Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jag vet.
Inte "teorier" - spekulationer.
Åja, kvinnors undermedvetna begär efter att domineras sexuellt och frångå ansvar för sin sexualitet till förmån för njutning är nog närmare än teori än spekulationer, även om kopplingen med varför objektivt "förtryckta kvinnor och flickor" inte är olyckligare än "egalitära" flickor och kvinnor inte nödvändigtvis går att enkommet peka på att deras undermedvetna är "bättre" tillfredställt.
Citat:
Jordan Peterson får gärna komma med bevis på att kvinnor vill leva under "totalitär manlig dominans" på alla plan i livet annat än i sängkammaren.
Det förutsätter ju att han har påstått det, inte att du antagit att han gjort det.
Citat:
En fiktiv roman duger inte som bevis.
inte heller googlesök på vampyr och piratberättelser, eller disney filmer, men du får tillstå att det inte framkommit bättre "motargument" eller förklaringar i den här tråden iafall.
Citat:
Inte ens de unga moderata männen och kvinnorna i Iran, Saudiarbien osv vill leva så.
för att du inte kan tänka dig det? jag tror att ett gäng övervintrande hårlösa apor i norr inte ska tro för mycket om hur andra människor tycker, känner och tror, annars finns det rimligtvis någon studie som kan berätta mer,
Citat:
Och nej, han gör inte det komplicerade begripligt. Tvärtom. Han står och stammar och framför en massa spekulationer.
Du kanske ska börja med hans lektions videos, de är ju från tiden innan alla snöflingor blev kränkta?
Citat:
Jag rekommenderar Noam Chomsky om du vill ha klarhet i saker och ting.
Vad är Noams Förklaring enligt din bästa förståelse?
Att den "onda kapitalismen" hindrar de frihetsälskande feministerna från att angripa de stora kvinnoproblemen till förmån för självberikning?