Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Har nog inte mer att tillägga. Det fokus hon fått i tråden vad gäller misstanke om brott står inte i proportion till det som polisen grävt fram (inte) dessa år.
Men struntar hon att läsa i tråden och läker sina sår så får hon väl valsa vidare i tillvaron medan nåt halvdussin ”detektiver” här gräver vidare bland hennes ”lögner” och hur hon som ”yrkeskvinna” har pratat om LW osv osv i all oändlighet.
Jag hoppas att alla anhöriga struntar att läsa tråden.
Det finns inget som kan stärka dom i den här tråden, utan tvärtom.
Jag måste säga att under de här åren som jag har deltagit i den här tråden, har jag sett avgruder hos människor som jag knappt fattade (på riktigt) fanns.
Det som oroat mig mest är alla barnen.
Jag har själv kastat mycket skit på SD och jag vet att barn är otroligt lojala mot sina föräldrar. T om när de själva varit offer. Det kan vara svårt att skilja på den kärlek man känner för sin pappa och att ha samtidigt har gjort det här hemska brottet.
Men även Lenas föräldrar måste ha haft det svårt och jag hoppas innerligt att de aldrig läser här. Det måste ha varit så svårt att höra allt under rättegångarna så det går inte att förstå.
Och faktiskt även SDs och HDs föräldrar. Hur orkar man tänka att ens eget barn har blivit den som kontrollerar och stalkar sin älskarinna och sedan mördar henne? Kanske det blir övermäktigt? Det barn man älskat, bytt blöjor på, matat, följt till simning, läst läxor med?
Jag tänker ändå, att generationen som ligger Lena, SD och HD nära i ålder, har mer insyn i social media och förstår kanske lite mer att alla som sitter bakom sina skärmar inte mår prima, utan har behov av att kasta skit på andra och inte har rätt i de åsikter som de för fram.
Jag hoppas att hD får den hjälp hon behöver, inte läser här och kan gå vidare i livet.
Har hon gjort något hoppas jag att hon öppnar sig, men jag tror att vi fått veta det mesta, dvs lögnerna, undanhållandet, planternadet av blod i SDs hus och storstädningen..
Det gäller även JG, som också har betett sig underligt, med supekta raderingar, anslutning till Telegram och nattligt besök hemma hos SD i ljuset av enbart mobilens ficklampa.
Allt detta ser jag som den styrning de omedvetet blivt utsatta för, som de med tiden kan förstå och läka (förhoppningsvis).