2021-06-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Komplett kan dra åt helvete. Maken till buggigt skitkort får man leta efter.

Riktigt så illa är det inte. Kortet är fortfarande ett av de bästa på marknaden. Transaktionshistoriken ser ut att vara synkad nu igen!
Citera
2021-06-13, 02:36
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
Riktigt så illa är det inte. Kortet är fortfarande ett av de bästa på marknaden. Transaktionshistoriken ser ut att vara synkad nu igen!
Jag skulle säga att det är bästa om man ska handla på komplett.se Annars nej
Men ok vilka kort förutom komplett tycker du är de bästa?
Citera
2021-06-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eromaster
Jag skulle säga att det är bästa om man ska handla på komplett.se Annars nej
Men ok vilka kort förutom komplett tycker du är de bästa?

Jämför följande kort och se vad du tycker:

AMEX Blue Cashback
OKQ8 Visa
Preem Mastercard
Bank Norwegian
Everydaycard
Shell Mastercard
TUI Card
Gekåskortet (Ullared)

Möjligt att jag har missat något.
Citera
2021-06-13, 09:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Om man ska ha ett kreditkort främst för försäkringar på resan, är det komplett som gäller då?
Citera
2021-06-13, 11:13
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Om man ska ha ett kreditkort främst för försäkringar på resan, är det komplett som gäller då?

Den frågan är nog för komplex för att ge ett objektivt svar på. Det finns skillnader i alla försäkringar men hur ska man ställa dem mot varandra?

Exempel:
Försäkring 1 ger 500.000 vid 100% invaliditet och 500:- vid bagageförsening.
Försäkring 2 ger 300.000 vid 100% invaliditet och 2000:- vid bagageförsening.

Vilken av dem som är bättre beror ju på vad du råkar ut för.
Citera
2021-06-13, 11:23
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Den frågan är nog för komplex för att ge ett objektivt svar på. Det finns skillnader i alla försäkringar men hur ska man ställa dem mot varandra?

Exempel:
Försäkring 1 ger 500.000 vid 100% invaliditet och 500:- vid bagageförsening.
Försäkring 2 ger 300.000 vid 100% invaliditet och 2000:- vid bagageförsening.

Vilken av dem som är bättre beror ju på vad du råkar ut för.
Men rent generellt? Förstår att frågan är komplex. Har även kikat på Forex kreditkort och Marginalen Traveller.
Senast redigerad av Tryckkokaren 2021-06-13 kl. 11:28.
Citera
2021-06-17, 21:15
Avslutad
Fick ett missat samtal under dagen idag och ett inspelat röstmeddelande. Det kom tydligen form en kille från AMEX som talade svenska (numret från London England) och han säger citat att det handlar om ett ”akut privatärende”. Ringer AMEX och gör såhär? Vad kan detta handla om? Är det Scam? Har visserligen inte använt kortet denna månad så vet inte om de undrar varför men han formulerade det ungefär som att något väldigt allvarligt har hänt.
Citera
2021-06-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fick ett missat samtal under dagen idag och ett inspelat röstmeddelande. Det kom tydligen form en kille från AMEX som talade svenska (numret från London England) och han säger citat att det handlar om ett ”akut privatärende”. Ringer AMEX och gör såhär? Vad kan detta handla om? Är det Scam? Har visserligen inte använt kortet denna månad så vet inte om de undrar varför men han formulerade det ungefär som att något väldigt allvarligt har hänt.

Ring till Amex kundtjänst och kolla. Använd numret på deras hemsida, ring inte upp det numret du hade missat samtal ifrån
Citera
2021-06-17, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Ring till Amex kundtjänst och kolla. Använd numret på deras hemsida, ring inte upp det numret du hade missat samtal ifrån

Får väl göra det. Fattar inte vad det konstiga är. Kortet är ju inte stulet eller något.
Citera
2021-07-06, 17:25
Medlem
Tänkte bara ännu en gång poängtera att inget kreditkort slår Amex platinum (åtminstone inga standardkort) när det gäller oss livsnjutare som gillar att resa, bo bra och äta gott.

Ni skulle inte tro mig om jag berättade om sviten jag just nu bor i efter att som vanligt blivit uppgraderad. Oj oj. Ingen sosse skulle förstå, de har aldrig sett något liknande.
Citera
2021-07-06, 17:31
Medlem
Nä amex folket brukar ju skryta om sina poäng de tjänar men nämner inte 3% valuta påslag. Matematik är svårt.

Om man är för smart för amex men vill ha lounge access vilket är billigast nu är eurocard verkar sumpa den biten?
Citera
2021-07-06, 17:54
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Tänkte bara ännu en gång poängtera att inget kreditkort slår Amex platinum (åtminstone inga standardkort) när det gäller oss livsnjutare som gillar att resa, bo bra och äta gott.

Ni skulle inte tro mig om jag berättade om sviten jag just nu bor i efter att som vanligt blivit uppgraderad. Oj oj. Ingen sosse skulle förstå, de har aldrig sett något liknande.

Hm, har alltid tänkt att det bara är en lite sämre variant av den vanliga saphire? Men kanske ändrats, vad är skillnaden nuförtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in