2021-06-17, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Troligtvis, och jag vill minnas att Sjöstedt skröt om att det även fanns ett betydelsefullt papper som ingen skulle få se. J-a lekstuga, och obegripligt nonchalant gentemot V:s väljare.

Ja det var det mest ryggradslösa jag någonsin sett, och en starkt bidragande anledning till att ND nu måste agera som hon gör.
Citera
2021-06-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Så Löven har fått dej att stanna kvar i landet?
Svensktönt såna som du kommer aldrig lämna landet.
Tacos på Fredagar och Knyt näven i fickan så är allt bra

Haha lilla du, jag må ha varit ironiskt men till skillnad från många där ute så är jag inte typen som håller tyst. Du ska bara veta hur många i min närhet som jag pratat med och som till slut gått över till M, KD eller SD. Som de själva sa - vi trodde på allt som stod i media.
Citera
2021-06-17, 13:27
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det återstår att se. Jag är övertygad om att du har fel, samt att du i detta fall är naiv och korkad.

Så du håller inte med om att V endast har ett regeringsalternativ?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror inte på konspirationsteorier, nej, och jag kan respektera mina politiska motståndare (om de förtjänar respekt). Sjöstedt är en hederlig person även om han drev en korkad politik.

Sjöstedt är en vek och korrupt pajas. Jag respekterar motståndare som ND.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
- Aftonbladet

Nu ska även Kristdemokraterna uttala sig om situationen.

Med tanke på att det är som SD lägger fram misstroendet mot statsministern så lär KD stödja det. Då är det inte en bluff från V längre enligt Ebba.
Citera
2021-06-17, 13:28
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Man blir ju lite förvirrad. Högst troligen vill väl inte S ha några marknadshyror, det går ju emot deras politik. Så för dem kanske också det är en fördel att få nyval och kasta det här förslaget om marknadshyror i papperskorgen.

Det S du pratar om finns inte längre. Det har inte funnits på 20 år.

När jag växte upp på 80-talet var S så stora så dom hade egen majoritet. Det var höga skatter men vi fick åtminstone nånting för våra pengar. Det var ungdomsgårdar, rörelser, och stöd till de svaga.
Det partiet finns som sagt inte längre. Dom vill inbilla dig att det är samma parti såklart men egentligen så är det ett ruttet parti som bara vill behålla makten. De pengar vi hade tidigare till våra medborgare går nu istället till invällare från MENA.

Jag har inget mot att betala skatt så länge jag får något för pengarna. Det tror jag vi alla gör egentligen.

SD är det parti som påminner mest om hur S var tidigare. Ett parti för oss som bor här först och främst.
Citera
2021-06-17, 13:28
Bannlyst
Luntan som kan fälla Löfven ✌️

https://imgur.com/a/Q4uWI6B
Citera
2021-06-17, 13:30
Bannlyst
KD kallar till pressträff 13.40.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Så du håller inte med om att V endast har ett regeringsalternativ?

Tror du själv på att V vill ha en högerregering?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Förmodligen. Men det blir sannolikt inte extraval utan talmansrundor och då är de siffermässigt insignifikanta.

Instämmer. L kan inte påverka utgången av dessa talmansrundor, men de slipper ut ur JÖK:ens dödskramning och kan börja etablera sig som ett borgerligt parti redan nu.
Citera
2021-06-17, 13:31
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Högerregering kan du glömma.

Så du tror på största allvar att Svetsaren får nya chanser? Inte en chans
Citera
2021-06-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Det S du pratar om finns inte längre. Det har inte funnits på 20 år.

När jag växte upp på 80-talet var S så stora så dom hade egen majoritet. Det var höga skatter men vi fick åtminstone nånting för våra pengar. Det var ungdomsgårdar, rörelser, och stöd till de svaga.
Det partiet finns som sagt inte längre. Dom vill inbilla dig att det är samma parti såklart men egentligen så är det ett ruttet parti som bara vill behålla makten. De pengar vi hade tidigare till våra medborgare går nu istället till invällare från MENA.

Jag har inget mot att betala skatt så länge jag får något för pengarna. Det tror jag vi alla gör egentligen.

SD är det parti som påminner mest om hur S var tidigare. Ett parti för oss som bor här först och främst.
S försvann som folkhemsparti redan för 50 år sedan. Allt därefter har handlat om att nedmontera nationalstaten Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in