2021-06-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det stämmer, det finns t o m mätningar på att (S) har landets mest outbildade väljare.

Med tanke på hur högt väljarstödet är för S ute i ”orten” så är det ju knappast förvånande.
Citera
Medlem
Wajis avatar
En underbar dag. Idag är jag nästan lite stolt över att vänstermupparna inte fattar vad de ställer till med. Nu är det fritt fram att bort den sämsta regering vi haft och nu är det äntligen dags för SD att få vara med och styra landet. Underbart för nu kommer man gå hela vägen.

Väntar med skumpan. För vänstermuppar kan ångra sig nästa sekund så vi får invänta segern lite
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Detta är det jag är rädd för.
Jag vill se ny regering lika mycket som alla andra. Men ett extra val 1år innan ordinarie val kan ge S andrum o samla sig för att vinna valet 2022.
Därför tycker jag det likagärna kan vara Löfvenregering 1år till då alla misslyckande kommer komma fram mer i ljuset när corona börjar mattas av.
En övergångsregering och M+KD+L+SD budget för 2022 skulle kunna funka då L inte är bundna av JA om regeringen faller.

Tror du att en avsatt regering (S) kommer få bra siffror i valet 2022?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Update:
Citat:
V-ledaren Nooshi Dadgostar förklarade att partiet inte har förtroende för Stefan Löfven och la bollen i M och KD:s knä.

Nu har SD lämnat in en yrkan om misstroende mot statsministern.

– Jag räknar med att en majoritet i kammaren röstar för att fälla regeringen om röstningen blir av nästa vecka, säger Henrik Vinge (SD).
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9O5ejl/sd-finns-en-vilja-att-falla-regeringen
Citera
2021-06-17, 13:12
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nu stödjer Sjöstedt detta, ja. Jag tänker givetvis på hans egen tid som partiledare. Då skulle inte ha övervägt stöd av SD/M/KD för misstroendeomröstning. Lätt för honom att vända kappa efter vinden nu när han lämnat politiken.

Det här visste V redan från början när de gav Löfven sitt stöd. Varför Sjöstedt nöjt accepterade Jöken är obegripligt men han flinade finurligt efter ett "hemligt" möte med Löfven. Vad som sades på detta möte fick allmänheten aldrig ta del av.

Jag hoppas röda väljare drar sig till V, att borgliga lämnar C, och att S får en rejäl pyspunka som de aldrig återhämtar sig från. Att den i botten socialdemokratiska Hyresgästföreningen skriker sig hesa om att de inte vill se att riksdagen väcker misstroende mot Löfven säger allt. Sossarna går före deras medlemmar.
Senast redigerad av Passepartout 2021-06-17 kl. 13:14.
Citera
2021-06-17, 13:12
Medlem
Man blir ju lite förvirrad. Högst troligen vill väl inte S ha några marknadshyror, det går ju emot deras politik. Så för dem kanske också det är en fördel att få nyval och kasta det här förslaget om marknadshyror i papperskorgen.

På deras egen hemsida:
"Vi säger nej till marknadshyror. Vi vill värna om allas rätt till en bostad, oavsett storlek på den egna eller föräldrarnas plånbok"
https://www.socialdemokraterna.se/var-politik/a-till-o/bostad
Senast redigerad av Jettz 2021-06-17 kl. 13:15.
Citera
2021-06-17, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Med tanke på hur högt väljarstödet är för S ute i ”orten” så är det ju knappast förvånande.

De mest korkade och intetsägande av svenne bananer är oftast (S) adderat med som du säger orten.
Citera
2021-06-17, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
En underbar dag. Idag är jag nästan lite stolt över att vänstermupparna inte fattar vad de ställer till med. Nu är det fritt fram att bort den sämsta regering vi haft och nu är det äntligen dags för SD att få vara med och styra landet. Underbart för nu kommer man gå hela vägen.

Väntar med skumpan. För vänstermuppar kan ångra sig nästa sekund så vi får invänta segern lite

Högerregering kan du glömma.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Alla dina exempel är allianspolitik utom just den sista. Men det är ju för att bekosta de tidigare. Man måste ju bekosta Annies asyl-afghaner.
Där håller jag inte med dig. Hög arbetslöshet till exempel är ett resultat av för mycket vänsterpolitik och för starka fackföreingar. Samma med bostadsmarknadens haveri.
Citera
Medlem
Gubben Löfven håller pressträff kl 16. Hoppas han redan då väljer att avgå (kommer aldrig att hända) 🤣🤣🤣
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Fel. Regeringen kan inom en vecka från misstroendeförklaringen utlysa ett extra val.

Det har du iofs rätt i. Så Löfven kan hota med extraval till skillnad från 2014, då han gjorde det trots att han inte då kunde utlysa extraval.
Citera
2021-06-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Man blir jute lite förvirrad. Högst troligen vill väl inte S ha några marknadshyror, det går ju emot deras politik. Så för dem kanske också det är en fördel att få nyval och kasta det här förslaget om marknadshyror i papperskorgen.

Efter ett nyval kommer S inte sitta i regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in