2021-06-18, 00:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Sluta upp med denna satans defaitism. Allting går att vända. Allting. Livet är inte enkelt men det gäller att aldrig ge upp. Bara fortsätta framåt; ro på. Hade människan haft din inställning historiskt hade vi fortfarande suttit framför en eld och fisit i grottorna.

Människan som art når ständigt nya höjder samtidigt som en del civilisationer faller samman. 2000-talet är det asiatiska århundradet. Väst behöver bryta samman för att kunna återuppfinna sig självt. Det är inte att ge upp i min bok. Men världen är global och Väst kommer inte alltid att vara på topp.
Citera
2021-06-18, 00:46
Medlem
Dagostar ”dagisbarn” är en bortskämd 80 talist som inte alls förstår vad Vänsterpartiet är. Det har hon gemensamt med de flesta i tokpartiet.

V är i sin natur en ”dörrmatta” åt S. De har ju ingen till vänster om sig och kan bara tänka sig att stödja S så att de kan inbilla sig att politiken går någotsånär åt deras håll. S å andra sidan lever ändå i verkligheten tillsammans med andra partier och måste kompromissa. Dessa kompromisser går ju per automatik alltid ut över Vs vänsterkommunistiska förhållningssätt. Därav blir ju V alltid en dörrmatta eftersom de själva vägrar att samarbeta och kompromissa med några andra partier. Deras alternativ är väl att bli som SD, en partipolitisk ”vilde”.

I en demokrati röstar bara en viss mängd dårar på ett parti som V. V kan inte göra så mycket åt sina egna rösttal utan deras procentderivata är avhängigt av hur många vänstersossar som för tillfället är missnöjda.

Att folk inte vill ha Vs politik är av samma anledning som att kommunismen bygger på totalitarism och maktövertagande medelst våld.

V som sitter i en demokrati borde ju därför vara själaglada åt att S sitter vid makten i riksdag som egentligen är tungt viktad åt höger. Det är ju en bragd av svetsarn från deras perspektiv. Förstår att S är förbannade.

Obs jag hatar både V och S innerligt
Citera
2021-06-18, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Och det finns en logik i det. V, SD och S har ungefär samma politik.

Men den dagen det sker är det ganska kört för Sverige. Då startar Sveriges avveckling.

Va? Det är ju typ det enda som skulle kunna skänka sverige lite hopp. Men tyvärr så lär det inte ske då S och V har målat in sig i ett hörn, och om det sker så är det långt efter det redan är försent vilket det verkligen är på gränsen nu.
Citera
2021-06-18, 00:50
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Spelar ingen roll om V släppte fram Löfven.
Jo av de skäl jag angav.
Det du kan göra är att hävda att V redan befinner sig på botten, och kan inte komma längre ned map förtroende. Alla ser dom redan som höns.

Citat:
"Tämligen vedertaget". Det var inte lite diffust sätt att försöka visa dig vara mer intelligent än vad du faktiskt är.
Iaf blev du svarslös.

Citat:
Inte om Löfven utlyser extra val. Eller om det blir nya talmansrundor där riksdagen förkastar en statsministerkandidat 4 gånger om. Då blir det automatiskt extra val. Så oavsett så kommer vi få ett extra val och en ny mandatfördelning eftersom det inte finns något annat realistiskt alternativ.
Löfven kan utlysa nytt val. Då vet vi inte hur mandaten fördelar sig alls. Vi får vänta med spekulationerna tills han isåf gör det.

Ny talmansrundor kan det bli och då måste UK ha förberett sig så det inte blir samma misslyckande som förra gången. Sedan kan naturligtvis SD stoppa UK. Att inte samarbeta är dom ju duktiga på.
Citera
2021-06-18, 00:51
Medlem
passports avatar
Man kan säga vad man vill, men Sveriges befolkning vill ha någon form av välfärd!
Vi är ett I-land med stora resurser och borde klara det galant.

Man vill bara inte ge den så enkelt till nyanlända.
Att detta ska vara så svårt för regeringen att förstå, är för mig en gåta.
Citera
2021-06-18, 00:55
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
honom inte han.

Jag har aldrig förstått varför man ska låtsas som att någon är mindre än han är. Löfven är en god strateg och har utvecklats till en bra talare. Han skötte t e x dagen utfrågning mästerligt.

(Jag avskyr alltså (S) och Löfven men vad vinner man med denna grisiga smutskastning?)

En bra talare? Ja det får stå för dig. Jag håller inte med. Strateg?
Han är ett betongarsle till politiker som jag misstänker inte ens själv tror på det han säger.
I vanlig ordning handlar det endast om att socialdemokraterna ska ha makten och det går framför allt.

Det är inte smutskastning om det är sant.
Citera
2021-06-18, 01:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellaren167
Floyds död tystades ned?

Det mest uppmärksammade dödsfallet på en privatperson i mannaminne.

Menar du den drogmissbrukande livsstilskriminelle afroamerikanen? Vad har det med SD,s misstroendeförklaring att göra?
Citera
2021-06-18, 01:02
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Sossarna mellan 80-88 framstår ju som Waffenstyrkor vs. dagens SD

Låt oss ta ex. Luciabeslutet där Anna-Greta Leijon och Ingvar Carlsson höll på få kollektiva hjärnblödningar pga att det kom in 2000 s.k turkcyprioter -88...

Hahah...ni förstår nivån va?

Ja det är störtlöjligt!

Tyvärr, har den genomsnittliga befolkningen ingen koll. Dom flesta har ingen aning om någonting.
Man tror fortfarande att det var NATO- ubåtar som kränkte Sverige på 70-talet. Även fast U-137 satt på grund mitt i gåsfjärden i Blekinge.

Dom flesta svenskar är per definitionen av idioter, tyvärr.
Citera
2021-06-18, 01:03
Medlem
Zaedrewss avatar
De tidigare ger Nooshi sitt stöd.
Citat:
Stefan Löfven kan stå inför en regeringskris. En majoritet i riksdagen saknar förtroende för statsministern och säger sig vilja regeringen ska avsättas.

Vänsterpartiet gör rätt i att fälla regeringen, enligt de tidigare partiledarna Gudrun Schyman (1993-2003), Ulla Hoffman (2003-2004) och Lars Ohly (2004-2012).
https://www.expressen.se/nyheter/v-profilerna-lofven-borde-ha-fattat-detta/

Sjöstedt är väl mest tyst som vanligt.
Citera
2021-06-18, 01:06
Medlem
Äntligen, nu spränger regeringen.
Citera
2021-06-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Sluta upp med denna satans defaitism. Allting går att vända. Allting. Livet är inte enkelt men det gäller att aldrig ge upp. Bara fortsätta framåt; ro på. Hade människan haft din inställning historiskt hade vi fortfarande suttit framför en eld och fisit i grottorna.
Jag uppskattar att du har något hopp kvar. Det går emot allt logiskt tänkande. Det går inte att vända avreglering och privatisering på den skala som nu sker. Vi säljer ut samhället till privata aktörer. Dessa kommer knappast ge tillbaka kontrollen i framtiden. Svenska välfärds-samhället är redan dött.
Citera
2021-06-18, 01:10
Medlem
Varför får jag känslan av att S och C kommer lösa detta genom en kompromiss med V? Fan, det gör ont alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in