-8914-36f6cf8dd4ca.png

20 mars 2021
SDs GC-logg
Citera
2021-06-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej, hon trodde nog att det var platoniskt.

Jag tror ni underskattar egots förmåga till förnekelse för att skydda sig själv från smärta och insikter som leder till förödmjukelse av sig själv. Otroligt vanlig försvarsmekanism. HD hade dessutom övat och praktiserat den i många år, eftersom SD verkar ha varit ett gaslightande svin.
Citera
2021-06-19, 19:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för citaten.

Och visst, det är motsägelsefullt.

Och man kan ju undra hur mycket HD visste och hur mycket hon misstänkte och hur hårt hon blundade.

Det förhör du citerar från JG, det är när SD och HD har häktats 4/9- 19.. Det är alltså ett år och fyra månader efter mordet. Kan det vara så att JG inte minns exkt när och vad då?

För i det första förhöret med JG 19 maj- 2018, då säger han ingenting om detta:

A 150/219:
"Jerry kom hem till Hanna o Stefan i början av 2018 och fick då veta av dem att de skulle
skiljas. Hanna kände att hon behövde komma ifrån ett tag men Stefan ville ej att de skulle
skiljas. Det var inget nytt som hänt förutom att Stefan tidigare varit otrogen . Jerry trodde då
2018 att det var bra mellan Hanna o Stefan. Jerry visste ej då att Stefan f01tsatt sin relation
med Lena. I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för Jerry
att Stefan fmtsatt att ha en relation med Lena. Men idag minns han ej några detaljer hur
Hanna sade detta eller vad som sades exakt..
"
Även MT förhör är sent, 31 okt- 18, alltså 5,5 månader efter mordet. Hon har ju efter mordet haft kontakt med HD. Jag tycker att det är svårt att verkligen veta, om hon pratar om relationen i stort och inte enbart inför USA resan. Men jag låter det vara osagt:

A 149/519
"Hur M*aria tolkade relationen kopplat till den planerade USA-resan
M*aria har alltid uppfattat det som att Hanna och Stefan haft en bra kompisrelation utöver
kärleksrelationen. De har varit som vänner som haft ett aktivt liv tillsammans med familjen.
M*aria upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och
ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet. Trots det fanns en vänskap kvar som inte förstörts.
M*aria uppfattade det som att USA-resan gjordes utifrån den fortsatta vänskapen och det
gemensamma intresset. Hanna var otroligt storsint i skilsmässan och hade någon slags respekt
kvar för Stefan. Det var därav aldrig tal om att hon helt skulle bryta kontakten med honom.
Hannas och Stefans relation idag
Hanna beskriver sin relation till Stefan som vänskaplig. Som Maria förstår det bor de
fortfarande isär. Hanna har inte pratat något om någon ny relation.
"
De två sista delarna tror jag att det mer handlar om att SD är rädd för att Lena ska säga något, att HD misstänker och att HD skulle vilja kontakta Lena för att få veta hur det förhåller sig.

Dvs; HD misstänker och Lena är på krigsstigen. Hon vill inte ta skit mer, och SD är rädd, men som jag tolkar det också hotfull genom att visa att om HD får veta något, då vet Lena att allt är klippt. Det är ju SDs ESS också.

A 168/2979
Läses nerifrån och upp, tar med ett längre stycke för att man ska själv kunna bilda sig en egen uppfattning:

Min tro är att HD misstänker, snokar och i grunden "vet", men hon duckar och vill inte riktigt veta.
Att JG inte skulle minnas rätt tar jag inte för troligt, det är samma heta ämne som 2017, de gråter ihop och det är så sorgligt for trion.
Han ger full support.
Han döljer garanterat en hel del info.

Likaväl som att han minns att HD påstått att LW hotat henne innan mordet.

Att han även blir så oroad att han ber polisen leta efter kroppen hos HD indikerar nog att han hört mer än så.

Ja, självklart är citaten om att HD snokar i tiden innan.

Hon gjorde samma sak 2017. Med vetskap om otrohet och kallar det då att samla bevis.
SD säger att hon hotat fråga LW eftersom han blånekar.

Den här gången verkar hon dock ha en annan strategi:
Hon säger inget till SD vilket innebär att hon kan stressa upp honom rejält. IMO.

Det går aldrig nån luft som går ur tryckkokaren sen mars 2017.
Nu är han ännu mer bekymrad över just brist på tillit. JS är väl dold annars skulle väl det argumentet tappa kraft helt.
Citera
2021-06-19, 19:19
Medlem
Asynjans avatar
När SD var häktad första gången åkte HD på event till Ängsö med Sillen. Vad var det för event?

Ängsö är bl a mötesplats för swingers och nakenbadare. Tydligen förekommer en del sex. En del är diskreta bakom buskar medan andra är mer öppna.

Fick en pinsam flashbild i huvudet som jag sett i tråden. SD naken som näcken med en kvist i munnen och kom då att tänka på att gänget kanske har flera intressen som är Ok så länge känslor inte uppstår?

Ängsö nakenbad kommenteras av besökare:
https://www.badkartan.se/0148532/%C3%84ngs%C3%B6_naturistbad

Recension av ett nakenpar:
https://nakenparet.wordpress.com/2020/09/04/angso-klippbad-enkoping-vasteras/
Citera
2021-06-19, 19:47
Medlem
landbandys avatar
Nää usch ,nu blir jag riktigt trött på alla vuxna inom den här storyn ....Kommer lägga ner mitt medlemskap inom Geocachningen....
Hade jag vetat om alla de här vändorna så är det inte skoj längre .Blir ju rädd att man råkar trampa på ett kärlekspar ute i skogen ta mej tusan !
Nope tack och Hej för Mig blir det nu !

Hoppas allas barn som är involverade i dessa vuxnas liv; kan finna en framtid som är bra och riktigt .Håller alla tummar för det och hädanefter hoppas man ju på att slippa finna diverse nakenbadare springa omkring och leta gömmor ...Brrrr....

Var sak har sin plats ,kan jag ju tycka ?

Hej Svejs .

(spekulation)
Citera
2021-06-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tänker skriva om exakt vad jag vill.
Direkt nu.
Fortsättningsvis är det bara att scrolla och hoppa över det jag skriver.

HD är i centrum på det mesta förutom att ha avsatt DNA och digitala spår.

HD är den som är drivande till resan, börjar bråka med LW och kärleksbomba SD.
JS har hon sex med i det fördolda parallellt.

HD tar lättsamt på att familjer utrotas, det är mer som en vanlig dag på jobbet bland sörjande anhöriga - säger den empatiska sjuksystern som hoppas personer som varit borta knappt en natt är döda.

Att hon hoppas att LW är död är för tidigt i relation till när SD ringer och utifrån chefens uppgifter.

Hon råkar även vara den som först vet att det är LW som hittats död.

Hon vill stänga trådar och tysta ner och hon insinuerar om alternativa gärningspersoner.

Hon planterar blodigt akrobatsex och är den som sen initierar storstädning i SDs hus, drar ihop gänget för att skrubba.

Hon har inte alibi sept 2019.
Hon har motiv, hon fullkomligt hatar LW och vill uppenbart även ha hennes cacher.
Hon raderar allt hon pratat om med JS efter SDs mållganhelg och likaså två dygn efter mordet.
Hon ljuger, tappar minnet och slingrar sig som en mask på en krok.

SOA är hennes stand-in, fullt stöd i alla lägen. Han till och med sotar och tappar minnet på rätt ställen han också. HovR tyckte deras förhör var rätt värdelösa. Tyvärr hoppade de över det JS sa, så där gled hon undan per automatik.

SD går som en son i huset, alla tycker som HD i den frågan, alla kan väl begå ett misstag sa han om sex års otrohet. Det var väl HDs åsikt som gällde även i detta.
Mamma har världens bästa relation till sin dotter, allt är bara toppen. Syrran stoppar huvudet i sanden och tycker lika som HD i allt.
Garanterat livrädda att hon ska få nåt psykbryt igen, de verkar vandra på äggskal.

Leendet kort efter hans död är garanterat äkta, hon är säkert helnöjd över hur allt förflutit.
Kanske med lite backup i polishuset?

Vadå? Har hon avsatt DNA? Var finns det i FUP?
Citera
2021-06-19, 21:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65

HD är i centrum på det mesta utan att ha avsatt DNA och elektroniska spår.

Förutom och utan har samma betydelse just i meningen det handlar om.
Citera
2021-06-19, 21:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Står väl förutom. Om du har läsförståelse?
Citera
2021-06-19, 21:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Utom kanske blir tydligare.
Citera
2021-06-19, 21:15
Medlem
develis avatar
Citat:

Hon har inte avsatt spår.

Synonymer till förutom;
utom, med undantag av, undantagen, bortsett från, frånsett.
Citera
2021-06-19, 21:32
Medlem
Citat:

Det ljusa hårstrået som inte matchade Stefan, som inte analyserades närmre, ,mot tex HD, då hon var avförd sen tidigare, pga det då inte fanns någon teknisk bevisning...
Citera
2021-06-19, 21:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att HD har sina funderingar om vilken relation SD/LW har är inte konstigt. Dock vet hon inte om de fortsatte med sina sänglekar. Iaf inget hon säger rakt ut till sin chef och JG som jag har sett. Har du?

Varför skulle hon fråga SD som iaf inte vill svara sanningsenligt, det vet hon sedan tidigare.

Hon ställde frågan (när SD var utanför polishuset inför sitt andra förhör) till SD när han senast hade kontakt med LW... SD svar var något liknande att han brukade ha kontakt med LW vid FTF och att han raderar löpande.
2018--05-15 17:45
HD: "Messa när du är klar"
"När pratade du med henne sist"
SD: "Kort igår eller förrgår. Raderar löpande, skriver alltid vid Ftf "

Det är intressant i sig att hon inte reagerar öht på vad han svarar om hatobjektet.
Noll följdfrågor när hon annars oroas om han träffat LW, tex när hon ringer vid 23-tiden då T ringer.

Att han raderar strax innan polisförhör bekommer henne inte heller.

"Fl: Varför raderar han löpande?
HD: Ingen aning"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in