Citat:
Ursprungligen postat av
Bucketshop
Hm, har alltid tänkt att det bara är en lite sämre variant av den vanliga saphire? Men kanske ändrats, vad är skillnaden nuförtiden?
Tänker du på Chase Sapphire Reserve?
Det är nog ett ok kort också men jag tror inte att de har samma reseservice.
Den stora grejen med Amex platinum, åtminstone för mig, är deras reseservice. De har ju också flygplatsloungeaccess men det har väl många andra kort och de flesta loungerna är ju rätt tråkiga/sunkiga förutom Amex egna Centurionlounger som håller hög klass.
Nej som sagt, den stora ögonöppnaren var när jag började boka resor och hotell via Amex hemsida. Om man väljer hotell från Fine Hotels and Resorts (de flesta och bästa 5-stjärniga hotellen i varje stad tillhör denna grupp) så får man riktigt grymma perks.
Priset är liknande som på hotels.com men man får då även frukost för två varje morgon, hotellkredit på $100 för incidentals, late checkout och sedan det viktigaste: uppgradering. Om de har ett ledigt bättre rum än vad du bokat så blir du uppgraderad. Detta har fungerat varje gång jag rest med dem förutom en gång.
Har bland annat bott i en 140kvm svit i Vegas och betalat för ett vanligt rum t.ex. Sitter faktiskt just nu i en fet svit med milsvid utsikt över vattnet men har betalat för ett vanligt rum. Men vanligtvis får man inte riktigt så grym uppgradering men alltid en eller två nivåer åtminstone.