2021-06-17, 13:51
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det här kommer aldrig i helvetet att löpas linan ut.
S kommer att backa mot V.
Tusen gånger av hundra framför ett omval.

Tycker inte ens det är spännande.
Då börjar kapitel 2, när Centern lämnar JÖK.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Löfven faller tidigt i år
Än så länge är det bara snack. Vänta tills något verkligen sker.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:

Om S backar så faller JÖKen.
Citera
Medlem
Annie Lööf uttalar sig nu - "Centerpartiets ledare Annie Lööf säger att hon tycker att det är "ansvarslöst av Nooshi Dadgostar", och syftar på den nya situationen som regeringen befinner sig i nu."

- Aftonbladet
Citera
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det här visste V redan från början när de gav Löfven sitt stöd. Varför Sjöstedt nöjt accepterade Jöken är obegripligt men han flinade finurligt efter ett "hemligt" möte med Löfven. Vad som sades på detta möte fick allmänheten aldrig ta del av.

Jag hoppas röda väljare drar sig till V, att borgliga lämnar C, och att S får en rejäl pyspunka som de aldrig återhämtar sig från. Att den i botten socialdemokratiska Hyresgästföreningen skriker sig hesa om att de inte vill se att riksdagen väcker misstroende mot Löfven säger allt. Sossarna går före deras medlemmar.

Det är dags att Jonas plockar fram och visar upp den där lappen han skrev under mötet med Steffe när han bestämde sig för att stödja JÖK:en.

Bra skrivet om V-C-S-HGF.
Citera
2021-06-17, 13:52
Medlem
Citat:

Det mest troliga är att V backar på ett eller annat sätt. De har inget att vinna på detta.
Citera
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Kan bara tala för mig själv som vänstermänniska men jag anser att nyliberalismen är det största hotet. Invandringen är viktig att diskutera, jag önskar bara att det kom från ett vänsterperspektiv med gedigna socioekonomiska analyser istället för brölhögern.
exakt vad jag hör från andra som röstat vänstern länge. även det sistnämnda givetvis.

men plakatpolitiken o identitetsprofilen har kostat er det kortet att dra...tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Snart kommer livräddarlinan från Löfven skall ni se. Och det kommer förklaras med att Löfven nu faktiskt tar tag i detta med marknadshyror och att han därmed går V till mötes.

V kommer att lägga ner sin plan att fälla regeringen.

Skall vi slå vad eller?
precis, och ett par veckor senare röstar riksdagen igenom förslaget.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Högst troligen vill väl inte S ha några marknadshyror, det går ju emot deras politik.

S har "politik" på ungefär samma sätt som den italienska maffian har "politik".

Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Efter ett nyval kommer S inte sitta i regeringen.

Politiken kommer i vilket fall att bli identisk: socialliberalism med inslag av så mycket utförsäljningar man kan baxa genom kammaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
V kommer sticka svansen mellan bena och lyda sin husse S. De kommer backa och skylla på ” vi kan inte stödja sd i detta” .

Självklart är det ett mycket sannolikt scenario.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Sjöstedt är en vek och korrupt pajas. Jag respekterar motståndare som ND.

Den stora frågan blir nu om ND (med därtill hörande partiledning) är en person som sätter ideologin framför realpolitiken. Då kan hon fälla regeringen. Löfven och hans hussar kommer givetvis att hota ND med det stora elaka högermonstret och då får vi se om hon viker ner sig.

De som kommer bli de stora förlorarna, oavsett utgång, BORDE ju bli S men den svenske väljaren är ett dreglande retarderat Let's Dance-fån så det är svårt att sia om, jag antar att det kommer bero på hur media spinner det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja fast nu när SD vill ha misstroende och (kanske) får med sig M och KD handlar väl det inte bara om marknadshyror utan om annat som kriminal- och invandringspolitik och liknande. Väl? För det är väl bara att säga det att det handlar även om andra saker. Eller kanske V hoppar av misstroendet nu när det blir allvar. Men V är nog förbannade för att de behandlats som en dörrmatta av Löfvén.

Självklart handlar det inte enbart om marknadshyror. Henrik Vinge sa dessutom när han talade att det även handlade om andra saker. Även KD nämnde andra skäl och tog inte ens upp marknadshyror (vad jag hörde). Personligen tror jag inte att V kommer dra tillbaka ifall det inte är så att de får ett löfte om att S inte går vidare med marknadshyror på nybyggnation.
Citera
2021-06-17, 13:53
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorresBianco
V bluffar. Lösa skott.

Fast hon som har några åsikter inom V (partiledaren) har ju fått med sig Ebba Busch nu. Det är ju inte många arbetare som gillar Socialdemokraterna längre, nu när alla blivit medelklass.
Citera
2021-06-17, 13:54
Medlem
moderaterna Säger Dom Kommer Fälla Löfven Och Rösta Emot Honom På Tisdag!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in