Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Först och främst måste jag få berömma dej för ditt rättspatos. Och att du sedan utan att blinka se till så att dina barn förlorade både mor och far och dessutom hamnade i ett fosterhem gör dej till ett unikum.
Jag ställde samma fråga till min familj, mina vänner, mina arbetskollegor och fick ett rungande nej till svar, Aldrig i helvete att dom skulle anmäla sej själv eller någon annan i familjen när den dömde redan tagit sitt liv, Flera frågade till vilken nytta?? Jag frågar dej samma fråga?? Till vilken nytta?? SD är död, det finns inte ett uns av bevis mot HD. Fallet är uppklarat och avslutat. Är det inte bättre att HD får lugn och ro och försöker läka sin familj, barnen har trots allt fått uppleva två tragedier en pappa som döms till mördare och dessutom tar livet av sej. Så jag skiter fullständigt i om HD har undanröjt bevis eller skyddat SD.
Att HDs fd make blivit dömd med suicid som följd är för mig inte förmildrande omständigheter om hon är skyldig/medskyldig. Det primära offret i historien är LW och hennes upprättelse är viktig ur såväl hennes som barnens och rättssamhällets perspektiv.
Det är givetvis förjävligt ur HDs anhörigas perspektiv, men trots allt det enda rätta.
Fortsätter hoppas att HD ur vinkeln att hon skulle vara 100% oskyldig kan förstå detta.
Oavsett skuldfråga och inblandning så är HD insyltad i härvan. Den primära personen att skylla för detta är Stefan Davidsson och ingen annan.
”Lex Domino” osv.