Citat:
Ursprungligen postat av
Fishbone Mash
Det stora problemet med Amex Platinum som jag ser det är väl att det väldigt tydligt styr ens konsumtion. Det är säkert bra om man verkligen hade använt alla tjänster som förmånerna kretsar kring även utan kortet, men det verkar vara en högst specifik uppsättning tjänster som rabatteras och jag vet att åtminstone jag hade inte gått plus på det.
Äter man inte frukost, går man inte in i "lounger" etc., vad finns det då för vits med att använda ett kort som premierar just det?
Rent logiskt så kanske något 2% cashback kort är det bästa.
Men det handlar också om livsstil. Med Amex platinum får du fantastisk service. Ingen telefonkö till exempel.
Och kunden har alltid rätt så att säga. Vi tog in på ett 4.5-stjärniga hotell via Amex platinum för något halvår sedan men brukar vanligtvis bo på femstjärniga hotell. Vi fick så klart en uppgradering som man ju får automatiskt med amex travel. Men trots detta så var rummet rätt sunkigt jämfört vad vi är vana vid så min fru ringde till amex och klagade. De ursäktade då att hotellet inte verkade hålla den standard vi kunde förvänta oss och sade att de skulle ringa och prata med hotellet.
Tio minuter senare ringer Amex upp oss och säger att vi kan packa ihop våra saker och gå ner till receptionen för vi ska få ett nytt rum. Sagt och gjort. Vi går ner och möts av managern som ber om ursäkt att vårt rum inte var till belåtenhet och ger oss istället en deluxe suite på typ 80 kvm och en flaska vin att ta från minibaren.
Det summerar väl egentligen det hela. Amex platinum är för oss som har lyckats i livet och förtjänar lite bättre helt enkelt.