2018-12-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Fick fan gåshud! Hur kan demonstranterna vara så bakom flötet?
Var det feministiska västerländska kvinnor inblandade tro?
Citera
2018-12-24, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Jordan Peterson pratar lite om SJW (Social justice warriors) och kommer in lite på feminister. Han säger

Bland annat

Jag har haft lite egna funderingar gällande det här, det första jag började se var dessa råfeminister som man sett lokalt och träffat på dejtingappar är att jag upplever de flesta har någonting gemensamt, de lider faktiskt i större delen av fallen av psykisk ohälsa. Jag har dejtat ca 3 st feminister, jag kände någon extra dragningskraft till att de omedvetet ville ha någon slags dominans, att de har låga ambitioner i livet, deprimerade, lever utan syfte, förutom när det kom till feminism, då har de mycket att klaga på att kvinnor inte får något trots deras låga sysselsättningsgrad, låga ambitioner, bortskämdhet. Behöver de kontrolleras och ha en dominant partner? Behöver de någon som bestämmer över dem, en partner som agerar som en pappa? Nu är jag iofs inte särskilt kontrollerande partner, men jag är väldigt observerande och analytisk. Men de stod ut mestadels som att de behövde någon bestämmande gentemot det andra som inte ansåg sig själv som feminister. Resten av mina observationer har då varit virtuell över internet. Där jag ser samma mönster i dessa kvinnor.

Tror ni att Jordans teori kan stämma? Att vi inte är tillräckligt dominanta så att kvinnorna spårar ur och omedvetet söker dominans? De kanske testar männen och när svaga män inte gör någonting så söker de sig till en kultur där det är mer vanligt att man dominerar kvinnor. Vad säger ni?

Jag vet inte om någon svaret liknande på din fråga tidigare i tråden, men frågan är förhållandevis simpel. Kvinnor testar undermedvetet män. Ur en evolutionspsykologisk synvinkel kräver kvinnor trygghet och dominans av sina män. Kvinnor känner sig inte trygga när dom är med mesar. Män som inte kan säga emot sin tjej/sätta henne på plats/inte ta henne seriöst/ kan heller inte försvara henne gentemot andra. Gemensamt i muslimsk kultur är att kvinnan är underlägsen mannen, varför hennes åsikter är mindre viktiga. Detta märks i mötet mellan västerländska kvinnor och muslimska män, vilket gör att de respekterar och känner attraktion för sådana män. Väldigt mycket av det som är "coolt" i Sverige idag är förknippat med invandrare. De coolaste badboysen pratar invandrarsvenska, skiter i sina kvinnors åsikter, säljer droger, lyssnar på hiphop osv. Dessa ungdomar får brudarna på fall i stor utsträckning. I vuxen ålder blir även Christian Grey-typen (finansmän, jurister och liknande) framgångsrika brudmagneter, eftersom de även har de ekonomiska resurserna att ta hand om barnen. Kvinnans attraktion grundas, oavsett, i att hon känner sig underlägsen mannen och hon kan enbart känna sig underlägsen om mannen ser sig själv som överlägsen kvinnan.

Det är av samma anledning du aldrig kan få en brud som är "out of your league", eftersom du då inte ser dig själv som överlägsen - vilket hon kommer märka. Alla brudar som någonsin varit ordentligt kära/attraherade i dig har sett sig själva som underlägsna dig. Feminism är därför enbart ett sätt att testa männen i triben. Problemet är att svenska män failar detta test gång på gång eftersom vi faktiskt ger dom utrymme, lyssnar på dom och tror att idéerna faktiskt är värdefulla.
Citera
2018-12-24, 01:00
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
En muslim är borgmästare i London, muslimer våldtog 1400 engelska flickor systematiskt i en liten engelsk stad utan att media eller polis ville ingripa.

Muslimer i Malmö betalar knappt någon skatt ifall de har företag, och många lever på bidrag+välfärdssystem från svenskar som betalar skatt.

Muslimska restauranger och företag anlitar främst folk från egna klanen medan vita göretag förväntaas anställa Muhammed förre Svensson eller vad det nu hette.

Finn enorm våldtäktsvåg riktad mot svenska kvinnor av muslimer men nästan icke-existent svensk våldtäktsvåg mot muslimska kvinnor av svenska män.

Jag ställer mig frågande efter exakt vilken definition som svenskar diskriminerar muslimer och inte tvärtom? Svensken har mer ekonomisk makt, men detta är en tröig marxistisk materialistisk modell på makt som inte nödvändigtvis säger något om sanna privilegier i livet. Exempelvis, kan du tänka dig att det är ett privilegium att inte arbeta och leva på pengar från arbetsmyran som arbetar?

En sak som jag själv har kommit underfund med är att det inte är roligt att arbeta, ändå anses landets mest hårt arbetande och mest skattebetalande personer vara priviligierade. Träiga materialister med sina inbillade definitioner av privilegier...

Kriminalitet är i min värld inte typiskt något som antyder att man är på toppen av samhället. Om det inte är ekonomisk brottslighet, skattebrott och sånt förstås. Och att det finns lite muslimer här och var med politisk makt i väst säger inte mycket. Den främsta diskrimineringen är nog (tror jag) att vi svenskar typiskt prioriterar andra svenskar när vi anställer folk. Mycket av anställningar sker genom kontaktnät, och i de kontaktnäten är det till en väldigt övervägande del etniska svenskar. Som dessutom är män. Det är inte illamenande direkt men systemet gör att kvinnor och minoriteter har orättvisa nackdelar på arbetsmarknaden.

Jag är helt med dig, att jobba är inte kul. Jag har som regel hatat det (är lyckligtvis arbetslös för tillfället, men a-kassan börjar bli låg så det är snart dags att skaffa ett kneg igen, vilket inte är allt för svårt för mig som vit man med svenskt namn och god svenska). Medborgarlön är lösningen vi behöver.
Citera
2018-12-24, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Kriminalitet är i min värld inte typiskt något som antyder att man är på toppen av samhället. Om det inte är ekonomisk brottslighet, skattebrott och sånt förstås. Och att det finns lite muslimer här och var med politisk makt i väst säger inte mycket. Den främsta diskrimineringen är nog (tror jag) att vi svenskar typiskt prioriterar andra svenskar när vi anställer folk. Mycket av anställningar sker genom kontaktnät, och i de kontaktnäten är det till en väldigt övervägande del etniska svenskar. Som dessutom är män. Det är inte illamenande direkt men systemet gör att kvinnor och minoriteter har orättvisa nackdelar på arbetsmarknaden.

Jag är helt med dig, att jobba är inte kul. Jag har som regel hatat det (är lyckligtvis arbetslös för tillfället, men a-kassan börjar bli låg så det är snart dags att skaffa ett kneg igen, vilket inte är allt för svårt för mig som vit man med svenskt namn och god svenska). Medborgarlön är lösningen vi behöver.
Ändå är fler män än kvinnor arbetslösa. Konstigt det där. Dessutom är det skitkonstigy att vi inte omedelbart hittar ett jobb till Khebabohabibi med koranskoleutbildning, iq 92, helt utan demokratiskt tänkande från en kultur långt innan upplysningstiden som vägrar samarbeta med kvinnor. Livet är svååååååårt.
Citera
2018-12-24, 02:01
Medlem
E-Mac.s avatar
Jag vet inte så mycket om Jordan Peterson, och jag ser att han försöker förstå sjuka människors hjärnor, men det krävs professionella för det, det krävs psykologer.

Jordan Peterson och många kan analysera bäst de vill, men det går inte att som lekman fullt förstå en sjuk radikal-feministisk hjärna, alltså, hur de tänker när de agerar väldigt ologiskt och därmed förstör för sig själva. Ett självdestruktivt beteende är det vi ser när de stödjer islamiska män från MENA. Så det är bättre att ta bort dem från utrikespolitiskt inflytande, omedelbart. Annars blir det som att dårarna mer eller mindre äventyrar nationernas säkerhet här i västvärlden.

Det är nog ingen tillfällighet att radikal-feminister fått oproportionerligt stor medial betydelse, eftersom dessa dårar är rekryterade av eliten och har till uppgift att demolera allting i västvärlden till oigenkännlighet, givetvis med hjälp av miljontals olagliga MENA-migranter [pirater]. Hade de västerländska feministerna varit äkta feminister så hade de ju naturligtvis hjälpt riktiga flyktingar, alltså kvinnor och små barn från endast Syrien, inte alla män från hela MENA-området [dvs. "gammbarnen"], dessa vill ju ta allting av oss och förstöra oss för evigt.
Unga män skall bygga upp sina egna nationer och försvara dem och sitt eget folk, inte ovälkommet storma andra nationer som falska flyktingar och väl på plats, börja stjäla, mörda, våldta samt utradera våra folkslag och kulturer. Galenskap.
Senast redigerad av E-Mac. 2018-12-24 kl. 02:07.
Citera
2018-12-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Jag vet inte så mycket om Jordan Peterson, och jag ser att han försöker förstå sjuka människors hjärnor, men det krävs professionella för det, det krävs psykologer.

Jordan Peterson och många kan analysera bäst de vill, men det går inte att som lekman fullt förstå en sjuk radikal-feministisk hjärna, alltså, hur de tänker när de agerar väldigt ologiskt och därmed förstör för sig själva.

Haha han är psykolog. Ganska praktiskt erfaren och framgångsrik professor i ämnet också vad jag förstått.
Kul att du lyckades sammanfatta hela hans budskap i den fetstilta delen av meningen.
Citera
2018-12-24, 22:55
Medlem
TheFreakinPopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.

Från Wikipedia:
Citat:
Jordan Bernt Peterson, född 12 juni 1962 i Edmonton i Alberta, är en kanadensisk klinisk psykolog och författare, verksam som professor i psykologi vid University of Toronto.
Citera
2018-12-25, 00:29
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFreakinPope
Från Wikipedia:

Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Haha han är psykolog. Ganska praktiskt erfaren och framgångsrik professor i ämnet också vad jag förstått.
Kul att du lyckades sammanfatta hela hans budskap i den fetstilta delen av meningen.

Som jag skrev tidigare, jag vet inte så mycket om denna Jordan P., men nu vet jag lite mer. Så till och med han som tydligen skall vara psykolog kan inte förstå sig på feminister, det säger ju ganska mycket det. Jag tror även han vet att man måste studera dem ingående för att kunna uttala sig säkert, och hans uttalande nyligen [TS] var mera som ett skott från höften [fick jag intrycket av].
Citera
2019-01-22, 22:17
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenbror
Jag vet inte om någon svaret liknande på din fråga tidigare i tråden, men frågan är förhållandevis simpel. Kvinnor testar undermedvetet män. Ur en evolutionspsykologisk synvinkel kräver kvinnor trygghet och dominans av sina män. Kvinnor känner sig inte trygga när dom är med mesar. Män som inte kan säga emot sin tjej/sätta henne på plats/inte ta henne seriöst/ kan heller inte försvara henne gentemot andra. Gemensamt i muslimsk kultur är att kvinnan är underlägsen mannen, varför hennes åsikter är mindre viktiga. Detta märks i mötet mellan västerländska kvinnor och muslimska män, vilket gör att de respekterar och känner attraktion för sådana män. Väldigt mycket av det som är "coolt" i Sverige idag är förknippat med invandrare. De coolaste badboysen pratar invandrarsvenska, skiter i sina kvinnors åsikter, säljer droger, lyssnar på hiphop osv. Dessa ungdomar får brudarna på fall i stor utsträckning. I vuxen ålder blir även Christian Grey-typen (finansmän, jurister och liknande) framgångsrika brudmagneter, eftersom de även har de ekonomiska resurserna att ta hand om barnen. Kvinnans attraktion grundas, oavsett, i att hon känner sig underlägsen mannen och hon kan enbart känna sig underlägsen om mannen ser sig själv som överlägsen kvinnan.

Det är av samma anledning du aldrig kan få en brud som är "out of your league", eftersom du då inte ser dig själv som överlägsen - vilket hon kommer märka. Alla brudar som någonsin varit ordentligt kära/attraherade i dig har sett sig själva som underlägsna dig. Feminism är därför enbart ett sätt att testa männen i triben. Problemet är att svenska män failar detta test gång på gång eftersom vi faktiskt ger dom utrymme, lyssnar på dom och tror att idéerna faktiskt är värdefulla.

Jo du har helt klart rätt. Det var delvis meningen med denna tråd att nå ut till svenska män att bli medveten om att feminister inte hatar oss, de är bara förvirrade.
Citera
2021-05-21, 23:07
Medlem
asdhundrafogs avatar
Citat:
Jordan Peterson pratar lite om SJW (Social justice warriors) och kommer in lite på feminister. Han säger

Bland annat

Jag har haft lite egna funderingar gällande det här, det första jag började se var dessa råfeminister som man sett lokalt och träffat på dejtingappar är att jag upplever de flesta har någonting gemensamt, de lider faktiskt i större delen av fallen av psykisk ohälsa. Jag har dejtat ca 3 st feminister, jag kände någon extra dragningskraft till att de omedvetet ville ha någon slags dominans, att de har låga ambitioner i livet, deprimerade, lever utan syfte, förutom när det kom till feminism, då har de mycket att klaga på att kvinnor inte får något trots deras låga sysselsättningsgrad, låga ambitioner, bortskämdhet. Behöver de kontrolleras och ha en dominant partner? Behöver de någon som bestämmer över dem, en partner som agerar som en pappa? Nu är jag iofs inte särskilt kontrollerande partner, men jag är väldigt observerande och analytisk. Men de stod ut mestadels som att de behövde någon bestämmande gentemot det andra som inte ansåg sig själv som feminister. Resten av mina observationer har då varit virtuell över internet. Där jag ser samma mönster i dessa kvinnor.

Tror ni att Jordans teori kan stämma? Att vi inte är tillräckligt dominanta så att kvinnorna spårar ur och omedvetet söker dominans? De kanske testar männen och när svaga män inte gör någonting så söker de sig till en kultur där det är mer vanligt att man dominerar kvinnor. Vad säger ni?

de måste ju finnas någon undermedveten dragning till dominerande araber hos feminister. detta har åldrats som fine wine
Citera
2021-05-22, 01:13
Medlem
Jenny9s avatar
Vilka feminister menar man skulle protestera mot SaudiArabien konstant hela tiden?

Vår feministiska regering eller vårt näringsliv som har mångåriga affärer med saudierna? Eller Cissi Wallin?

Och sen kommer den här mycket intressanta vinklingen igen. Jättemånga kvinnor har läst 50 shades of grey, ja men absolut, då drar antifeministen långtgående slutsatser kring det. Det måste ju betyda att kvinnor vill bli förtryckta och tagna med våld. Ja hmmm absolut så måste det ju vara. Men ååh nu är ju den västerländske mannen jämställd vojne vojne. Men se där en massa håriga fula obildade araber, jamen dem vill ju såklart västerländska kvinnor ha nu när de läst 50 shades of grey och "avslöjat sig"....

Själv är jag kvinna och vit, känner inte en enda arabisk man, inga av mina vänner heller. Går på stan nästan varenda dag, ser väldigt få, otroligt få faktiskt, vita kvinnor som skaffat barn med arabiska män..... Men jag är nog ett undantag, utanför stan svämmar det säkerligen över med vita svensson kvinnor som skaffat barn med knappt läskunniga Alis från arabvärldens alla hörn.....

Ja jösses, Jordan säger kluriga saker och har många bra poänger..... Men sen när ska man svälja allt med hull och hår som självutnämnda "gurus" kläcker ur sig. Aah ok, när han säger det man vill höra om tex kvinnor eller andra man inte gillar?
Senast redigerad av Jenny9 2021-05-22 kl. 01:17.
Citera
2021-05-22, 01:25
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - - Att vi inte är tillräckligt dominanta så att kvinnorna spårar ur och omedvetet söker dominans? De kanske testar männen och när svaga män inte gör någonting så söker de sig till en kultur där det är mer vanligt att man dominerar kvinnor. Vad säger ni?

Så kan det vara, därför kvinnor röstar för fortsatt massinvandring av folk som bokstavligen anser kvinnor mindre värda, det samt en mycket mörk, skämmig, förbjuden, undertryckt vilja att bli bokstavligen våldtagen.

Finns det någon annan förklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in