2021-10-02, 00:01
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
"Kanske att var det som "Amityville horror" att vara en sökare som han var att det kändes som ett uppvaknade som någon tidigare påpekade ( Gracefullminds ?"

Snälla Sloppy, kan du förklara på ett tydligare vis vad du menade med ovanstående mening?
Jag är uppenbarligen väldigt trög och trött sista dagarna och jag fattar inte vad du menar.
Vill gärna förstå.
Nejdå du är verkligen inte trög ibland är jag otydlig
Hmm han är sökande och visste förmodligen för mycket vilket gjorde att han kände sig stressad vilket resulterade hans väg antar jag.
Kanske fel vänner ? något sådant .. självklart gissar jag här nu.
Citera
2021-10-02, 00:06
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är övertygad om att geotjafsandet hade lika stor del i mordet och hatet som otroheten. Om inte mer.

Ja alltså när det gäller S så tror jag hotet om L:s avslöjanden/vidden av otrohet, är det primära.
Eftersom han var säker på att H ej visste något om otroheten och blev GALEN på L när hon pratade om avslöjande.

Men utifrån H:s perspektiv så har jag en känsla av att GeoC/Fuskloggandet har större betydelse den sista tiden. Och att det är det L har använt som verktyg, dvs i H:s ögon (eftersom L hade rätt i sak).
Jag misstänker att H tog det personligt.

Att S sedan slår ihop dessa båda anledningar i sitt huvud, det kan jag nog hålla med om.

Men hade inte fuskloggandet skett så tror jag ändå att det var så infekterat senaste året att det barkade helt fel oavsett.
Eftersom L och S bråkade konstant i stort sett.
Men det är bara min känsla.
Citera
2021-10-02, 00:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja fy fasiken.
Äckligt är bara förnamnet.

Men samtidigt måste varje person själv bestämma när det är dags att dra.
Eller kasta ut.
Det är mycket som spelar in i en människans liv/beslut.

Ja, vissa lämnar den otrogna partnern utan att se sej om igen, medans vissa förlåter partnern och stannar för barnen och den ekonomiska tryggheten. Nu stannade inte HD pga den ekonomiska biten för som jag har förstått det så var det väl hon som satt på pengarna eller rättare sagt hennes föräldrar.
Självklart så måste varje person ta ett eget beslut när det är dags att lämna. Men jag tror ingen kan uttala sej om otrohet förrän man själv har råkat ut för det. Den smärtan, förnedringen, skammen är väldigt svår att sätta ord på.
Citera
2021-10-02, 00:35
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nejdå du är verkligen inte trög ibland är jag otydlig
Hmm han är sökande och visste förmodligen för mycket vilket gjorde att han kände sig stressad vilket resulterade hans väg antar jag.
Kanske fel vänner ? något sådant .. självklart gissar jag här nu.

Ja det låter rimligt.
Vilka av vännerna tänker du på?
Citera
2021-10-02, 00:41
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ja det låter rimligt.
Hanna räknades som en vän av sanning och rättvisa antar jag.
Som han utnyttjade bevisligen
Citera
2021-10-02, 00:51
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja, vissa lämnar den otrogna partnern utan att se sej om igen, medans vissa förlåter partnern och stannar för barnen och den ekonomiska tryggheten. Nu stannade inte HD pga den ekonomiska biten för som jag har förstått det så var det väl hon som satt på pengarna eller rättare sagt hennes föräldrar.
Självklart så måste varje person ta ett eget beslut när det är dags att lämna. Men jag tror ingen kan uttala sej om otrohet förrän man själv har råkat ut för det. Den smärtan, förnedringen, skammen är väldigt svår att sätta ord på.

Jag förstår.

Man måste dock bli sin egen bästa vän. Ett krav.
Finna svaren själv. Känna svaren.
Och komma till en punkt där man lägger skammen där den hör hemma (hos den som svek).
Likaså förnedringen.
Och lämna skiten bakom sig.
Aldrig vända om.

Därefter gå ut och möt livet.
I den takt som känns bra....

Kanske är det så H har gjort?
Vem vet?
Citera
2021-10-02, 01:03
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Jag förstår.

Man måste dock bli sin egen bästa vän. Ett krav.
Finna svaren själv. Känna svaren.
Och komma till en punkt där man lägger skammen där den hör hemma (hos den som svek).
Likaså förnedringen.
Och lämna skiten bakom sig.
Aldrig vända om.

Därefter gå ut och möt livet.
I den takt som känns bra....

Kanske är det så H har gjort?
Vem vet?
Hanna tänker nog såhär "A dog will dig" men kanske även "John 8:32".
Vet med säkerhet att du inte är trög !
Citera
2021-10-02, 01:06
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ja det låter rimligt.

Jag håller med om att man får en uppfattning av att de inte var bra för varandra.

Och det känns som en jäkla massa bisarra medberoenden i största allmänhet.

Och jag förstår att det är mkt frågetecken kring H också.
Citera
2021-10-02, 01:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
HD behövde inte alls ha varit asexuell, förutom då hon mådde som sämst och knappt kunde stå upprätt. Inte alls konstigt. Kan verkligen föreställa mig att man inte ens orkar tänka på sex när man är mitt i en depression.

Däremot kan jag föreställa mig att HD blev alltmer sexuellt äcklad av SD.
Det är många år det rör sig om, troligen sen 2011.
Hon är asexuell till hösten 2016 - vilket inte är konstigt vid allvarlig psykisk sjukdom och ihop med psykofarmaka, snarare fullt begripligt.
Det är en allvarlig bild som framträder via FUP kring djup depression och svåra suicidtankar.

I dialog fr 2011 finns uppgifter från SD att det börjar vid förlossning, troligen andra barnet som föds 2006.
Eftersom HD pratar om obearbetad förlossningsdepression som orsak till att hon återinsjuknar 2011 var det nog svårt redan då.
Citera
2021-10-02, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Efter kontakt med rättsmedicinalverket angående Stefans död, så kommer uppgifter om dödsorsak/dödssätt inte lämnas ut, eftersom det innehåller uppgifter om en enskilds hälsotillstånd och andra personliga förhållanden. Det står inte klart att dessa uppgifter kan röjas utan att den enskilde eller någon närstående till denne lider men.

Varför?

Även om det är ett "normalt" dödsfall kan verkligen vem som helst ringa till någon myndighet öht och få reda på dödsorsaken (som ej närstående)?

Tillägg:

Vet inte om Du mest syftar på den sista meningen i svaret "Det står inte klart att dessa uppgifter kan röjas utan att den enskilde eller någon närstående till denne lider men".

Nu tänker jag att det är något de skriver generellt (som svar till de som är nyfikna och som inte är släkt, som inte har med saken att göra), de anhöriga kanske inte vill veta (och får till sig det via utomstående). Det kan röra sig om vad som helst... kanske för mycket alkohol, tabletter, kanske någon sjukdom som är ärftlig.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-10-02 kl. 06:46.
Citera
2021-10-02, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Även om det är ett "normalt" dödsfall kan verkligen vem som helst ringa till någon myndighet öht och få reda på dödsorsaken (som ej närstående)?

Tillägg:

Vet inte om Du mest syftar på den sista meningen i svaret "Det står inte klart att dessa uppgifter kan röjas utan att den enskilde eller någon närstående till denne lider men".

Nu tänker jag att det är något de skriver generellt (som svar till de som är nyfikna och som inte är släkt, som inte har med saken att göra), de anhöriga kanske inte vill veta (och får till sig det via utomstående). Det kan röra sig om vad som helst... kanske för mycket alkohol, tabletter, kanske någon sjukdom som är ärftlig.
Jag har iallafall fått reda på dödsorsak vi flera tillfällen, utan att vara släkt. Det jag uppgett är att jag nåtts av beskeded att personen i fråga dött och vill veta hur. Efter några dagar har resultatet levererats i brevlådan.
Det känns lite konsigt att inte yppa någonting, fast i detta fall så passar det in, att hyscha och lägga på locket
Citera
2021-10-02, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag har iallafall fått reda på dödsorsak vi flera tillfällen, utan att vara släkt. Det jag uppgett är att jag nåtts av beskeded att personen i fråga dött och vill veta hur. Efter några dagar har resultatet levererats i brevlådan.
Det känns lite konsigt att inte yppa någonting, fast i detta fall så passar det in, att hyscha och lägga på locket

Jag tycker att det är väldigt märkligt (och otrevligt) att sådant lämnas ut till någon utomstående.

Vilken myndighet har Du skrivit och frågat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in